Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i öljy syöppö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ace_
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 223
    • Turku

    #31
    separaattori on juuri vaihdettu uuteen ja vanhakin oli erinomaisessa kunnossa. kalvo ehjä eikä ollenkaan paskaa
    Last edited by ace_; 21-12-2008, 12:25.
    e91 330iA M-Sport -05
    ex. e46 330Ci -00
    ex. E36 328i coupe m-sport -96
    ex. E36 320i coupe -92

    Comment

    • ace_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 223
      • Turku

      #32
      Originally posted by bemu2000 View Post
      kyllähän noissa tuntuu olevan tollasta ongelmaa, kun ei ole saksassa vaihdettu ajallaan öljyjä ja yleensä sellaset autot mistä löytyy ko. ongelmaa on ostettu ilman huoltokirjaa paikallisesta häkkimyymälästä. siis mitä fortea oikeen laitoit? eikai nyt kuitenkaan motor flush?
      Forte Seal Conditioner

      Lisää uuden öljyn
      joukkoon.
      Vähentää kovettuneista
      venttiilinvarren
      kumeista johtuvia
      pakokaasupöllähdyksiä,
      pitää erilaiset kumitiivisteet
      elastisina ja
      vähentää vuotoja.
      Palauttaa tehoja vähentäen
      tiivistevuotoja
      erilaisissa koneissa.
      Estää ilman pääsyn
      hydrauliikkajärjestelmiin.
      Vähentää öljyn vaahtoamista.


      tällästa tavaraa katotaan toimiiko muilla kokemuksia?
      e91 330iA M-Sport -05
      ex. e46 330Ci -00
      ex. E36 328i coupe m-sport -96
      ex. E36 320i coupe -92

      Comment

      • Spatsi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 59

        #33
        Täällä kanssa öljyä häviää

        Mulla kanssa syö M52B28 öljyä. Auton ostettua meni abouttia rallaan 1l/2000km millä lie öljyillä. Viimesimmässä öljyn vaihdossa laitoin castrolin magnatecit sisään ja kulutus vähän tipahti. Nyt on menty 1l/5000km. Mutta syö siis edelleen. Auto kävi juuri viikko sitten katsastuksessa ja päästöt oli aivan kohdallaan. Auto on myös tallissa kaikki yöt jne eikä ole tipan tippaa tallin lattialla öljyä. Mihin lie häviää? :think

        Saa nyt nähdä kun yhen kierroksen on vetänyt noilla magnateceillä, että jospa kone niihin sopeutuu ja veisi jatkossa vähämmemmän. Tässä vaihessa ei aiheuta kyllä mitään toimenpiteitä. Pystyn juuri ja juuri elämään tuon kanssa, että litran ujauttaa öljynvaihto välissä koneeseen lisää.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Sopivalla käytöllä nuo saa viemään öljyä, ja sen jälkeen ainoa tapa korjata asia on pistää kone lihoiksi ja rassata puhtaaksi. Tässä kuva erään öljysyöpön M52B28:n männästä:



          Kone oli sisältä sellaisen 3mm paksun mönjän peitossa ja männänrengasurat olivat karstoittuneet umpeen, samoin öljyrenkaiden uran valumareiät. Oston jälkeen ensimmäisestä öljynvaihdosta meni muutama kymmenen km niin meni pari nostajaa tukkoon. Oli siis ajettu ainakin pitkällä vaihtovälillä, mahdollisesti myös huonolla öljyllä ja se oli siinä sitten, noita rengasuria kun ei putsaa kuin mekaanisesti. Myös pakopuolen ohjurit olivat väljät, mutta tämä on ihan normaalia tuollaisessa ~200tkm ajetussa eikä aiheuta isoa öljynkulutusta.

          Tuo rengasurien karstoittuminen saattaa myös olla M52 tyyppivika, eipä ole tullut purettua yhtään oireetonta mottia, mutta pienen kulutuksen etsintä johtaa usein myös löysiin renkaisiin ja joskus saatetaan mennä liian pitkälle. Kakkosrenkaan loppuun kuluminenkin voi aiheuttaa tätä, napier-rengas menettää ominaisuutensa aika hyvin kun kuluu sileäksi. Ei voi tietää, mutta melko paljon näitä öljysyöppöjä M52:sia löytyy.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • ace_
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 223
            • Turku

            #35
            3200km ajettu castrolin edge sport 0w-40 + forten lisäaineella ja öljyä kulunut litra joten vaikutusta oli ainakin vähän.
            tiedä sitten johtuuko ihan öljymerkistä vai lisäaineesta mutta seuraavan vaihdon yhteydessä meinaan kyllä samaa forten tavaraa laittaa...
            e91 330iA M-Sport -05
            ex. e46 330Ci -00
            ex. E36 328i coupe m-sport -96
            ex. E36 320i coupe -92

            Comment

            • zdömii
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 133
              • Kuopio

              #36
              BMW:n käyttöohjekirjasta: "Moottorin öljynkulutus: Enintään 0,15l/100km"
              Eli tuon mukaan öljynkulutuksen pysyessä alle 1,5l/1000km se on normaali.
              e60 530dA -04
              ex-e39 525D -01
              ex-e36 325 -91

              Comment

              • kiitoh
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 63
                • oulu

                #37
                Originally posted by Cell View Post
                Sopivalla käytöllä nuo saa viemään öljyä, ja sen jälkeen ainoa tapa korjata asia on pistää kone lihoiksi ja rassata puhtaaksi. Tässä kuva erään öljysyöpön M52B28:n männästä:



                Kone oli sisältä sellaisen 3mm paksun mönjän peitossa ja männänrengasurat olivat karstoittuneet umpeen, samoin öljyrenkaiden uran valumareiät. Oston jälkeen ensimmäisestä öljynvaihdosta meni muutama kymmenen km niin meni pari nostajaa tukkoon. Oli siis ajettu ainakin pitkällä vaihtovälillä, mahdollisesti myös huonolla öljyllä ja se oli siinä sitten, noita rengasuria kun ei putsaa kuin mekaanisesti. Myös pakopuolen ohjurit olivat väljät, mutta tämä on ihan normaalia tuollaisessa ~200tkm ajetussa eikä aiheuta isoa öljynkulutusta.

                Tuo rengasurien karstoittuminen saattaa myös olla M52 tyyppivika, eipä ole tullut purettua yhtään oireetonta mottia, mutta pienen kulutuksen etsintä johtaa usein myös löysiin renkaisiin ja joskus saatetaan mennä liian pitkälle. Kakkosrenkaan loppuun kuluminenkin voi aiheuttaa tätä, napier-rengas menettää ominaisuutensa aika hyvin kun kuluu sileäksi. Ei voi tietää, mutta melko paljon näitä öljysyöppöjä M52:sia löytyy.
                Nyt on ajettu jotain 285tkm ja öljyn syönti on lisääntynyt!!! Ja ajottain kylmällä koneella käynnistäessä pukkaa sinistä savua putkesta ja myös lämpimänä kun polkee reilummin kaasua...Alkaakohan olla aiheellista purkaa kone pöydälle... Vai laittaisko jotku turbo/hypro litkut sinään koneeseen ja toivos parasta??, kone pelaa ihan muuten hyvin voimaa on ja rekastakin pääsee hyvin ohi (ainakin vielä)

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #38
                  Vaihdoitko sen separaattorin jo? Jos et niin vaihda se nyt ensin ja putsaa siltä lähtevät letkut.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • reivanen
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 222
                    • Sipoo

                    #39
                    En ois uskonu et nämä m50 / m52 moottorit näin usein syö noinkin paljon öljyä:think
                    Nykyään:
                    Ex:
                    BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                    Comment

                    • Maniver
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 1953
                      • Helsinki

                      #40
                      Eli rikkinäinen separaattori aiheuttaisi sen että IMM ja sen jälkeinen haitariputki ennen kaasuläppää olisivat hyvin öljyiset sisältä ja kone huohottaisi väärin? Löytyykö tuo ihan tiskiltä separaattori nimellä? :think
                      F20 125

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6938
                        • N/A

                        #41
                        Tässä korostuu todella isossa merkityksessä auton pahin vihollinen eli entiset omistajat ja miten autoa on huollettu. Nyt 2 kpl M52 omistaneena ostin molemmat "hyvin huollettuina" huoltokirjat ja leimat todisteena. Kumpikaan ei kuluta öljyä nimeksikään, 10tkm välillä vajaantuu puoleenväliin tikkua.

                        Olen pitänyt öljynvaihtovälin 10tkm ja silloin nollannut huoltovalot koska ajan radalla monta kertaa kesässä ja käytän talvella autoa tosin esilämmitettynä.
                        5w40 teboil diamond tai castrol magnatec 5w40 tasoinen öljy varmasti riittää.
                        Olen joskus purkanut moottoreita (ei bmw) millä on ajettu millälie öljyillä ja öljynvaihtoväliä on laiminlyöty ja se todella näkyy jo heti kun avaa venttiilikopan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎