Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nesteissä mönjää. m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville1b
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 220
    • asd

    Nesteissä mönjää. m20b25

    Joo. Katoin tuonne syyläriin kun lämmöt nous tyhjäkäynnillä punaselle ja ajotietokone valitti/valittaa coolant leveliä. No. Semmosta keltasta mönjää täynnä näyttäs olevan jäähdytysneste ainakin siitä pinnasta, ja ihan näytti nopeesti katottuna ruosteelta mutta tiedä sitten vielä mitä se on. Huomenna katotaan tarkemmin.
    Mikähän tuosta nyt on menny sitten? Auto e34 525i.
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Kannelta/kansipahviltahan tuo kovasti kuulostaa jos kerran majoneesit on systeemissä. Ei muuta kuin yläkerta auki.
    E39 520iA -02

    Comment

    • ville1b
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 220
      • asd

      #3
      Voihan vittu. Mitenkäs sitä lähtis tarkastelemaan ?

      Comment

      • kotamikko
        Newbiemmer
        • Aug 2004
        • 10
        • Suomi

        #4
        Visko voi olla sökö jos lämmöt nostaa tyhjäkäynnillä. Toimiiko muuten ok?

        Onko nesteet / öljyt sekaisin. Jos ei niin melkeimpä vaihtaisin nesteet+viskon ja seurailisin tuleekö töhkää vielä syyläriin, jos tulee -> remppaamaan.
        BMW 530D

        Comment

        • ville1b
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 220
          • asd

          #5
          Joo ei siinä mitään muuta ihmeellistä minun mielestä ollu. Ihan se normaalisti toimii, nostaa vaan tyhjäkäynnillä lämpöjä nopeesti mutta laskee kun lähtee ajamaan.
          Niin ja jotain keltasta mönjää siellä syylärissä näky vedenpinnassa. Huomenna katotaan tarkemmin. Eli olisko nyt sitten ensin nesteiden vaihto, jos sitten vielä tulee mönjää jäähdytinnesteeseen niin sitten jotain muuta mukavaa?
          Mitenkäs tuon nesteiden vaihdon tekis parhaiten? Onko nuo puhdistusaineet mitä jostain varaosaliikkeistä saa ihan toimivia?

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by 525i
            Joo ei siinä mitään muuta ihmeellistä minun mielestä ollu. Ihan se normaalisti toimii, nostaa vaan tyhjäkäynnillä lämpöjä nopeesti mutta laskee kun lähtee ajamaan.
            Niin ja jotain keltasta mönjää siellä syylärissä näky vedenpinnassa. Huomenna katotaan tarkemmin. Eli olisko nyt sitten ensin nesteiden vaihto, jos sitten vielä tulee mönjää jäähdytinnesteeseen niin sitten jotain muuta mukavaa?
            Mitenkäs tuon nesteiden vaihdon tekis parhaiten? Onko nuo puhdistusaineet mitä jostain varaosaliikkeistä saa ihan toimivia?
            Ei maksa montaa euroa sellainen puhdistussysteemi ja harvemmin niistä on ollut kauheasti haittaa. Eli puhdistusaineet sisään ohjeiden mukaisesti, nesteiden vaihto, flektin kunnon tarkistus ja kovaa ajoa. Sitten vaan nesteiden tilaa seuraillen. Jos majoneesi uusii, niin käytännössä ei muuta mahdollisuutta kuin kansi/kannentiiviste.
            E39 520iA -02

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Myös vesipumppu saattaa olla finaallissa..tyhjäkäynnillä heikko kierto jolloin lämmöt nousee.
              Toinen mikä voi olla ilmaa järjestelmässä,kokeile syylärin ylhäällä oleva muoviruuvilla ilmaus tyhjäkäynnoillä jos avatessa jo pulputtaa ilmaa on järjestelmässä..
              Onko mitään remonttia tehty vasta minkä vuoksi ed.mainittu ilma olisi voinut tulla järjestelmään ?Vesipumppu tms vaihto
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • ville1b
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 220
                • asd

                #8
                Originally posted by veku
                Myös vesipumppu saattaa olla finaallissa..tyhjäkäynnillä heikko kierto jolloin lämmöt nousee.
                Toinen mikä voi olla ilmaa järjestelmässä,kokeile syylärin ylhäällä oleva muoviruuvilla ilmaus tyhjäkäynnoillä jos avatessa jo pulputtaa ilmaa on järjestelmässä..
                Onko mitään remonttia tehty vasta minkä vuoksi ed.mainittu ilma olisi voinut tulla järjestelmään ?Vesipumppu tms vaihto
                Ei kyllä ole mitään tehty semmosta tehty.. No tänään pitää kokeilla tuota nesteiden vaihtoa.

                Comment

                • harald
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 252
                  • Kaarina

                  #9
                  Onko käytetty jotain jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita ? Viskon tsekkauksen ja ilmauksen jälkeen jos jäähdytysnesteet ja öljyt on jatkossa kirkkaat, eikä kerää ylimääräisiä paineita jäähdytysjärjestelmään eikä nosta lämpöjä liikaa, niin tuskin on kansipahvi mennyt. Muistan nähneeni jossain täällä foorumilla kuvan minkä näköistä jäähdytysneste on jos kansipahvi vuotaa ja nesteet on sekaisin (koita searchia).
                  W204 C350 AMG
                  Toyota Corolla 1.3XI 16V
                  Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                  Comment

                  • ville1b
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 220
                    • asd

                    #10
                    Kyllä se se kansipahvi varmaan on. Tai sitten kansi huonolla tuurilla Semmosta mönjää nuo nesteet tosiaan oli. Lämmöt kyllä pysyy kurissa kunhan muistaa lisäillä vettä.
                    Paljonkohan tulis maksamaan tuon korjauttaminen..? Jos siis vikana on vaan tuo tiiviste. Vai onko paha homma tehdä ite?

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #11
                      Riippuu onko kyseessä M50 vai M20 koneinen auto ja kuinka monta peukaloa kasvaa keskellä kämmentä?
                      M20 ainakin helppo homma.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Katso nyt kuitenkin missä kunnossa öljyt on ennenkuin ajat sillä yhtään enää. Jos siellä on nestettä seassa, niin sulla on kohta entinen alakerta.

                        t.Ville

                        Comment

                        • ville1b
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 220
                          • asd

                          #13
                          Pitää kattoa ne öljyt. Uskaltaako tuolla ajaa sitten ollenkaan ?
                          Juu, ja tuo m20 kone on. Onkohan jossain ohjeita tuohon kansipahvin vaihtoon? Searchilla en ainakaan löytäny. Perkele.. Kylläpä syö miestä.

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            No minä en ajaisi. Tekee alakerran laakereista aika hätäseen selvää tuollainen vesiöljy-yhdistelmä.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • ville1b
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 220
                              • asd

                              #15
                              Joo. Jos jossain noita ohjeita tosiaan olisi tuolle kansipahvin vaihdolle niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Toivottavasti sitten ei ole kansi halkeillut tai mitään. Tarviaako siihen muuta tehdä kuin tiivisteet vaan sitten vaihtaa jos ei muuta ole mennyt..? Ja miten tarkistan kannen ? Nehän vissiin on aika pieniä ne halkeamat jos sellaisia on.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎