Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,7 eta:n piristys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Kyytsis
    Sitten kannattaakin jo ottaa k-jet kansi käsittelyyn, siinä on kaikista pienimmät kanavat muotoiltaviksi. On muutenkin erinomainen kansi, motronikille saa yhteensopivaksi tekemällä virranjakajalle pari kiinnitystä...

    Loistava kansi.. Mulla olisikin ylimääräisenä.

    t.Ville
    Niin ja etan imusarjakin käy suoraan.
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #17
      Jenkkifoorumeilta löytyy paljon tietoa etan piristämisestä, oli eräs nettisivustokin etasta mutta en kyllä ollenkaan muista sen osoitetta. www.maxbimmer.com & www.r3vlimited.com , jommasta kummasta löytyy varmasti linkki kys. sivustolle
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Touring
        Niin ja etan imusarjakin käy suoraan.
        Sillä ilmajarrulla voi sitten viskata naapurin rumaa ja/tai karvaista tätiä.

        t.Ville

        Comment

        • Jani vierelä
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 31

          #19
          Mistähän/keltä tommosen b25:sen motronic kannen, imusarjan ja tuon ilmamäärämittarin (jos tuo pitää vaihtaa) löytäis mahdollisimman halvalla?
          Bmw E30

          Comment

          • Jani vierelä
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 31

            #20
            niin ja tuokin vielä että käykö 525:sen vm.91 kansi suoraan tuohon 2,7 eta moottoriin suoraan ilman mitään muutoksia???
            Bmw E30

            Comment

            • hednam
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 959

              #21
              Originally posted by Jani vierelä
              niin ja tuokin vielä että käykö 525:sen vm.91 kansi suoraan tuohon 2,7 eta moottoriin suoraan ilman mitään muutoksia???
              miksei kävis jos ois m20b25?

              2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

              Comment

              • Jani vierelä
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 31

                #22
                ok
                Bmw E30

                Comment

                • E284
                  Newbiemmer
                  • Feb 2009
                  • 10
                  • suomi

                  #23
                  elikkä ymmärsinkö oikeen eli tohon 11,0:1 puristeiseen b25 kansi menee heittämällä mutta 9.jotaki puristeiseen menee puristeet liian alas? tuleeko siihen periaatteesa n.170hv 2.5l imusarjallaki tosin kierroksiahan eii nii palio ole.entä miten käy vääntöjen?

                  Comment

                  • Lep1
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 396
                    • Keminmaa

                    #24
                    mikä toho 2.7 kannattais laittaa moottori ohjaukseksi kun on nuo 10.2 ruttuset männät? ja mikä ilmamäärä mittari ja entä virrajakaja? kun kanneksi tullee b20 ja 2.5 venttiilit
                    Last edited by Lep1; 17-03-2009, 12:43.
                    e46 330xia 00
                    e3 3.0Sa 77
                    e30 325i 89 cabrio
                    e30 320i 88
                    e32 735iL 88
                    e30 318is 90
                    e28 520i 86
                    e30 320i 89

                    Comment

                    • ile01
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 191
                      • Helsinki

                      #25
                      b20 kannen 1,3v motronic, versiolla ilman lamdaa+ohjelmoitu tai kunnollinen lastu, suuttimina vaikka etan omat...aavistuksen parempi tuotto kuin b25 suuttimis.


                      Ainoa ero omaani että, siinä on korkeepuristeiset männät, tai itseasiassa, taitaa tossa olla muutakin, korkeepuristeisen etan lohkossa taitaa olla jo kampiakselinasentotunnistin?
                      Last edited by ile01; 17-03-2009, 11:54. Reason: epälooginen vastaus
                      vhl:llän vemppa team

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #26
                        Minä myin Etan koneen ja tein 325i vaparivirityksen toiseen moottoriin..

                        Originally posted by Jani vierelä View Post
                        Eli mistä kannattais aloittaa tuon vakio etan piristys??? Kumpi kansi ois tuohon parempi b20 vai b25???
                        Ajo Eta koneella oli kuin ajo viri diisselillä joka ei kiertänyt juurikaan ja kun veto loppui siihen mistä vasta veto olisi pitänyt alkaa..oma vaihtoehtoni oli koneen suhteen joko verkonpainoksi tai myyntiin turbo hemmoille eli valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon...

                        Tein M20B25 vm-86 325i puhdasverisestä moottorista vapari virityksen 12:1 puristeisilla männilä ja
                        Schrik 288-asteisella nokalla..ja Etan 2.93 perä lähti myyntiin ja tilalle 3.25 Lukkoperä.... vain 260-Getrak laatikko jäi Eta tekniikasta autoon.

                        Tälläinen oli suhtautumiseni Eta-tekniikkaan jokainen on autonsa seppä....autoni on vm-85, jossa on varusteet:nopeudenmukaan säätyvä ohjaustehosttin,ABS-jarrut,vakionopeussäädin,iso-ajotietokone,keskuslukko,bmw-varkauden estojärjestelmä,M-teknik alusta,M-teknik spoilerit joka puolella,BMW-hifijärjestelmä,kattoluukku,M-teknik 1-mallin 3-puolainen nahkaratti.

                        Lisäksi tuli hankittua E30 Alpina B6 mallin Sport etu ja takajakkarat (kangasverhoilulla jotka täysin virheettömän ehjät, penkeissä Alpinan toispuoleiset pystyraidat).

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎