Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiinteä vp. -->> M30:seen mottiin.(Ongelmia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erkki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 352
    • Pori

    #31
    Onko kellään antaa mitään vinkkejä laatikon irroitukseen? Tarviiko startti irrottaa?
    Miten sen ylimmän(pahimman) pultin saa auki, pitääkö moottori irrottaa ja kallistaa vähän taaksepäin?

    Comment

    • jappi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 206

      #32
      Originally posted by erkki View Post
      Onko kellään antaa mitään vinkkejä laatikon irroitukseen? Tarviiko startti irrottaa?
      Miten sen ylimmän(pahimman) pultin saa auki, pitääkö moottori irrottaa ja kallistaa vähän taaksepäin?
      Muistaakseni starttia ei tarvitse irrottaa.
      Tunkki laatikon alle ja laatikon takakannakkeen pultit pois, lasket tunkkia alaspäin sen verran, että saat räikällä, hylsyllä ja muutamalla pitkällä jatkovarrella ne ylimmäiset pultit pois.

      Comment

      • erkki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 352
        • Pori

        #33
        Kävin tänään hakemassa merkki liikkeestä painelaakerin. Sanoin sille varaosamyyjälle mitä olen tekemässä, siinä oli sattumalta bmw:n huoltopäällikkö, se sanoi heti että ei kannata vaihtaa kun kampiakseli menee epätasapainoon jonka vuoksi se katkeaa todennäköisesti.

        Eli haluaisinkin nyt joltakin varman tiedon että kiinteävp. on jollakin toiminut ilman tuota kampiakselin katkeamista.
        Last edited by erkki; 13-03-2007, 16:35.

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2558
          • .

          #34
          Originally posted by erkki View Post
          Kävin tänään hakemassa merkki liikkeestä painelaakerin. Sanoin sille varaosamyyjälle mitä olen tekemässä, siinä oli sattumalta bmw:n huoltopäällikkö, se sanoi heti että ei kannata vaihtaa kun kampiakseli menee epätasapainoon jonka vuoksi se katkeaa todennäköisesti.

          Eli haluaasinkin nyt joltakin varman tiedon että kiinteävp. on jollakin toiminut ilman tuota kampiakselin katkeamista.
          Kumma juttu, kun on ne kampiakselit ennen kestäneet katkeamatta kovia vauhtipyöriä. Ajat muuttuvat...

          Tarkotti päällikkösetä varmaan, että ei ole tasapainoitettu alakertaa uuden vp:n kanssa ja siksi menee epätasapainoon ja mahdollisesti jopa katkeaa.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • erkki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 352
            • Pori

            #35
            Originally posted by nos View Post
            Itse myöskin laitoin kovan vauhtiksen tuohon omaan ja sasch 765 asetelma ja levy jousittamattomana, pitäis kestää jonkin verran, uudet pultit kans tilailin kun näytti nuo vanhat hieman pitkiltä
            Oletko jo pajon ajellut ton kanssa? Onko ilmennyt mitään ylimääräisiä tärinöitä yms.?

            Originally posted by Freak View Post
            Kumma juttu, kun on ne kampiakselit ennen kestäneet katkeamatta kovia vauhtipyöriä. Ajat muuttuvat...

            Tarkotti päällikkösetä varmaan, että ei ole tasapainoitettu alakertaa uuden vp:n kanssa ja siksi menee epätasapainoon ja mahdollisesti jopa katkeaa.
            Se höpisi jotain että pitäisi samalla vaihtaa toisenlainen siivapyörä kampiakselille että olis paremmin tasapainossa.

            Comment

            • nos
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 627
              • Kokkola

              #36
              Originally posted by erkki View Post
              Oletko jo pajon ajellut ton kanssa? Onko ilmennyt mitään ylimääräisiä tärinöitä yms.?



              Se höpisi jotain että pitäisi samalla vaihtaa toisenlainen siivapyörä kampiakselille että olis paremmin tasapainossa.
              En oo kerinnyt ajella, toivottavasti kesällä

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #37
                Originally posted by erkki View Post
                Se höpisi jotain että pitäisi samalla vaihtaa toisenlainen siivapyörä kampiakselille että olis paremmin tasapainossa.
                Miksi ihmeessä?
                Onhan noita liikenteessä tasapainottamattomina, tiisseleissäkin joissa käynti vielä epätasasempaa.
                Tietty, jos intoa on niin käyttää paketin irti ja tasapainottaa koko alakerran samalla, eli sen etudampperin (en tiedä suomenkielistä vastinetta) ja vp:n myös.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2558
                  • .

                  #38
                  Originally posted by muggo View Post
                  Miksi ihmeessä?
                  Onhan noita liikenteessä tasapainottamattomina, tiisseleissäkin joissa käynti vielä epätasasempaa.
                  Tietty, jos intoa on niin käyttää paketin irti ja tasapainottaa koko alakerran samalla, eli sen etudampperin (en tiedä suomenkielistä vastinetta) ja vp:n myös.
                  + paineasetelman ja hihnapyörät, jos eivät ole dampperissa kiinni.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #39
                    Originally posted by Freak View Post
                    + paineasetelman ja hihnapyörät, jos eivät ole dampperissa kiinni.
                    Jep, mutta tosiaan. En kyllä ymmärrä mitenkä se kampura voisi olla yhtään sen enempää epätasapainossa kun vaihtaa km-vp:n tilalle kiinteän. Kun painoissa ei nyt ihan älyttömiä ole eroa, jos siis sitä se korjaamonjamppa meinas että etu/takapää on epäbalanssissa painojen suhteen.. samallahan tuon vp:n keventää jajajaja sitten kuuluu pärinä ja mopo menee omia menojaan.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #40
                      Eikös yleinen käytäntö "siviili" autoissa kuitenkin ole(myös tehtaalla?) että vp ja kampiakseli painotetaan erillään, eikä yhdessä klimpissä kuten kovasti kiertävissä kilpakoneissa joissa liikkuvat osat pitää olla just eikä melkein puntissaan.Juurikin tuon osien vaihtamisen vuoksi.
                      Last edited by Racink; 13-03-2007, 19:57.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #41
                        Nojoo, toimiihan se tuplamassavp myös dampperina, eli värinänvaimentajana. Kammen etupäässä on myös dampperi ja mun mielestä se riittää vaimentamaan kampiakselin värähtelyjä riittävästi, enkä ole kuullut vielä yhdestäkään M30B34:sta jossa 15kg:n tuplamassahirviö on korvattu kiinteällä vp:llä ja kampi on katkennut. Minkähän takia M30B34:n perään myydään esim. jenkeissä kiinteitä vp:iä jos ne kerran katkoo kammet :think

                        Kampi saattaa katketa jollei siinä ole mitään dampperia ja BMW:n moottorit taitaa olla järjestään sisäisesti puntitettuja.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2558
                          • .

                          #42
                          Originally posted by Racink View Post
                          Eikös yleinen käytäntö "siviili" autoissa kuitenkin ole(myös tehtaalla?) että vp ja kampiakseli painotetaan erillään, eikä yhdessä klimpissä kuten kovasti kiertävissä kilpakoneissa joissa liikkuvat osat pitää olla just eikä melkein puntissaan.Juurikin tuon osien vaihtamisen vuoksi.
                          En tiedä asiasta sen tarkemmin, mutta olettaisin sen olevan niin kuin asian selitit. Kai niissä osissa ja tasapainoissa jotkut toleranssit on, mutta tarpeeksi tasapainossa ovat tavalliselle tallaajalle.

                          Mutta jos koneelle muutakin kiusaa tehdään, niin parempi vara kuin vahinko. Tai ainakin itse painottaisin.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • erkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 352
                            • Pori

                            #43
                            No niin nyt on "uusi" vp paikallaan. Muuttu auton olemus jonkin verran rivakammaksi perstuntumalta ja kytkinpoljin tuntuu jostain syystä paljon kevyemmltä verrattuna aikasempaan.

                            Comment

                            • jani1632
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 2243
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by erkki View Post
                              No niin nyt on "uusi" vp paikallaan. Muuttu auton olemus jonkin verran rivakammaksi perstuntumalta ja kytkinpoljin tuntuu jostain syystä paljon kevyemmltä verrattuna aikasempaan.
                              Johan sä melkein vuoden "jännitit" laittaako vaiko eikö...
                              Kannattava "päivitys" kaikinpuolin
                              Tallin täytteet:
                              E70 3.0d -09
                              E34 540ia -94
                              E39 520d -00
                              E39 528i M-sport -00
                              E60 520i -04
                              E30 -86
                              E61 520da -09

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14439
                                • Oulu

                                #45
                                Täytys kai omaan hommata tuo kiinteä vp, kun tahtoo tuo tuplamassa jo läristä pahasti... Harmi kun ei ollut vauhtipyörää taskussa sillon, kun laatikko oli irrallaan kytkinremontin takia.

                                Mitäs osaa tuohon tarvii, jos S38B36:en vauhtipyörän vaihtaa tuohon M30B34:n perään? Vai onko tuohon olemassa muuta vp:tä kaupan?
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎