Originally posted by Tur_re
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw 46 öljyn merkkivalo? ja airbagin valo?
Collapse
X
-
Originally posted by Tur_re View PostMulla Motonetin anturi kesti noin neljä tuntia....
Marmoritiskiltä seuraava anturi minkä ostan.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Se tasoanturinhan on siellä öljypohjassa "putkessa" johon öljy pääsee siivilän kautta; taitaa puhdistus auttaa eniten siihen toimintaan. Älkää suotta ehjiä vaihdelko, ei se anturin vika ole jos ei öljy pääse vapaasti sinne asti...
Öljynvaihto taitaa auttaa lähinnä tähän, saa liikettä/pesevyyttä aikaan öljypohjassa...
niin ja onhan se anturin liitoskin aika likaisessa paikassa.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostSe tasoanturinhan on siellä öljypohjassa "putkessa" johon öljy pääsee siivilän kautta; taitaa puhdistus auttaa eniten siihen toimintaan. Älkää suotta ehjiä vaihdelko, ei se anturin vika ole jos ei öljy pääse vapaasti sinne asti...
Öljynvaihto taitaa auttaa lähinnä tähän, saa liikettä/pesevyyttä aikaan öljypohjassa...
niin ja onhan se anturin liitoskin aika likaisessa paikassa.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Nostetaas vanhaa topiccia. Itsellenikin ajankohtainen aihe, siis tuo öljytasonanturi vika.
Eli:
Autoa ylös, öljyt ulos öljytulpasta -> ja sitten 8 pultilla tuo alalevy pois, vai onko tässä joku muovisuoja välissä vielä pois otettavaksi?
Sitten pistoke irti anturista, 3 10mm pultilla anturi pois, uusi tilalle -> pistoke takaisin, tulppa kiinni uudella kupari o-renkaalla ja uudet ölpät + suodatin sisään.
Eniten ihmetystä aiheuttaa että onko tuossa nyt purettavana vain tuo metallinen jäykistyslevy mikä on 8 pultilla tiettyjen nettijuttujen mukaan kiinni, vai onko siinä joku suojamuovikin vielä, jos on onko se miten kiinni (pulteilla, klipsuilla etc)?
Auto facelift E46 -03 touring M54 koneella.Last edited by Warra; 03-09-2013, 14:51.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Onhan siinä ensimmäisenä edessä se muovilevy. Puskurin alareunassa sellaisilla muovisilla niitin tapaisilla (keskitappi vedettävä pois jotta irtoaa) ja pohjapalkeissa kierrettävillä pultin tapaisilla pikakiinnikkeillä.
Laita kerralla orggisanturi niin et joudu tekemään kahta kertaa kuten minä. Mullakin homma on edessä kun tarvikeanturi ei ole toiminut koskaan.
Comment
-
-
Kävin kurkkaamassa, keulan lähellä 3 nuppia jotka ilmeisesti vain vedetään, vasemmalla ja oikealla puolen kummallakin 2 ristipäämeisselillä avattavaa, oletan että takana lähellä tuota öljytulppaa on vähintään se pari vielä lisää. Simppeli homma
Hellan anturin ostin Schmiedmannilta. Oletan että kyseisen valmistajan osan pitäisi ihan laadukas olla. Made in Germany lukee anturissa.
Ellet nyt sano että juuri hellan anturi oli jonka totesit huonoksi..E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Pistänpäs omasta vaihdosta hieman tiivistelmää kun tuntuu olevan niin tyyppivika tämä öljytason anturin vikaantuminen bemarissa.
- Tosiaan nuo niitit suojamuovista on hyvä vetää pihdeillä, oli suht jäykät. Pelkällä talttapää meisselillä tuskin saa irti.
- Se metallinen pohjalevy, riippuen hylsyjen pituudesta, olisi pieni jatkovarsi hyvästä sillä 4 niistä 8:sta mutterista oli syvemmällä pellistä, joten työskentelyvaraa jää suhteellisen vähän jos et omaa pitkää hylsyä tai jatkovartta hylsyyn.
- Öljytason anturi oli myös hieman jumissa, orkkis bmw logolla oleva hella. Pienellä nilkuttamisella lähti hyvin irti.
- Öljytason anturin reiästä ei tullut kuin muutama tippa öljyä kun oli huolella poistanut kaikki öljyt poistotulpan kautta pois.
- Ensikertalaiselta pohjapanssarien irroittelijalta hommaan meni kokonaisuudessaan 1.5h sotkujen siivoamisineen, kun matalahkoilla rampeilla tein. Jos omaat nosturin, homma on varmaan paljon sutjakampi kun on enemmän tilaa tehdä töitä.
- Öljyt + suodatin tietysti suotavaa vaihtaa samalla vauhdilla.
Huomion arvoista, Schmiedmannilta tilattu alle 80e anturi Hellan valmistama ilman bemarin logoa, orkkis oli BMW:n logolla varustettu Hellan valmistama.
Kiitos vinkeistä. Josko nyt ei tarvitsisi vähään aikaan katsella keltaista öljykannua.Last edited by Warra; 04-09-2013, 18:24.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostSe tasoanturinhan on siellä öljypohjassa "putkessa" johon öljy pääsee siivilän kautta; taitaa puhdistus auttaa eniten siihen toimintaan. Älkää suotta ehjiä vaihdelko, ei se anturin vika ole jos ei öljy pääse vapaasti sinne asti...
Öljynvaihto taitaa auttaa lähinnä tähän, saa liikettä/pesevyyttä aikaan öljypohjassa...
niin ja onhan se anturin liitoskin aika likaisessa paikassa.
Comment
-
Comment