Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40-koneen vaihto? vai kansiremppaa, vai miten naputus pois?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

Eihän vaan ole savosta tuo auto haettu? ja onko katti paikallaan?

Itse olisin halukas kokeilemaan tuota m43 swappia, vaikka tehoa ei siltä suunnalta ole paljoa lisää tulossakaan, hintaakin varmaan kertyy hieman enemmän kuin m40 uusinnasta.

Ruiskuhan ei ole vaihtokelpoinen moottoreiden välillä, eli koko moottorin apulaitteineen joutuu uusimaan. Onkos muuten kaikissa m43 moottoreissa ajonesto? sieltä suunnalta on sitten tulossa lisä ongelmia...

Tuo 1,9l versio voisi olla ihan houkutteleva, luulisi että hyvin pienillä päivityksillä saisi enemmän irti kuin sen 115hp
    Olli.

Comment

• bimmerrlz
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 363
      • Oulu

itse tuossa viime keväänä tein 1,6i m40 koneeseen tuon kansiremontin ja tuli vaihettua venttiilikoneistoon samalla joku uus palikka :uusi nokka, uudet keinut,uudet venttiilit, uudet venttiiliin välyksen säätimet ja niijen päälle ne pikku lautaset..nimeä niille en muista.. kuiteskin hintaa nuille osille tuli jo jotain 550€.muistaakseni.. +kaikki muut vielä päälle niin tuli kyllä siihen nähen liian kallis remontti vanhaan autoon että nyt vuosi on kulunu ja sama saatanan nakutus alkaa nyt pikkuhiljaa taas ruveta korviin erottumaan hieman paheten pikkuhiljaa.. Aluksi kyllä kun ajeli nätisti niin kehräs kuin uusi auto ja tuntui hyvältä vaan heti kun tässä talven liukkailla koneelle tuli hieman kierroksia annettua niin näinpä kävi että naputus palasi
      m40 taitaa siis sopia paremmin "pappamallinajelutyylille":think
      Eli minun mielipije on kyllä että ennemmin koneen vaihtoon kun tota m40 korjaamaan..

Eli joo jos jollain sattuis olemaan joku hyvä vaihtokone myytävänä bemariin niin mulle privaa.

Comment

• Janssoni
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 371
        • Helsinki

Laitat sinne vähän Hydr.venttiilinnostajien lisäainetta niin pystyy taas keskittymään siihen ajamiseen.. kyllä tollasen pienet naputukset ainakin häviää..
        .

sigpic

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎