separaattori on juuri vaihdettu uuteen ja vanhakin oli erinomaisessa kunnossa. kalvo ehjä eikä ollenkaan paskaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
328i öljy syöppö??
Collapse
X
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postkyllähän noissa tuntuu olevan tollasta ongelmaa, kun ei ole saksassa vaihdettu ajallaan öljyjä ja yleensä sellaset autot mistä löytyy ko. ongelmaa on ostettu ilman huoltokirjaa paikallisesta häkkimyymälästä. siis mitä fortea oikeen laitoit? eikai nyt kuitenkaan motor flush?
Lisää uuden öljyn
joukkoon.
Vähentää kovettuneista
venttiilinvarren
kumeista johtuvia
pakokaasupöllähdyksiä,
pitää erilaiset kumitiivisteet
elastisina ja
vähentää vuotoja.
Palauttaa tehoja vähentäen
tiivistevuotoja
erilaisissa koneissa.
Estää ilman pääsyn
hydrauliikkajärjestelmiin.
Vähentää öljyn vaahtoamista.
tällästa tavaraa katotaan toimiikomuilla kokemuksia?
Comment
-
-
Täällä kanssa öljyä häviää
Mulla kanssa syö M52B28 öljyä. Auton ostettua meni abouttia rallaan 1l/2000km millä lie öljyillä. Viimesimmässä öljyn vaihdossa laitoin castrolin magnatecit sisään ja kulutus vähän tipahti. Nyt on menty 1l/5000km. Mutta syö siis edelleen. Auto kävi juuri viikko sitten katsastuksessa ja päästöt oli aivan kohdallaan. Auto on myös tallissa kaikki yöt jne eikä ole tipan tippaa tallin lattialla öljyä. Mihin lie häviää? :think
Saa nyt nähdä kun yhen kierroksen on vetänyt noilla magnateceillä, että jospa kone niihin sopeutuu ja veisi jatkossa vähämmemmän. Tässä vaihessa ei aiheuta kyllä mitään toimenpiteitä. Pystyn juuri ja juuri elämään tuon kanssa, että litran ujauttaa öljynvaihto välissä koneeseen lisää.
Comment
-
-
Sopivalla käytöllä nuo saa viemään öljyä, ja sen jälkeen ainoa tapa korjata asia on pistää kone lihoiksi ja rassata puhtaaksi. Tässä kuva erään öljysyöpön M52B28:n männästä:
Kone oli sisältä sellaisen 3mm paksun mönjän peitossa ja männänrengasurat olivat karstoittuneet umpeen, samoin öljyrenkaiden uran valumareiät. Oston jälkeen ensimmäisestä öljynvaihdosta meni muutama kymmenen km niin meni pari nostajaa tukkoon. Oli siis ajettu ainakin pitkällä vaihtovälillä, mahdollisesti myös huonolla öljyllä ja se oli siinä sitten, noita rengasuria kun ei putsaa kuin mekaanisesti. Myös pakopuolen ohjurit olivat väljät, mutta tämä on ihan normaalia tuollaisessa ~200tkm ajetussa eikä aiheuta isoa öljynkulutusta.
Tuo rengasurien karstoittuminen saattaa myös olla M52 tyyppivika, eipä ole tullut purettua yhtään oireetonta mottia, mutta pienen kulutuksen etsintä johtaa usein myös löysiin renkaisiin ja joskus saatetaan mennä liian pitkälle. Kakkosrenkaan loppuun kuluminenkin voi aiheuttaa tätä, napier-rengas menettää ominaisuutensa aika hyvin kun kuluu sileäksi. Ei voi tietää, mutta melko paljon näitä öljysyöppöjä M52:sia löytyy.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostSopivalla käytöllä nuo saa viemään öljyä, ja sen jälkeen ainoa tapa korjata asia on pistää kone lihoiksi ja rassata puhtaaksi. Tässä kuva erään öljysyöpön M52B28:n männästä:
Kone oli sisältä sellaisen 3mm paksun mönjän peitossa ja männänrengasurat olivat karstoittuneet umpeen, samoin öljyrenkaiden uran valumareiät. Oston jälkeen ensimmäisestä öljynvaihdosta meni muutama kymmenen km niin meni pari nostajaa tukkoon. Oli siis ajettu ainakin pitkällä vaihtovälillä, mahdollisesti myös huonolla öljyllä ja se oli siinä sitten, noita rengasuria kun ei putsaa kuin mekaanisesti. Myös pakopuolen ohjurit olivat väljät, mutta tämä on ihan normaalia tuollaisessa ~200tkm ajetussa eikä aiheuta isoa öljynkulutusta.
Tuo rengasurien karstoittuminen saattaa myös olla M52 tyyppivika, eipä ole tullut purettua yhtään oireetonta mottia, mutta pienen kulutuksen etsintä johtaa usein myös löysiin renkaisiin ja joskus saatetaan mennä liian pitkälle. Kakkosrenkaan loppuun kuluminenkin voi aiheuttaa tätä, napier-rengas menettää ominaisuutensa aika hyvin kun kuluu sileäksi. Ei voi tietää, mutta melko paljon näitä öljysyöppöjä M52:sia löytyy.
Comment
-
-
En ois uskonu et nämä m50 / m52 moottorit näin usein syö noinkin paljon öljyä:thinkNykyään:
Ex: BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
Comment
-
-
Tässä korostuu todella isossa merkityksessä auton pahin vihollinen eli entiset omistajat ja miten autoa on huollettu. Nyt 2 kpl M52 omistaneena ostin molemmat "hyvin huollettuina" huoltokirjat ja leimat todisteena. Kumpikaan ei kuluta öljyä nimeksikään, 10tkm välillä vajaantuu puoleenväliin tikkua.
Olen pitänyt öljynvaihtovälin 10tkm ja silloin nollannut huoltovalot koska ajan radalla monta kertaa kesässä ja käytän talvella autoa tosin esilämmitettynä.
5w40 teboil diamond tai castrol magnatec 5w40 tasoinen öljy varmasti riittää.
Olen joskus purkanut moottoreita (ei bmw) millä on ajettu millälie öljyillä ja öljynvaihtoväliä on laiminlyöty ja se todella näkyy jo heti kun avaa venttiilikopan.
Comment
-
Comment