M40 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralliperuna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 128

    #31
    Onkohan kukaan saanut selvitettyä mistä tuo röpöttäminen johtuu??

    Ihan näin kesäkelilläkin ekat 3 kilometriä pitää ajaa yli 2000rpm kiekoilla ettei ala nykimään. Ja kun kylmänä käynnistää niin käy kuin traktori. lämpimänä ei mitään vikoja.
    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

    Comment

    • mulletti
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2587
      • Jyväskylä - Bra | bar base beach

      #32
      Joku kun tarjoaa tähän topicciin 100% oikean vastauksen, tarjoan täydellisen allapidon viikonlopulle Jyväskylän yössä.

      Itsellä nimittäin tekee täysin samaa ja nimenomaan kylmänä... :think
      E28 - E30

      HUNAJATA HUNAJATA

      Comment

      • ana_ali
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 47
        • -_-

        #33
        m40 tyhjäkäynti

        Eli tuo m40-koneinen 316i ei oikeen pysy kunnolla kylmänä tyhjäkäynnillä vaan yrittää nostaa kierrokset johonki 1500 kierrokseen ja tipahtelee takaisin 500 kierrokseen niin pitkään että painauttaa vähän enemmän kaasua ja sitte se pysyy tasaisesti siinä pikkukierroksilla ja joskus sammuu. Lämpimänä se tekee samaa mutta kun painauttaa kaasua niin tyhjäkäynti menee ihan normaaleihin kierroksiin. Johtuuko vika särkyneestä lisäilmaluistista?
        Mazda 323 -91 (ois es BMW 323 eikä mazda 323)
        ex: BMW 316i E30 -89

        Comment

        • ana_ali
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 47
          • -_-

          #34
          Ainiin unohtui vielä että pari tuntia sen jälkeen kun autolla on ajettu se käynnistyy todella huonosti mutta taas ihan kylmänä ja myös pakkas aamuina auto lähtee todella hyvin käyntiin, hyvä että sekuntia kerkeää startata niin auto on jo käynnissä mistähän ihmeestä tuokin mahtaa johtua?
          Mazda 323 -91 (ois es BMW 323 eikä mazda 323)
          ex: BMW 316i E30 -89

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #35
            Originally posted by ana_ali View Post
            Ainiin unohtui vielä että pari tuntia sen jälkeen kun autolla on ajettu se käynnistyy todella huonosti mutta taas ihan kylmänä ja myös pakkas aamuina auto lähtee todella hyvin käyntiin, hyvä että sekuntia kerkeää startata niin auto on jo käynnissä mistähän ihmeestä tuokin mahtaa johtua?
            huono käyntiinlähtö lämpimänä johtui omassa vuotavista suuttimista.

            Comment

            • Phaedrus
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1888
              • Helsinki

              #36
              Kannattaa lukea ensiksi kaikki vastaavat threadit läpi, veikkaan että ratkaisu löytyy nopeiten sitä kautta (esim. Search: m40 and tyhjäkäyn*).

              Comment

              • doody
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 3
                • Joensuu

                #37
                m40 tyhjäkäynti?

                en löytänyt vaikka kuinka yritin ettii et kuinka vois saada tyhjäkäyntii pienemmälle m40 moottorista ku täältä lukeman mukaan se ei ole säädettävissä. kaikki muu kyllä toimii mut tyhjäkäynti on turhan korkee ja haluis sen alemma?
                Last edited by doody; 31-01-2010, 08:55.

                Comment

                • atte.o
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2009
                  • 894
                  • haukipudas

                  #38
                  tyhjäkäyntimoottoria kääntää kumpaan suuntaan nyt olikaan:think selviää kun kokeilee ei tarvitse paljoa kääntää kun joutukäynti jo muuttuu.Joka tapauksessa se sijaitsee imusarjassa ihan oikeassa reunassa imusarjan alla kuskinpuolelta katsottuna.
                  E61 M-sport

                  Comment

                  • doody
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 3
                    • Joensuu

                    #39
                    kiitoksia.. pitääki lähtee heti kokeilemaan

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #40
                      Jotain vikaa jos tyhjäkäynti ei ole kohdallaan, esim. imuvuoto. Tai ruuvattu ilmamäärämittaria.
                      Tyhjäkäyntimoottori voi myös jumittaa.
                      Last edited by JJT; 31-01-2010, 09:53.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • doody
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 3
                        • Joensuu

                        #41
                        joo.. ilmamäärä mittaria rukattu ja nyt auto tuntuu toimivan paremmin paitsi että tuo tyhjäkäynti on vähän liian korkee kai siihen jollain on joku kikka millä sen sais alas?

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8094
                          • Willähde

                          #42
                          Moro



                          Eli tossa nyt puolisen tuntia lueskellu näitä m40 tyhjäkäynnin ongelmia ja en saanut kysymykseeni vastausta joten kysytään kun noita
                          rojekti-kertomuksia luetaan vissiin aika vähän.

                          Eli m40b16:sta otin irti tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin ja putsasin sen ja takas laittaessani se kumi siellä imusarjassa meni särki.
                          Osa nro #6 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/
                          Eli se kohta suhisee oikeen huolella ja tyhjäkäynti on todella huono. Tilaan huomenna uuden ja kattellaa sen vaihtoa tossa lähiaikoina.
                          Samalla kun otan imusarjan yläosan irti niin täytyy ne tiivisteet uusia. Onko motonetin nämä tiivisteet oikeat? "Imusrj ylä/alaosa tiiv BMW M40 1,6/1,8 88->91 M40 Imusarjan ylä/alaosan väliin tarve 2kpl [1988-1991]"

                          Nyt eilen sitten ilmestyi uusi ominaisuus eli kylmänä käynnistettäessä kierrokset pamahtaa suoraan 5000rpm.
                          Onko tälle joku suora syy vai haetaanko tässäkin taas niitä normaaleita imuvuotoja?

                          Jos siinä taas miettimistä ja vastailemista näitten kanssa tapelleille
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8094
                            • Willähde

                            #43
                            Osa nro:6 oli vain mennyt imusarjan sisään ja taittunut. Imusarjan irroitin ja pistin kumin kunnolla paikalleen.
                            Uudet imusarjan tiivisteet, letkujen tarkastus ja imusarja ja tyhjäkäyntiventtiili paikalleen ja avót, tyhjäkäynti paikallaan ja suhinat katos.
                            On se pienestä kiinni. Toivottavasti tästä apuja seuraaville.

                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            Working...
                            X