Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 viritys (turbo)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arto 1984
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 35

    m10 viritys (turbo)

    millaisia tehoja ja millä kokoonpanolla SELLAISET jotka ovat saaneet koneensa toimimaan ja auton katsastettua ovat saaneet.

    E30 -84 et ei oo ni tarkkaa noitten päästöjen kanssa.

    oma alkava kokoonpano:
    lohko/alakerta m10b18 ja m10b20 tasapainoitus ja kiillotus, liekkirenkaat?poraus? puristukset?
    kansi 2.0 ja 1.8i muutoksia? ehkä jotai pientä tarttee
    teräsvauhtipyörä
    polttoainelaitteet: L-jetin osat ja ohjelmoitava ruisku
    öljypumppu?
    kytkin?
    voimansiirto?
    ahdin? Garret t03 turbo saab ja cossu sierra????
    öljynlauhdutin, koko?
    välijäähdytin. koko?
    imusarja kenties omavalmistetta?

    alusta:
    325 alusta: mitä kuuluu ja tartteeko vaihtaa eteen isot tolpat?

    pistäkääs vähän tehoja ja muita tietoja.
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #2
    Originally posted by arto 1984
    ahdin? Garret t03 turbo saab ja cossu sierra????
    tuollasilla ahtimilla taidetaan jäädä 250hv tuntumaan
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • ViperHawk
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 312
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by arto 1984
      voimansiirto?
      325:n viskolukko ja 260 Getrag

      Tosimies etsii sport Getragin
      E30 -90 320i

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #4
        Originally posted by ViperHawk
        325:n viskolukko ja 260 Getrag

        Tosimies etsii sport Getragin
        Vain ix:issä on viskolukko.
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • arto 1984
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 35

          #5
          Originally posted by ViperHawk
          325:n viskolukko ja 260 Getrag

          Tosimies etsii sport Getragin
          mikä oli 260 getrag. tai siis missä oli

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #6
            --------------
            Last edited by mortimer; 22-12-2012, 23:31.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • arto 1984
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 35

              #7
              Originally posted by mortimer
              tuossa yksi, eikä edes hinnalla pilattu:

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=64273



              miksei elring kynsitiiviste, tuleeko yli 2 bar ahtoja ?
              loppujenlopuksi liekkirenkaat on halvemmat. ja tuskin tulee yli 2bar ko eikös sillon jo ala tartteen erikoisbensaa. ajattelin et aluks alle 1bar ja sit ko on sisäänajettu hiukka ni nostais 1-1.5bar

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #8
                Originally posted by arto 1984
                loppujenlopuksi liekkirenkaat on halvemmat. ja tuskin tulee yli 2bar ko eikös sillon jo ala tartteen erikoisbensaa. ajattelin et aluks alle 1bar ja sit ko on sisäänajettu hiukka ni nostais 1-1.5bar
                Kynsitiiviste m-sportilla n.60egee! Aika halvalla saat liekkirenkaat...
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • arto 1984
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 35

                  #9
                  Originally posted by S.Kaulaote
                  Kynsitiiviste m-sportilla n.60egee! Aika halvalla saat liekkirenkaat...
                  eihän ne maksa mitään alyttömiä. ainakaan sillon ku sitä kyselin. ja jos aattelee et ne on kuitenkin kestävämmät ni kyl se kannattaa. vois olla et hankkis kyl ton elrigin ensteks ja kahtois sit....

                  niin ne puristukset. nyt olis kaverilla ylimääräset kuplan takomännät jos sellaset ostais pois. 90.5, joutuuko niist sorvaa päältä pois et olis sopivat...

                  Comment

                  • arto 1984
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 35

                    #10
                    miten on sen m3 öljypumpun sopivuus ja mitä mahtaa kustantaa.

                    hankintalistaa: 325 alusta. sopiva turbo. väli ja öljyjäähy. tietty laakerit ja tiivisteet. millanen tuki m10b20 täytyy laittaa et sopii e30 koppaan.

                    Comment

                    • S.Kaulaote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1579
                      • Woikkaalla

                      #11
                      Originally posted by arto 1984
                      eihän ne maksa mitään alyttömiä. ainakaan sillon ku sitä kyselin. ja jos aattelee et ne on kuitenkin kestävämmät ni kyl se kannattaa. vois olla et hankkis kyl ton elrigin ensteks ja kahtois sit....

                      niin ne puristukset. nyt olis kaverilla ylimääräset kuplan takomännät jos sellaset ostais pois. 90.5, joutuuko niist sorvaa päältä pois et olis sopivat...
                      No omaki laite vielä tallinperukoilla mut kaveri vedelly tolla tiivisteellä 2 paineilla ni ei se tiiviste siitä mikskää me! Edellyttää tietyst et säädöt kiukaassa muuten kunnossa. Menee kyllä sit muutaki ku toi tiiviste.
                      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                      -Mitsubishi "runkkari"

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by arto 1984
                        miten on sen m3 öljypumpun sopivuus ja mitä mahtaa kustantaa.
                        Pumppu on sama kuin vaikka E21 315:ssä, joten mitään eksoottista sillä osastolla...

                        Kuplan mäntää (90.5) on muistaakseni kahdella eri korkeudella. Sillä matalemmalla purkkarit on n. 7:1 ilman mitään koneistuksia - voit ahtaa sen 2 bar normibensalla ja kynsitiivisteellä ihan rauhassa. Omassa on tosin paksumpi I-männänrengas.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Eikös m3 evo3:ssa oo "tehokkaampi" öljypumppu?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • avr
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2005
                            • 290
                            • Vaasa

                            #14
                            Asiasta toiseen! Tietääkö joku et minkälaisia tehoja noi kuplan männät kestää!? Ajattelin vaan ku yhessä koneistamossa meinas et ne vaan kestäis sen 200hv. Vähä epäilyttää!?

                            Comment

                            • arto 1984
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 35

                              #15
                              Originally posted by avr
                              Asiasta toiseen! Tietääkö joku et minkälaisia tehoja noi kuplan männät kestää!? Ajattelin vaan ku yhessä koneistamossa meinas et ne vaan kestäis sen 200hv. Vähä epäilyttää!?
                              no menee juttuun kaverin kaveril mut kuulemma on ollu +300hv turbokonees ja kestää edelleen. n2-3v vanha. mut kyseinen auto ei ollu bmw

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎