Tulipas tenkkapoo.
Soitin tänään varatakseni ajan BMW:n 5-lovisen automaattilaatikon (A5S 560Z?) öljynvaihtoon, tiivisteineen ja suodattimineen. Hinta töiden kera olisi n. 200 euroa (ATF-öljyn litrahinta 6,60 €, tiiviste 40,50 € ja suodatin 42 €)
Pk-seudulla toimivan merkkiliikeen (kaikki tietää yrityksen, mutta en halua mainita nimeä) huollossa päivystänyt mies sanoi asian, joka jäi vaivaamaan ja josta toivon teidän kommentoivan:
Laatikon öljynvaihtoon ei välttämättä kannata ryhtyä! Autoni on ajettu
167 tkm ja huoltoneuvoja sanoi, että vaihto-operaatiota kannattaa harkita, koska
a) öljyt on sen verran vanhat, että laatikko on "tottunut" nykyiseen öljyyn. Jos laatikko toimii moitteettomasti tällä hetkellä (näin on!), voi uuden öljyn kanssa tulla ongelmia, koska vaikka se olisi viskositeetiltaan samaa kuin vanha, ei ole takeita siitä, että laatikko toimii öljynvaihdon jälkeen yhtä hyvin. On kuulemma sen verran herkkä laatikko, "siellä laatikossa pelataan pienillä marginaaleilla".
b) vaihto-operaatio vaatii äärimmäistä puhtautta. Mukaan voi eksyä epäpuhtauksia ja myös tämä voi aiheuttaa toiminta-ongelmia. Hän sanoi, että öljynvaihtotilat tulisi olla mahdollisimman puhtaat, ilman vaaraa "ylimääräisistä hiukkasista".
Lopputulema oli se, että hän pyysi miettimään tarkkaan, kannattaako automaattilaatikon öljynvaihtoon ryhtyä.
Itse menin sen verran hämilleni, että käännyn nyt teidän puoleenne. Meneeks noi varoitukset vähä överiksi, vai?
Soitin tänään varatakseni ajan BMW:n 5-lovisen automaattilaatikon (A5S 560Z?) öljynvaihtoon, tiivisteineen ja suodattimineen. Hinta töiden kera olisi n. 200 euroa (ATF-öljyn litrahinta 6,60 €, tiiviste 40,50 € ja suodatin 42 €)
Pk-seudulla toimivan merkkiliikeen (kaikki tietää yrityksen, mutta en halua mainita nimeä) huollossa päivystänyt mies sanoi asian, joka jäi vaivaamaan ja josta toivon teidän kommentoivan:
Laatikon öljynvaihtoon ei välttämättä kannata ryhtyä! Autoni on ajettu
167 tkm ja huoltoneuvoja sanoi, että vaihto-operaatiota kannattaa harkita, koska
a) öljyt on sen verran vanhat, että laatikko on "tottunut" nykyiseen öljyyn. Jos laatikko toimii moitteettomasti tällä hetkellä (näin on!), voi uuden öljyn kanssa tulla ongelmia, koska vaikka se olisi viskositeetiltaan samaa kuin vanha, ei ole takeita siitä, että laatikko toimii öljynvaihdon jälkeen yhtä hyvin. On kuulemma sen verran herkkä laatikko, "siellä laatikossa pelataan pienillä marginaaleilla".
b) vaihto-operaatio vaatii äärimmäistä puhtautta. Mukaan voi eksyä epäpuhtauksia ja myös tämä voi aiheuttaa toiminta-ongelmia. Hän sanoi, että öljynvaihtotilat tulisi olla mahdollisimman puhtaat, ilman vaaraa "ylimääräisistä hiukkasista".
Lopputulema oli se, että hän pyysi miettimään tarkkaan, kannattaako automaattilaatikon öljynvaihtoon ryhtyä.
Itse menin sen verran hämilleni, että käännyn nyt teidän puoleenne. Meneeks noi varoitukset vähä överiksi, vai?
Comment