Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittarin puhdistusta!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    Ilmamassamittarin puhdistusta!!!

    Olisiko näin, että ISOSSA ameriikassa olis keksitty jotain muutakin kuin hampurilainen ennen meitä.
    Katselin tuossa ihan tuoretta topiccia tuolta M5boardin sivuilta. Siellä oli pojjaat putsannu maffinsa CRC:n tuotteella. Ilmeisesti usassa myytävä versio on nimeltään crc mass air flow sensor cleaner. Kun taas svedu poika kehui heillä olevan vastaava tuota nimeltään crc for air mass sensor. No jokatapauksessa pointtina oli, että kaikki jo kokeilleet kehuivat, että tuote toimii rikkomatta maffeja ja tehot on siis autoihin palautunut! Vaikkakin moni oli tehnyt femmaansa tuon maf-testin ja tulos oli näyttänyt 130l/100tkm, eli testin mukaan tilanne ok, mutta silti oli huomattava ero tullut puhdistuksen jälkeen. Jopa 2003 vuoden autossa jolla oli ajettu vasta 17000mailia oli tullut persdynolla huomattava ero. Eli itse en ainakaan ole moisesta tuotteesta vielä kuullut? Olisiko tuosta apua BMW:ssä usein ilmenevään "tyyppivikaan"?
    Nopean selailun jälkeen löysin suomesta tuotteen nimeltä CRC AIR SENSOR CLEANER, eli olisiko tuokin samainen tuote? Suomalainen crc:n tytäryhtiö on Lohjalla ja puhelin sinne = (+358)(0)-19-32921 Maahantuoja on ilmeisemmin kaha.fi, eli Kaha oy.

    Sivustot:
    M5board topic aiheesta:


    Ja suomalaisen (ilmeisemmin) vastaavan tuotteen pakkausseloste/myyntisivu:
    Last edited by LeMansBlau; 04-09-2006, 21:46.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Kovasti tästä aineesta ainakin tunnutaan meuhkattavan. Lähemmin tarkasteltuna tässä on ilmeisesti keksitty pyörä uudelleen.

    Jenkkien Mass Air Flow Sensor Cleaner sisältää vaikuttavina aineina metanolia ja puhtaita hiilivetyjä (heksaanit). "Merkittävänä" erona Euroopan versiossa metanolin sijaan alkoholina isopropanoli. Monien samaan tarkoitukseen käyttämässä jarrukliinerissä samat ainesosat ja lisäksi asetonia, joka ei tietysti välttämättä ole ystävällisin liuotin kuumalangan metallipinnoille.

    Eikö saman asian ajaisi hakea apteekista puhdistettua bensiiniä (tai hiilivetyliuotinta) ja isopropanolia. Aineet sumutuspulloon ja eikun ruiskimaan.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      #3
      Originally posted by Clavurion
      Monien samaan tarkoitukseen käyttämässä jarrukliinerissä samat ainesosat ja lisäksi asetonia, joka ei tietysti välttämättä ole ystävällisin liuotin kuumalangan metallipinnoille.

      Eikö saman asian ajaisi hakea apteekista puhdistettua bensiiniä (tai hiilivetyliuotinta) ja isopropanolia. Aineet sumutuspulloon ja eikun ruiskimaan.
      Joo eli toi asetoni ei varmaan ole tosiaan paras aine kuumalangalle, eikä tötterön muovipinnoille ainakaan. Ainakin tuolla jenkkisivuilla pitivät ainetta luotettavana kun se ei jättänyt sitä valkosta putua vaan haihtui kokonaan ja nopeasti pois.

      Ajaisiko apteekin tavarat saman asian? En tiedä, mutta tietääkö joku muu? Ja saako "peruspenaristi" sieltä apoteekin hyllyltä noita? Jokatapauksessa ei tuo CRC pullokaan nyt varmasti paljoa maksaisi. Varsinkaan jos aine tekis tehtävänsä. Viisaammat auttakoot?
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by LeMansBlau
        Joo eli toi asetoni ei varmaan ole tosiaan paras aine kuumalangalle, eikä tötterön muovipinnoille ainakaan. Ainakin tuolla jenkkisivuilla pitivät ainetta luotettavana kun se ei jättänyt sitä valkosta putua vaan haihtui kokonaan ja nopeasti pois.

        Ajaisiko apteekin tavarat saman asian? En tiedä, mutta tietääkö joku muu? Ja saako "peruspenaristi" sieltä apoteekin hyllyltä noita? Jokatapauksessa ei tuo CRC pullokaan nyt varmasti paljoa maksaisi. Varsinkaan jos aine tekis tehtävänsä. Viisaammat auttakoot?
        Kyllä näitäkin kemikaaleja saa kuka tahansa apteekista kohtuullisia määriä. Joidenkin aineiden kohdalla saattavat kysäistä käyttötarkoitusta. Mahdollisesti purkillinen CRC:tä tulee jopa halvemmaksi, kuin apteekkipuhtausluokan tuotteet. Enkä näkisi tuolla metanoli vs. isopropanoli mitään käytännön merkitystä. Isopropanolia on kuitenkin käytetty elektroniikan puhdistamisessa maailman sivu.
        Tahtoi sanoa sitä, että tuskin tässä nyt on keksitty mitään viisasten kiveä. Kunhan hehkuttavat tyypilliseen jenkkityyliin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • dsl Bimmer
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 358

          #5
          Kuulostaa hyvälle, jos toimii. Pitää kokeilla joskus tavallista nauhurin äänipään ja videon kuvapään puhdistusaineella.


          Onko yleisessä tiedossa, että bemarin filmi maf-mittaria on kohtalaisen helppo virittää? Mittarille menee normaalisti 5.00V referenssijännite. Jos referenssijännitetteeksi syöttää vaikka 5,5V, niin maf antaakin 10% suurempia jännitelukemia!!! Tommonen regulointu jännitteen syöttö on helppo tehdä itsekin.
          Last edited by dsl Bimmer; 05-09-2006, 10:50.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

            #6
            Mu-ha-haaa kattokaa TV-shoppia ja ostaa samalla kaikki hienoimmat laihdutus välineet toimii varmasti, niinkuin tämäkin ihme aine.
            Jokainen uskoo ihan mihin haluaa, vaikka tervaskantoon
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              #7
              Originally posted by Spetke
              Mu-ha-haaa kattokaa TV-shoppia ja ostaa samalla kaikki hienoimmat laihdutus välineet toimii varmasti, niinkuin tämäkin ihme aine.
              Jokainen uskoo ihan mihin haluaa, vaikka tervaskantoon
              No, mutta voisitko perustella miksi aine ei toimisi? Itse ostin tänään 7 euron CRC pullon ja aion ainakin koittaa ainetta. Ongelmahan on ollut, ettei ainakaan minun tiedossa ole ollut vastaavaa ainetta millä noita olisi uskaltanut puhdistella. Ja juurikin tuo käytön mukana tuoma paskahan noissa tuo toiminnan pikkuhiljaa lamauttaa.
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by LeMansBlau
                Ja juurikin tuo käytön mukana tuoma paskahan noissa tuo toiminnan pikkuhiljaa lamauttaa.
                Laittakaa vain enemmän tuuninki filttereitä niin kyllä ilmamassamittari tykkää gutaa
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3447
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by LeMansBlau
                  Itse ostin tänään 7 euron CRC pullon ja aion ainakin koittaa ainetta.
                  Niin no voithan sitä ilmamassamittariin ruikkia ja todeta ettei mitään muutosta tapahtunut ainakaan parempaan suuntaan, mutta voihan sillä loppupullolla sitten voidella ja puhdistaa vaikka oven saranat ja fillarin vaijerit jne jne
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    #10
                    Originally posted by Spetke
                    Niin no voithan sitä ilmamassamittariin ruikkia ja todeta ettei mitään muutosta tapahtunut ainakaan parempaan suuntaan, mutta voihan sillä loppupullolla sitten voidella ja puhdistaa vaikka oven saranat ja fillarin vaijerit jne jne

                    Pyysin asiallista perustelua väitteillesi, mutta vastineeksi saan asiantuntematonta palautetta.?
                    Ensinnäkään tähän nyt ei nuo mainitsemasi tuuninki filsut liity mitenkään. Toisekseen et tosiaan vieläkään osaa sanoa miksi tuo aine ei kerääntynyttä likaa poistaisi maffeista? OFF TOPICCIA kyllä osaat heittää, mutta perustele heittosi tai jätä häiritsevät lapsellisuudet muille foorumeille! En minäkään amerikasta tai ostos tv:stä tykkää, mutta se ei nyt valitettavasti ollut tämän topicin pointti.
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      #11
                      Eli lisäisin vielä kaikille tiedoksi, että jo totaali tuhon kärsineisiin maffeihin ei valitettavasti ole enää tehtävissä mitään. Massamittarithan on kulutus tavaraa ja niiden teho heikkenee pikkuhiljaa kunnes tulee uuden osto eteen. Nämä osat saat siis myös hajalle helposti huonolla käsittelyllä tai esimerkiksi suodatin öljyllä. Lian takia ne kuitenkin yleensä saa sen "luonnollisen kuolemansa", joten myös olosuhteet ja suodattimen laatu voivat vaikuttaa ilmamassamittarien kestoikään. Jokatapauksessa ilmamassamittarin ominaisuuksien heikkenemistä ei yleensä huomaa koska se tapahtuu pikkuhiljaa. Käytännössä tuo näkyy auton huononneessa kaasuun vastaavuudessa ja tehojen laskuna. Auto ilmoittaa vikakoodilla hajonneesta/hajonneista maffeista vasta kun ne on todellakin liiasta liasta hajonneet, eikä anturit pysty enää toimittamaan tehtäväänsä. Tällöin auto ottaa sille tehdyn varaohjelman käyttöön.
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • TMW
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 145
                        • Kempele

                        #12
                        Moro
                        itsellä myös rikki/paskanen ko. kampe. Autoni E39 530Da vm-00.
                        Tässä on nyt ilmeisesti se vanhempi maffi Bosch numero kyljesä:
                        F00C 2G2 029 mitä ei ainakaan Oulusta enään löydy. Mallin teko lopetettu 2002.
                        Yritin puhdistaa eetterillä mutta enpä huomannut eroa enne/jälkeen, joten taitaa olla "entinen".
                        Onko nyt näin että jos jostain saa taioittua ko mallin niin ohjelmointia ei tarvi tehdä ja jos uudempi malli pitää laittaa niin ohjelmointi tulee tehdä ?

                        -Teijo

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Originally posted by TMW
                          Moro
                          itsellä myös rikki/paskanen ko. kampe. Autoni E39 530Da vm-00.
                          Tässä on nyt ilmeisesti se vanhempi maffi Bosch numero kyljesä:
                          F00C 2G2 029 mitä ei ainakaan Oulusta enään löydy. Mallin teko lopetettu 2002.
                          Yritin puhdistaa eetterillä mutta enpä huomannut eroa enne/jälkeen, joten taitaa olla "entinen".
                          Onko nyt näin että jos jostain saa taioittua ko mallin niin ohjelmointia ei tarvi tehdä ja jos uudempi malli pitää laittaa niin ohjelmointi tulee tehdä ?

                          -Teijo
                          Ensinnäkin otan osaa! Tutustuin noihin malleihin myös joskus vuosi sitten ja muistaakseni tuo meni juuri noin kun sanoit, eli jos ostat uudemman niin ohjelmointi pitänee suorittaa. Tuosta eetterillä putsaamisesta luin myös ulkomaan sivuilta ja sieltä sai sen kuvan, että eetterissä ei olisi ollut tarvittavaa putssavaa ominaisuutta (vaikkin olikin tarpeeksi hellävarainen) ja sen käyttöä ei muistaakseni suositeltu juuri tuon tehottomuuden takia. Tietenkin jos joku on eetterin jo käynyt ostamassa niin toimii se kuulemma hyvänä unilääkkeenäkin!
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • Leba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2101
                            • Espoo

                            #14
                            Kerro sitten miten kävi, kun olet testannut tuota puhdistusmenetelmää. Voisi sitä itsellekin kokeilla. Vikakoodeissa on jo tosin tullut MAF:n vajaatoiminnasta ilmoitus, mutta ei kuulemma pitäis lopullisesti rikki olla, tiedä sitten.
                            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                            Comment

                            • TMW
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 145
                              • Kempele

                              #15
                              Joo eetteri ( starttipilotti) oli valmiina kun piti kerran saada vanha VW käyntiin....
                              Eli jos CRC auttaa edes jotain niin laittakaa tänne.

                              -Teijo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎