moro.
e30 1,6 M40...kylmänä ku menee starttaamaan se lähtee heti käyntiin ja käy tasaista normaalia tyhjäkäyntiä, johtuu vissiin automaattiryypystä eikö?
mutta sitte ku kone lämpenee ajon aikana niin tyhjäkäynti alkaa hieman vaeltaa n. 600-800rpm, hieman "pöpöttää" ja muutenki "heiluttaa ja ravistaa" oikeen perseessä tuntuu eli käy huonosti tyhjäkäyntiä.
kierroksia ku antaa niin toimii ihan hyvin ei mitään...
oon vaihtanu tulpat ku luulin niissä olevan vika, äsken myös tarkistin sen haitarikumin joka tulee ilmamäärämittarista imusatsiin, ei ainakaan näyttänyt olevan halki vaikkakin oli jo kovettunut pikkusen ajanmyötä.
mitäs muuta tosta imupuolelta vois tarkistaa et löytyis se vuoto jos sellanen on?
miksi se toimii kylmänä hyvin mutta ei lämpösenä?
lisäystä:
kun kone on lämmin niin käynnistäminen on myös rassaava ku joutuu sahaamaan hetken ennen kun sitte vaivalloisesti lähtee käyntiin. kylmänä tätä vikaa ei esiinny.
e30 1,6 M40...kylmänä ku menee starttaamaan se lähtee heti käyntiin ja käy tasaista normaalia tyhjäkäyntiä, johtuu vissiin automaattiryypystä eikö?
mutta sitte ku kone lämpenee ajon aikana niin tyhjäkäynti alkaa hieman vaeltaa n. 600-800rpm, hieman "pöpöttää" ja muutenki "heiluttaa ja ravistaa" oikeen perseessä tuntuu eli käy huonosti tyhjäkäyntiä.
kierroksia ku antaa niin toimii ihan hyvin ei mitään...
oon vaihtanu tulpat ku luulin niissä olevan vika, äsken myös tarkistin sen haitarikumin joka tulee ilmamäärämittarista imusatsiin, ei ainakaan näyttänyt olevan halki vaikkakin oli jo kovettunut pikkusen ajanmyötä.
mitäs muuta tosta imupuolelta vois tarkistaa et löytyis se vuoto jos sellanen on?
miksi se toimii kylmänä hyvin mutta ei lämpösenä?
lisäystä:
kun kone on lämmin niin käynnistäminen on myös rassaava ku joutuu sahaamaan hetken ennen kun sitte vaivalloisesti lähtee käyntiin. kylmänä tätä vikaa ei esiinny.
Comment