Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 b20 turbo nakuttaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tubitus
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 58

    M10 b20 turbo nakuttaa??

    Olis ongelma m10 kone koneessa kuuluu ylimääränen rallatus/ nakutus yläkerrasta. Konetta kuunneltu lääkäreiden stetoskooppi rautatanko yhdistelmällä ääni kuuluu parhaiten venttiili kopasta..
    Alakerrassa uutta männät(MAHLE) laakerit öljypumppu, jakoketju + rattaat .osat käytetty koneistamossa. lohkosta otettu 1.5mm pois jotta saadaan puristukset 8 pintaan. kansi käytetty koneistamossa uudet venat, epäkeskot keinujen laahaimet hiottu, nokka ok ja vakio.

    ELI VIKA: ilmenee ku konetta käyttää tyhjäkäynnillä ja pumppaa kaasua. tulee venttiilin rallatuksen tapainen ääni. ääni häviää ku kierroksen nostaa 3t ja siitä ylös päin ei kuulu mitää..

    kokeiltu mikä vaikuttaa:
    -venttiili välykset säätää nollaan.. ei vaikutusta
    -jakoketjun kiristimelle tehty lisää tilaa ettei kiristys ole tapissa... ei vaikutusta
    -sytkää säädetty myöhäsemmälle ääni vaimenee/häviää mutta kone rupee käymään väkinäisesti, eli niiku kone käy ku sytkä on vitusti myöhäsellä..
    -voiko nokan ajotus olla ihan vituillaan ja aiheuttaa äänen??
    -kokeilin jakoa laittaa hampaalla pieleen.... ei vaikutusta

    KERTOKAA JOS ON KOKEMUKSIA M10 B20 TURBO KONEISTA, MISSÄ VIKA???
    1.8 vakio kone toimi turbon kanssa moitteettomasti ilman ylimääräsiä ääniä.. ja kone oli täysin vakio 350tkm ajettu..

    KUNTOON TULI KIITOS KAIKILLE...(MÄNNÄT KÄÄNNETTY, NUOLI VAUHTIPYÖRÄÄN PÄIN)
    Last edited by tubitus; 03-06-2006, 20:39.
    Oha se helmi
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Originally posted by tubitus
    Olis ongelma m10 kone koneessa kuuluu ylimääränen rallatus/ nakutus yläkerrasta. Konetta kuunneltu lääkäreiden stetoskooppi rautatanko yhdistelmällä ääni kuuluu parhaiten venttiili kopasta..
    Alakerrassa uutta männät(MAHLE) laakerit öljypumppu, jakoketju + rattaat .osat käytetty koneistamossa. lohkosta otettu 1.5mm pois jotta saadaan puristukset 8 pintaan. kansi käytetty koneistamossa uudet venat, epäkeskot keinujen laahaimet hiottu, nokka ok ja vakio.

    ELI VIKA: ilmenee ku konetta käyttää tyhjäkäynnillä ja pumppaa kaasua. tulee venttiilin rallatuksen tapainen ääni. ääni häviää ku kierroksen nostaa 3t ja siitä ylös päin ei kuulu mitää..

    kokeiltu mikä vaikuttaa:
    venttiili välykset säätää nollaan.. ei vaikutusta
    jakoketjun kiristimelle tehty lisää tilaa ettei kiristys ole tapissa... ei vaikutusta
    sytkää säädetty myöhäsemmälle ääni vaimenee mutta kone rupee käymään väkinäisesti..
    voiko nokan ajotus olla ihan vituillaan ja aiheuttaa äänen??

    KERTOKAA JOS ON KOKEMUKSIA M10 B20 TURBO KONEISTA, MISSÄ VIKA???
    1.8 vakio kone toimi turbon kanssa moitteettomasti ilman ylimääräsiä ääniä.. ja kone oli täysin vakio 350tkm ajettu..
    ettei ole kuplan männillä tehty ja männät on väärinpäin?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • tubitus
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 58

      #3
      Originally posted by fraatti
      ettei ole kuplan männillä tehty ja männät on väärinpäin?
      kyseisillä männillä tehty..ja on oikein päin.(tarkistettu)
      Oha se helmi

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Onko mäntä siis "oikeinpäin" vai oikeinpäin. Kannattaa tarkistaa, sillä voi olla ettei pidä paikkaansa, mutta muistaakseni nuo kuplan männät piti pistää eripäin kuin normaalisti näihin koneisiin, eli merkintöjen vastaisesti. Muistaakseni joskus vaan tällaista luin, mutta älä tämän perusteella niitä mene vielä kääntämään.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          #5
          Niin eli suomennettuna noi edelliset:

          Männistä laitetaan nuolet osoittamaan taaksepäin eli vauhtipyörään !
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • tepabmw
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 834
            • LAITAMAA

            #6
            väljä ohjuri...?ajoititko nokan dekkipinnan laskun jälkeen uudestaan...?
            -Tepan Paja-
            Veikkola city
            0405203098
            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

            Comment

            • tubitus
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 58

              #7
              Originally posted by Spetke
              Niin eli suomennettuna noi edelliset:

              Männistä laitetaan nuolet osoittamaan taaksepäin eli vauhtipyörään !
              Osaako joku sanoo varmaks että onko näin??
              ei huvittais purkaa huvin vuoks pois.. Ja joku kysy onko väljä ohjuri, ei pitäis olla oli kansisetissä tarkastettavana/kunnostettavana ja avarrettavana..
              Oha se helmi

              Comment

              • tubitus
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 58

                #8
                Originally posted by tepabmw
                väljä ohjuri...?ajoititko nokan dekkipinnan laskun jälkeen uudestaan...?
                nokkaa ei ole ajotettu.. ääni kuitenkin kuulostaa venttiili rallatukselta ja häviää ku antaa jengaa yli 3tonnin.. joten ite en uskonu sen johtuvan siitä.. en kyllä mitään tiedä joten voihan se siitäkin tulla vai voiko??
                Oha se helmi

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by tubitus
                  Osaako joku sanoo varmaks että onko näin??
                  ei huvittais purkaa huvin vuoks pois.. Ja joku kysy onko väljä ohjuri, ei pitäis olla oli kansisetissä tarkastettavana/kunnostettavana ja avarrettavana..
                  No muutaman koneen noilla samoilla mukeilla tehneenä voin vannoo ja vakuuttaa että nuolet tulevat vauhtipyörään päin. Toki voit uskoa mitä haluat... mut näi se vaan on
                  Kattos tosta mun sierran koneen kuvasta noi rengastetut kohdat,
                  siinä ne nuolet sojottaa vauhtipyörään:
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • mortimer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1079
                    • Satulinna kaukomaan

                    #10
                    totta tosiaan

                    mäntien nuolet kuulu todellakin vauhtipyörään päin, kuplassahan ne näyttää tällöin keulaa kohti.
                    1.5mm lasku dekkipinnasta myöhästää nokkaa ~3.5 astetta, ei pitäisi tuottaa vakionokalla mitään muuta ongelmaa kuin voimattomuutta.

                    onko keinuvipuakselit hyvässä kunnossa ?

                    Originally posted by tubitus
                    -sytkää säädetty myöhäsemmälle ääni vaimenee/häviää
                    tuokin oire viittaisi siihen että männät on asennettu väärinpäin.

                    i3S -20
                    E30M3 slotcar 1:32
                    XKE FHC 1971
                    Mgb Gt -66
                    T6 -19
                    E91 -08

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      #11
                      eräs kenttiläinen kone käyttäytyi juuri samalla tavalla ja siellä oli männät väärin päin.. männäntappihan ei ole männän keskellä vaan enemmän toisessa laidassa..
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • turboix
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 581
                        • p-laidun

                        #12
                        Yhdellä tutulla oli kans kuplan männät väärinpäin 2,0l sierrassa ja oli kans aikamoinen rallatin pienillä kierroksilla ja kovemmilla kierroksilla ääni hävis.
                        BMW E46 330dA touring -00
                        BMW e30 325tbo -86
                        BMW e30 323ia cabriolet -83
                        BMW e30 318i touring -89

                        Comment

                        • tubitus
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 58

                          #13
                          Originally posted by Spetke
                          No muutaman koneen noilla samoilla mukeilla tehneenä voin vannoo ja vakuuttaa että nuolet tulevat vauhtipyörään päin. Toki voit uskoa mitä haluat... mut näi se vaan on
                          Kattos tosta mun sierran koneen kuvasta noi rengastetut kohdat,
                          siinä ne nuolet sojottaa vauhtipyörään:

                          Juu ei täytyy se uskoo.. eräs tuttukin tänään asiasta kerto..
                          Ihmetytti vaan ku entinen kone oli jossain firmassa kasattu ja siinä oli mäntien nuolet näytti jakopäähän.. joten oli vaikee uskoo että pitäis väärinpäin ne laittaa..
                          Kiitos vaan sulle ja muillekkin .. ei auta ku kääntää männät toisin päin ja toivoo ettei niihin vielä ole tullu mitää vaurioo.. autolla ei ole ajettu vielä, onneks..
                          Palailen asiaan jos mäntien kääntämisen jälkeen on vielä ongelmia...
                          Oha se helmi

                          Comment

                          • Obelix
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 60
                            • Jokela

                            #14
                            jos nokan ajotusta ton lohkon laskun jäljiltä ole ajotettu uudestaan nii teillä on aika paljon jako pielessä.
                            rakensin yhden vaparin m10 kannesta otettiin 0,70mm jako oli sen jälkeen melkein hampaan pielessä

                            Comment

                            • tubitus
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 58

                              #15
                              kiitos kaikille avusta..

                              Joo männät ku laittaa oikeinpäin(nuoli vauhtipyörään päin) niin kyllä ylimääräset äänet katoo..

                              ELI KIITOS KAIKILLE AVUSTA!!
                              Oha se helmi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎