Announcement

Collapse
No announcement yet.

m42 Ilmamäärämittarin vaihto ilmamassamittariin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    m42 Ilmamäärämittarin vaihto ilmamassamittariin

    Onko mahdollista ja millasella budjetilla jos on? Ainakin uusimmissa m42 koneissa on ilmamassamittari ja läppäsysteemi on viskattu kuuseen. Megasquirt olis varmaan yks vaihtoehto mut onko niitä asennettu m42 koneeseen? Millanen toi MS on ylipäätänsä verrattuna -94 motronicciin?
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1757
    • kotona

    #2
    miksi? jos tollaista suunnittelet niin eikö ole sama poistaa koko mittari.

    karala teki kyseisen modin E36 M3 kilpuriin

    hintaa paketilla noin 1000€

    itse kysäisin häneltä kerran asiaa ja hää kertoi että kyseinen modi ei vaikuta *ittuukaa muuten un tuned siviili hyyssiin.... tietty jos olet jo tunannu, vimpan päälle, kiertää +8000rpm, värinän vaimennin muutettu kestävään, ja muutenki ropellettu sisus romppeita niin eiku modia kehiin!!

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      No päällimmäisenä tulis mieleen toimivuus, kaasuun reagointi, ehkä jopa polttoainetalous paranisi, tehoakin saattaisi tulla vähän lisää kun sen mokkulan tilalla olisi vain putki jossa kuumalanka-anturi.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Pienillä kierroksilla muistaakseni mitattu ihan kivoja hyötyjä, läppä rajoittaa virtausta.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Mikäs sen parempaa normaalissa ajossa olisikaan

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2558
            • .

            #6
            Originally posted by Juppe
            Onko mahdollista ja millasella budjetilla jos on? Ainakin uusimmissa m42 koneissa on ilmamassamittari ja läppäsysteemi on viskattu kuuseen. Megasquirt olis varmaan yks vaihtoehto mut onko niitä asennettu m42 koneeseen? Millanen toi MS on ylipäätänsä verrattuna -94 motronicciin?
            M42 aina läppämittarilla. Mallit joissa on käytetty kuumalankaa ovat jo M44-koneilla.
            Mutta siihen muutokseen. Itsekin vastaavaa modia joskus miettinyt. Ilmeisesti auton oman Motronicin saa muutettua käyttämään kuumalankaa, mutta ei kuulemma ole järkevää erään ohjelmoijan mielestä. Lisäksi Dastek Unichippiä ovat käyttäneet vastaaviin modeihin. Ja miksei joku Perfekt Powerikin siihen kykene.
            Nämä kaikki tulevat kuitenkin niin kalliiksi, että kannattaisi ennemmin pienellä lisäpanostuksella siirtyä suoraan kunnon ohjelmoitavaan ruiskuun.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • mikko
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1757
              • kotona

              #7
              vieläkin on sama poistaa koko mittari... ei toi kuumalankakaan mikään häävi systeemi ole

              kuvassa E30 M3 vaadittavat osat

              Das Alpha-N Kit ist in drei Versionen erhältlich:
              BasicKit: Alpha-N Steuergerät, Kabelbäume, Adaptersteckverbinder, Drosselklappenpotentiometer, Temperatursensor, Kleinteile, Downloadkabel, das PC Programm und Dokumentation. Grundpreis 850,00 EUR
              StandardKit: enthält zusätzlich drei tageslichtechte 10mm LEDs der Option "SchiftLights" (selbsteinbau). Aufpreis 23,00 EUR
              ProfessionalKit: enthält die vollständige Option "SchiftLights" mit drei tageslichtechten 18mm LEDs und Lichtsensor im Gehäuse mit Kabel. Aufpreis 180,00 EUR

              Last edited by mikko; 06-07-2006, 14:53.

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by Cell
                Pienillä kierroksilla muistaakseni mitattu ihan kivoja hyötyjä, läppä rajoittaa virtausta.
                Kyllä ne ilmamassamittarin sisällä olevat verkotkin rajoittavat virtausta.. Tosin ne voi repiä pois, jos jaksaa askarrella.

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2558
                  • .

                  #9
                  Originally posted by mikko
                  vieläkin on sama poistaa koko mittari... ei toi kuumalankakaan mikään häävi systeemi ole

                  kuvassa E30 M3 vaadittavat osat
                  Joo parempihan se on poistaa. Vaatiiko tuo paketti ohjelmamuutoksia boksiin?Vai tuleeko mukana kaikki tarpellinen?
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    No kuumalanka on kyllä tarkin ja paras ilmamäärän mittaustapa. Huomattavasti tarkempi kuin esim. map. Eihän se nyt mitään kurista jos on pelkkä reikä mistä ilma virtaa läpi. Sopiva mittari vaikka nissanista 50e + smt6 boksi niin niillä se jo hoituisi n. 400e hintaan ja olis sitten jo läppärillä ohjattava piggypack ruisku.

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by Juppe
                      No kuumalanka on kyllä tarkin ja paras ilmamäärän mittaustapa. Huomattavasti tarkempi kuin esim. map. Eihän se nyt mitään kurista jos on pelkkä reikä mistä ilma virtaa läpi. Sopiva mittari vaikka nissanista 50e + smt6 boksi niin niillä se jo hoituisi n. 400e hintaan ja olis sitten jo läppärillä ohjattava piggypack ruisku.
                      Noissa taviskuumalankamittareissa on usein sellaiset verkot sisällä yhdensuuntaistamaan ja rauhoittamaan virtausta (estäisivätkö myös isompien roskien pääsyn kuumalangalle?). Ja nuo verkot kuristavat sitten virtausta jonkun verran, joskus jopa ratkaisevasti.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #12
                        Nissanissa (ainakin omassa -99 sx:ssä) on vain iso reikä jonka sivussa on pieni reitti ilmalle jota anturi mittaa (tätä ei edes näe jos mittarin reiästä katsoo suoraan lävitse). Suurin osa ilmasta menee vain mittarin reiän lävitse, jossa ei ole mitään verkkoa tai muuta vastaavaa virtausta haittaavaa systeemiä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎