Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten lukkoperän tunnistaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikk
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 39

    Miten lukkoperän tunnistaa?

    Onko lukollisis jotain ulkopuolisia merkkejä.. se et vetarin laipat pyörii samaan suuntaa ei aina tarkoita sitä et siin on lukko, voi olla myös et tasauspyörästö on menossa rikki. Näin mulle kävi kun ostin perän siinä toivossa et siin olisi lukko sen perusteella et laipat pyörii samaan suuntaan. Nyt se on ihan tuhannen p*llun päreinä koko murikka.. en sit tiiä pitääks toi mun teoria paikkaan!
    Kyl se siitä!
  • 328 e36
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 488
    • pori

    #2
    jos murikan kopassa on pieni peltilätkä kiinni niin sitä vaan putsailemaan ja kattoo onko siinä numeroitten jälkeen s-kirjain..jos on niin lukko pitäisi löytyä..
    e36 320 cabrio.
    e36 328 coupe.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by 328 e36
      jos murikan kopassa on pieni peltilätkä kiinni niin sitä vaan putsailemaan ja kattoo onko siinä numeroitten jälkeen s-kirjain..jos on niin lukko pitäisi löytyä..
      Niin pitäisi, mutta on niitä lätkiä on vaihdeltu joidenkin toimesta, joten ei siihenkään ole aina luottamista Takakoppa auki niin sen lukkoyksikön tunnistaa kyllä.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • ^Tonix^
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 641
        • Vaasa

        #4
        Tunkkaa vaan toisen puolen ylös niin että 1 rengas jää maahan ja et toinen on ilmas ja sit yrittää pyörittää sitä tunkattua/ilmassa olevaa rengasta jos autossa on lukko perä niin se rengas ei pyöri ku siel on toinen rengas maassa ellei ole lukkoa niin se tunkattu/ilmassa oleva rengas pyörii..
        tässä tapauksessa voi tietty olla vähä vaikeeta tuo kokeileminen...
        Last edited by ^Tonix^; 30-07-2006, 12:09.
        e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
        E30 318is
        E36 M3 Coupe

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          No joo, muttas kyllä pyörii se ilmassa oleva rengas vaikka olis lukko, on vaan jäykkä (vähän niinku olis käsijarru pari naksua päällä). Esijännitys 25% lukossa oli jotain 30 tai 40 nm luokkaa, että kyllä pyörii.

          Comment

          • tommak83
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 168
            • rauma

            #6
            Originally posted by Risto113
            No joo, muttas kyllä pyörii se ilmassa oleva rengas vaikka olis lukko, on vaan jäykkä (vähän niinku olis käsijarru pari naksua päällä). Esijännitys 25% lukossa oli jotain 30 tai 40 nm luokkaa, että kyllä pyörii.
            eli kyllä näin on että pyörii! ellei ole kemppi lukko tai perä paskana!
            Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

            Comment

            • mikk
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 39

              #7
              Kattokaas tota prikkaa.. näyttääkö siltä et olis menny tommoseks tasauspyörästön hajoamisen jälkeen? mun mielest se on ennen..
              Attached Files
              Kyl se siitä!

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #8
                Originally posted by Risto113
                No joo, muttas kyllä pyörii se ilmassa oleva rengas vaikka olis lukko, on vaan jäykkä (vähän niinku olis käsijarru pari naksua päällä). Esijännitys 25% lukossa oli jotain 30 tai 40 nm luokkaa, että kyllä pyörii.
                Nusnutetaas pilikkuja....esijännityksen momentti riippuu ihan siitä mikä perä on kyseessä.
                Seuraavat tiedot pätee ainakin 80-luvun laitteisiin:
                -pikkuperä 30-50nm
                -keskikoko 50-70nm (ns.E30 isoperä)
                -isoperä 100-130nm

                Ja niinkuin Leka aikaisemmin kirjoitti, parempi avata takakoppa niin totuus selviää. Ettei ainakaan tuu ostettua "kemppiä" ym.lukkoperänä.
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #9
                  Onko myös viskolukkoperässä se S-kirjain sen välityksen edessä?

                  Mikä välitys on E30 ix:n perässä?

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • PeliMies
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 391
                    • JSÄ

                    #10
                    Sopiikos muuten e28 535sen lukkomurikka E23seen? 735 kyseessä siis.
                    Last edited by PeliMies; 04-10-2006, 16:47.
                    ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                    Comment

                    • mizter
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 245
                      • Turku

                      #11
                      oisko jollain jotain kuvaa tollasesta lukkoperästä et minkä näköstä tavaraa pitäis siel sisällä olla? itselle ei ainakaan kerro mitään jos avaan tommosen

                      ja mites muuten on jos laittaa vaikka tommoseen 25% lukkoperään normaalin (lukottoman) perän öljyä niin eikös tällöin lukko ominaisuus häviä? ja mites jos seuraavassa öljynvaihdossa laittaa lukkoperään tarkoitettua öljyä tilalle niin toimiiko taas lukollisena vai onko lopullisesti menetetty tuo lukko? :think
                      Impreza WRX STI Vers.IV -99


                      ex: e36 325i cabrio -94
                      ex: e34 520i -88
                      ex: e30 316 -86
                      ex: e34 M5 -89
                      ex: e36 325i -91
                      ex: e36 320i -92

                      Comment

                      • tigu
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 947
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by mizter View Post
                        ja mites muuten on jos laittaa vaikka tommoseen 25% lukkoperään normaalin (lukottoman) perän öljyä niin eikös tällöin lukko ominaisuus häviä? ja mites jos seuraavassa öljynvaihdossa laittaa lukkoperään tarkoitettua öljyä tilalle niin toimiiko taas lukollisena vai onko lopullisesti menetetty tuo lukko? :think
                        Itsellä 36:sessa on lukko.
                        Öljyt oli vaihdettu murikkaan entisen omistajan toimesta ja ihmettelin kun perästä kuului käännettäessä jyrkkään ihme jurinaa.
                        Sitten päätin vaihtaa mobilin vs 500 tilalle ja jurinat loppu siihen paikkaan.
                        En tiedä oliko aikaisemmin väärät öljyt vai oliko muuten niin "kuluneet"..oli kyllä melkosta puuroa vaikka pitäs olla melko juoksevaa.
                        Perä toimi aikaisemmin ihan ok ja toimii edelleen
                        -e21 m50-

                        Comment

                        • Meisseli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1003
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by -Markus- View Post
                          Mikä välitys on E30 ix:n perässä?
                          3.91 on se mistä virallisissa dokumenteissa puhutaan, mutta huhujen mukaan muitakin on olemassa.
                          Eioo penaria alla enää.. :(

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎