Onko lukollisis jotain ulkopuolisia merkkejä.. se et vetarin laipat pyörii samaan suuntaa ei aina tarkoita sitä et siin on lukko, voi olla myös et tasauspyörästö on menossa rikki. Näin mulle kävi kun ostin perän siinä toivossa et siin olisi lukko sen perusteella et laipat pyörii samaan suuntaan. Nyt se on ihan tuhannen p*llun päreinä koko murikka.. en sit tiiä pitääks toi mun teoria paikkaan!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten lukkoperän tunnistaa?
Collapse
X
-
Originally posted by 328 e36jos murikan kopassa on pieni peltilätkä kiinni niin sitä vaan putsailemaan ja kattoo onko siinä numeroitten jälkeen s-kirjain..jos on niin lukko pitäisi löytyä..
Comment
-
-
Tunkkaa vaan toisen puolen ylös niin että 1 rengas jää maahan ja et toinen on ilmas ja sit yrittää pyörittää sitä tunkattua/ilmassa olevaa rengasta jos autossa on lukko perä niin se rengas ei pyöri ku siel on toinen rengas maassa ellei ole lukkoa niin se tunkattu/ilmassa oleva rengas pyörii..
tässä tapauksessa voi tietty olla vähä vaikeeta tuo kokeileminen...Last edited by ^Tonix^; 30-07-2006, 12:09.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by Risto113No joo, muttas kyllä pyörii se ilmassa oleva rengas vaikka olis lukko, on vaan jäykkä (vähän niinku olis käsijarru pari naksua päällä). Esijännitys 25% lukossa oli jotain 30 tai 40 nm luokkaa, että kyllä pyörii.Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja
Comment
-
-
Originally posted by Risto113No joo, muttas kyllä pyörii se ilmassa oleva rengas vaikka olis lukko, on vaan jäykkä (vähän niinku olis käsijarru pari naksua päällä). Esijännitys 25% lukossa oli jotain 30 tai 40 nm luokkaa, että kyllä pyörii.
Seuraavat tiedot pätee ainakin 80-luvun laitteisiin:
-pikkuperä 30-50nm
-keskikoko 50-70nm (ns.E30 isoperä)
-isoperä 100-130nm
Ja niinkuin Leka aikaisemmin kirjoitti, parempi avata takakoppa niin totuus selviää. Ettei ainakaan tuu ostettua "kemppiä" ym.lukkoperänä.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
oisko jollain jotain kuvaa tollasesta lukkoperästä et minkä näköstä tavaraa pitäis siel sisällä olla? itselle ei ainakaan kerro mitään jos avaan tommosen
ja mites muuten on jos laittaa vaikka tommoseen 25% lukkoperään normaalin (lukottoman) perän öljyä niin eikös tällöin lukko ominaisuus häviä? ja mites jos seuraavassa öljynvaihdossa laittaa lukkoperään tarkoitettua öljyä tilalle niin toimiiko taas lukollisena vai onko lopullisesti menetetty tuo lukko? :thinkImpreza WRX STI Vers.IV -99
ex: e36 325i cabrio -94
ex: e34 520i -88
ex: e30 316 -86
ex: e34 M5 -89
ex: e36 325i -91
ex: e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by mizter View Postja mites muuten on jos laittaa vaikka tommoseen 25% lukkoperään normaalin (lukottoman) perän öljyä niin eikös tällöin lukko ominaisuus häviä? ja mites jos seuraavassa öljynvaihdossa laittaa lukkoperään tarkoitettua öljyä tilalle niin toimiiko taas lukollisena vai onko lopullisesti menetetty tuo lukko? :think
Öljyt oli vaihdettu murikkaan entisen omistajan toimesta ja ihmettelin kun perästä kuului käännettäessä jyrkkään ihme jurinaa.
Sitten päätin vaihtaa mobilin vs 500 tilalle ja jurinat loppu siihen paikkaan.
En tiedä oliko aikaisemmin väärät öljyt vai oliko muuten niin "kuluneet"..oli kyllä melkosta puuroa vaikka pitäs olla melko juoksevaa.
Perä toimi aikaisemmin ihan ok ja toimii edelleen-e21 m50-
Comment
-
Comment