Announcement

Collapse
No announcement yet.

sopiiko 325i:n perä 316 kaasarin perään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    sopiiko 325i:n perä 316 kaasarin perään?

    Elikkä ongelmana on että sopiiko 325i:n tai 320i:n perä 316 kaasarin perään? Ja mites perän välitysten? Et miten menetellä ku ny o autossa lukko perä ja tarviin kitkalukollisen perän?
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Mistähän korimallista on kyse? Jos e36:sta, niin ei sovi.

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Originally posted by Martti.Kaij
      Elikkä ongelmana on että sopiiko 325i:n tai 320i:n perä 316 kaasarin perään? Ja mites perän välitysten?
      Vuosimallin kun sanoisit ni osaisi vastata paljon paremmin.E30:ssä ainakin menee(vaikkakin 316 ja 320 "pikkuperä" ja 325 "isoperä"), mutta välitys pitenee todennäköisesti (eri välityksiä näissä kaikissa perissä on paljon).


      Originally posted by Martti.Kaij
      Et miten menetellä ku ny o autossa lukko perä ja tarviin kitkalukollisen perän?
      Tä?

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #4
        Originally posted by Hemi
        Mistähän korimallista on kyse? Jos e36:sta, niin ei sovi.
        Taitaa puhua e21:stä tai e30:stä,e36 tuskin on kaasari versiona saanut.Eikä toki 325 e21:stä.

        Comment

        • Camo
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1662
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Martti.Kaij
          Elikkä ongelmana on että sopiiko 325i:n tai 320i:n perä 316 kaasarin perään? Ja mites perän välitysten? Et miten menetellä ku ny o autossa lukko perä ja tarviin kitkalukollisen perän?
          Kyseessä varmaan e30? Itse luulisin tuon sopivan, mutta miksi ihmeessä haluut tollasen aavikkoperän muutenkin ei-niin-rakettiin? Eikö ois helpompi ostaa vaan se 316 murikka ja ottaa Kemppi kauniiseen käteen? (vitsi vitsinä)

          Edit: ei oteta kaikkia juttuja niin tosissaan..
          Last edited by Camo; 30-08-2006, 21:34.
          Current:
          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


          Previous:
          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #6
            Originally posted by Camo
            ottaa Kemppi kauniiseen käteen?
            Ehkä ei kuiteskaan.

            Comment

            • wesq^
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 40

              #7
              varmaan sopii 325 sen perä 1.8 kaasariin

              Itsellä meinaan sattuu olemaan 1.8 e30 sessä vm 83 ssa isoperä. huomasin sen kun vaihdoin vetarin suojakumia ja kuus pulttia loisti niin iloisesti että..) ja vieläpä kaasarissa!

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                Originally posted by wesq^ View Post
                Itsellä meinaan sattuu olemaan 1.8 e30 sessä vm 83 ssa isoperä. huomasin sen kun vaihdoin vetarin suojakumia ja kuus pulttia loisti niin iloisesti että..) ja vieläpä kaasarissa!
                Kuudella pultillahan ne vetarit on kiinni niin isossa kuin pienessä E30:sen perässä.

                Comment

                • BME316
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 446

                  #9
                  Originally posted by Racink View Post
                  Kuudella pultillahan ne vetarit on kiinni niin isossa kuin pienessä E30:sen perässä.
                  Ilmeisesti tarkoitetaan kuitenkin takakannen pulttien määrää, vai olenko aivan väärässä? Mikä perä on kun takakansi on 8 pultilla kiinni? Iso vai pieni? Ja E30 korissa. kardaani on 4 pultilla ja vetarit 6 pultilla kiinni.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by BME316 View Post
                    Ilmeisesti tarkoitetaan kuitenkin takakannen pulttien määrää, vai olenko aivan väärässä? Mikä perä on kun takakansi on 8 pultilla kiinni? Iso vai pieni? Ja E30 korissa. kardaani on 4 pultilla ja vetarit 6 pultilla kiinni.
                    Iso l. 188 perä jos takakansi 8 pultilla. Poskilaakerin laipat 6 pultilla ?

                    Comment

                    • BME316
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 446

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Iso l. 188 perä jos takakansi 8 pultilla. Poskilaakerin laipat 6 pultilla ?
                      Enpäs tiedä, täytyy tarkistaa. Selviääkö perän osanumerosta välitys? Tyyppikilpi tahtoo olla ruosteen syömä.

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #12
                        Ensinnäkin kerro mikä vika nykyisessä perässäsi on...

                        Originally posted by Martti.Kaij View Post
                        Elikkä ongelmana on että sopiiko 325i:n tai 320i:n perä 316 kaasarin perään? Ja mites perän välitysten? Et miten menetellä ku ny o autossa lukko perä ja tarviin kitkalukollisen perän?


                        Martti.Kaj...Aluperin kysyy myös käykö välitykset mahdollisen perän vaihdon takia...Lähdetään faktoista eli tosi asioista eli Martin auton on 316 ja siinä on 4-pulttinen perä jonka hän kertoo olevan Lukollinen ja jos 4-pulttinen Orginal perä on Lukolla
                        (Joka on silloin Optio Lisävaruste 316:ssa) ETK kertoo olevan sen 3.64 välitteinen eikä 3.91 joka on lukottoman 316:sen välitys...eli jos Martti haluaa vaihtaa siihen E30 325i perän
                        (Lukolla tai ilman) joka on 6-pulttinen ja se on Orginal välitykseltään 3.64 eli tästä voimme todeta että, senkun vaihtaa sen 325i:in perän siihen 316 malliinsa tosin joutuu säätämään kardaanin kannatin laakerin kohdalta liuku pooria 2-3cm lyhymemmäksi.

                        Tässä kohtaa poskilaakereiden pultti määrän ns.keskustelu on epäoleellista ei liity Martin esittämään "Pääkysymyykseen" , esittämästään ongelmasta.

                        Kysynkin että, eikä Martti.Kaj aloittanut "Topiikin" vai onko sama ongelma myös BME316:lla.
                        Last edited by 325E; 30-10-2008, 08:11.

                        Comment

                        • BME316
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 446

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Iso l. 188 perä jos takakansi 8 pultilla. Poskilaakerin laipat 6 pultilla ?
                          Poskilaakerin laipat oli 6 pultilla.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by BME316 View Post
                            Poskilaakerin laipat oli 6 pultilla.
                            Siis isoperä type 188.

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              #15
                              Lukekaa tämä

                              Originally posted by 325E View Post
                              Martti.Kaj...Aluperin kysyy myös käykö välitykset mahdollisen perän vaihdon takia...Lähdetään faktoista eli tosi asioista eli Martin auton on 316 ja siinä on 4-pulttinen perä jonka hän kertoo olevan Lukollinen ja jos 4-pulttinen Orginal perä on Lukolla
                              (Joka on silloin Optio Lisävaruste 316:ssa) ETK kertoo olevan sen 3.64 välitteinen eikä 3.91 joka on lukottoman 316:sen välitys...eli jos Martti haluaa vaihtaa siihen E30 325i perän
                              (Lukolla tai ilman) joka on 6-pulttinen ja se on Orginal välitykseltään 3.64 eli tästä voimme todeta että, senkun vaihtaa sen 325i:in perän siihen 316 malliinsa tosin joutuu säätämään kardaanin kannatin laakerin kohdalta liuku pooria 2-3cm lyhymemmäksi.

                              Tässä kohtaa poskilaakereiden pultti määrän ns.keskustelu on epäoleellista ei liity Martin esittämään "Pääkysymyykseen" , esittämästään ongelmasta.

                              Kysynkin että, eikä Martti.Kaj aloittanut "Topiikin" vai onko sama ongelma myös BME316:lla.

                              Vain olennainen asia on tärkein " Fränk Pappa"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎