Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittarin puhdistusta!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    #31
    Pesin tuossa keittiön laittian, eiku spetken mukaanhan puhdistus on korjaamista, eli korjasin keittiön lattian. On ihme ettei voi ymmärtää eroa kun toiset puhuu puhdistamisesta niin pitää alkaa kuittaileen jostain spraylla korjaamisesta

    PUHDISTUS= LIAN POISTO
    KORJAUS= VIAN POISTO yksi kirjain eroa

    Kutiaa se jokaisella persereikä jos ei kunnolla pyyhi, hyvä puhistus niin johan päivä paranee.

    Jos kerta tuo ilmamassa/määrä mittari tykkää kyttyrää kun likaantuu niin mikä on niin väärin sen puhdistuksessa????
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3448
      • Janakkala

      #32
      No jos tää nyt kerta muuttu tavalliseksi perus puhdistukseksi niin LeMansBlau voi tehdä vaikka uuden topikin missä kerrotaan auton pesusta sienellä ja shamppoolla.
      Ensin vain luet suupielet vaahdossa kaikki mahdolliset jenkki saitit läpi missä ne kehuu jotain ihme vaahtoa että poistaa ruosteetkin ja ehostaa koko maalipinnan, sitten vain tänne kirjoittamaan samat jutut ja mikä parasta TOIMII !!! Naapurin puolisokea kääpiömummokin tuli ikkunan taakse ihmettelemään uuta kiiltoa ja siitähän tehdään heti päätelmä että on maailman paras aine

      Ja ei kai tarvi ottaa herneitä nenään jos joku on jostain asiasta eri mieltä... kai täälä saa olla erimieltäkin??? -vai ?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3448
        • Janakkala

        #33
        Ja kun jenkit tämän on kuulema oivaltaneet niin.... -Oletteko ikinä ajatelleet, että missä mahtaa asua tämän pallon tyhmin kansa??? aivan oikein sielä rapakon takana jenkeissä.... Eihän niillä ole muuta kuin uskomattomia tv shoppeja ja oikeuteen haasteluita, räjäytteleevät omat talonsa jne jne...
        Ottaka kaiki tosissanne
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Spetke
          No jos tää nyt kerta muuttu tavalliseksi perus puhdistukseksi niin LeMansBlau voi tehdä vaikka uuden topikin missä kerrotaan auton pesusta sienellä ja shamppoolla.
          Ensin vain luet suupielet vaahdossa kaikki mahdolliset jenkki saitit läpi missä ne kehuu jotain ihme vaahtoa että poistaa ruosteetkin ja ehostaa koko maalipinnan, sitten vain tänne kirjoittamaan samat jutut ja mikä parasta TOIMII !!! Naapurin puolisokea kääpiömummokin tuli ikkunan taakse ihmettelemään uuta kiiltoa ja siitähän tehdään heti päätelmä että on maailman paras aine
          Ja ei kai tarvi ottaa herneitä nenään jos joku on jostain asiasta eri mieltä... kai täälä saa olla erimieltäkin??? -vai ?
          Kaveri nyt haluaa tehdä itsestään pellen ihan väkisin, se on kyllä onnistunut. Kyse on koko ajan ollut puhdistuksesta. Jos se puhdistus ei sun mielestä auta, niin voit perustella sen järkevästi, eikä löpistä jostain tv-shopeista ja amerikkaisten tyhmyydestä, jotka ei liity asiaan mitenkään. Joillain on kumma fetissi kirjoitella foorumeille ihan täyttä sontaa asian vierestä ja tarkoituksena vaan ärsyttää muita.
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • JanisHell
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 410

            #35
            Spetke faktaa pöytään, tai jos ei löydy niin voit olla hiljaa.
            325i -93 E36

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              #36
              Onko kukaan nähnyt Kuopiossa myytävän ko. ainetta. Ei ainakaan Varaosamaailmasta löytynyt.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #37
                Originally posted by Spetke
                Ja kun jenkit tämän on kuulema oivaltaneet niin.... -Oletteko ikinä ajatelleet, että missä mahtaa asua tämän pallon tyhmin kansa??? aivan oikein sielä rapakon takana jenkeissä.... Eihän niillä ole muuta kuin uskomattomia tv shoppeja ja oikeuteen haasteluita, räjäytteleevät omat talonsa jne jne...
                Ottaka kaiki tosissanne
                Tää on niin helppoo ja teiniä kuin vaan olla voi, haukutaan jenkit pässeiksi kuin muutkin on ne haukkuneet
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3448
                  • Janakkala

                  #38
                  Originally posted by JanisHell
                  Spetke faktaa pöytään, tai jos ei löydy niin voit olla hiljaa.
                  No selvähän tämä pyy...
                  ilmamassamittari: Ensinnäkin mistä sinne paskaa menee, ja mitä se teidän kertoma paska sitten oikein on? jos on ilmansuodatin kunossa ja kone ei huohota litrakaupalla öljyä imusarjaan niin ei sinne pitäisi paskaa pästä. Ilmamassamittari "putsaa" itsensä kuumentamalla langan aivan punahehkuiseksi joten siinä hommassa palaa taatusti paskat pois pinnasta mitä siihen on ajon aikana saattanut muodostua. Ja toiseksi ilmamassamittarin "kuluminen" aiheutuu lähes poikkeuksetta langan mekaanisesta kulumisesta eli se kuluu ajan saatossa ohuemaksi, niin langan läpi menevä jännite muuttuu (jota ilmavirtaus jäähdyttää). Ja siitä johtuen mittari rupeaa näyttämään omiaan. Ja sen jälkeen ohjausyksikkö rupeaa korjaamaan tilannetta ja mukautumat hakeutuvat ärilaitoihin ja sen seurauksena saatta moottorin häiriövalo syttyä ja käynnissä saattaa ilmetä huojumista tehottomuutta.
                  -Eli vaikka sitä massamittaria miten crc: llä pesette niin ei se tuota kulumista korjaa tai estä, kyllä se toki imuputken reunat putsaa mutta se siitä sitten...
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    #39
                    Originally posted by Spetke
                    No selvähän tämä pyy...
                    ilmamassamittari: Ensinnäkin mistä sinne paskaa menee, ja mitä se teidän kertoma paska sitten oikein on? jos on ilmansuodatin kunossa ja kone ei huohota litrakaupalla öljyä imusarjaan niin ei sinne pitäisi paskaa pästä. Ilmamassamittari "putsaa" itsensä kuumentamalla langan aivan punahehkuiseksi joten siinä hommassa palaa taatusti paskat pois pinnasta mitä siihen on ajon aikana saattanut muodostua. Ja toiseksi ilmamassamittarin "kuluminen" aiheutuu lähes poikkeuksetta langan mekaanisesta kulumisesta eli se kuluu ajan saatossa ohuemaksi, niin langan läpi menevä jännite muuttuu (jota ilmavirtaus jäähdyttää). Ja siitä johtuen mittari rupeaa näyttämään omiaan. Ja sen jälkeen ohjausyksikkö rupeaa korjaamaan tilannetta ja mukautumat hakeutuvat ärilaitoihin ja sen seurauksena saatta moottorin häiriövalo syttyä ja käynnissä saattaa ilmetä huojumista tehottomuutta.
                    -Eli vaikka sitä massamittaria miten crc: llä pesette niin ei se tuota kulumista korjaa tai estä, kyllä se toki imuputken reunat putsaa mutta se siitä sitten...

                    No pakko kyl myöntää etten tuosta mittarin sielunelämästä mitään tiedä, ja tuo kuumentuminen kyllä minunki käsittääkseni "kuluttaa" metallilankaa.
                    Mutta kuitenki, ainaki omassa mittarissa sai sormet mustaksi kun sitä muovi- ja metalli ritilää pyyhkäs niin kyllä siinä anturissakin sitä paskaa löytyy, en tiedä mistä tuo moska ilmestyy kun ilmansuodatin kuitenki on, ja vaihdoin mittarin vaihdon yhteydessä kun oli aika paskanen. Niin ihan omalla maalaisjärjellä asiaa ajatellessa niin uskon vieläkin vakaasti siihen että sen voi puhdistaa ja näin saada se toimimaan taas normaalisti.
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3448
                      • Janakkala

                      #40
                      Originally posted by Kaimann
                      No pakko kyl myöntää etten tuosta mittarin sielunelämästä mitään tiedä, ja tuo kuumentuminen kyllä minunki käsittääkseni "kuluttaa" metallilankaa.
                      Mutta kuitenki, ainaki omassa mittarissa sai sormet mustaksi kun sitä muovi- ja metalli ritilää pyyhkäs niin kyllä siinä anturissakin sitä paskaa löytyy, en tiedä mistä tuo moska ilmestyy kun ilmansuodatin kuitenki on, ja vaihdoin mittarin vaihdon yhteydessä kun oli aika paskanen. Niin ihan omalla maalaisjärjellä asiaa ajatellessa niin uskon vieläkin vakaasti siihen että sen voi puhdistaa ja näin saada se toimimaan taas normaalisti.
                      Vaan kun näissä insinöörien tekosissa ei yleensä maalaisjärki auta... senkuin suihkit jos niin haluat, mutta ei siinä langassa sulla mitään paskaa ole vaikka sitä tosin voi siinä ritilässä / imuputken reunoilla olla.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        #41
                        Originally posted by Spetke
                        No selvähän tämä pyy...
                        ilmamassamittari: Ensinnäkin mistä sinne paskaa menee, ja mitä se teidän kertoma paska sitten oikein on? jos on ilmansuodatin kunossa ja kone ei huohota litrakaupalla öljyä imusarjaan niin ei sinne pitäisi paskaa pästä. Ilmamassamittari "putsaa" itsensä kuumentamalla langan aivan punahehkuiseksi joten siinä hommassa palaa taatusti paskat pois pinnasta mitä siihen on ajon aikana saattanut muodostua. Ja toiseksi ilmamassamittarin "kuluminen" aiheutuu lähes poikkeuksetta langan mekaanisesta kulumisesta eli se kuluu ajan saatossa ohuemaksi, niin langan läpi menevä jännite muuttuu (jota ilmavirtaus jäähdyttää). Ja siitä johtuen mittari rupeaa näyttämään omiaan. Ja sen jälkeen ohjausyksikkö rupeaa korjaamaan tilannetta ja mukautumat hakeutuvat ärilaitoihin ja sen seurauksena saatta moottorin häiriövalo syttyä ja käynnissä saattaa ilmetä huojumista tehottomuutta.
                        -Eli vaikka sitä massamittaria miten crc: llä pesette niin ei se tuota kulumista korjaa tai estä, kyllä se toki imuputken reunat putsaa mutta se siitä sitten...
                        Ja kumotaan tämäkin kakka puhe nyt sitten heti ensi alkuun.
                        1.Itseasiassa sellaista ilmansuodatinta ei ole vielä keksitty joka oikeasti poistaisi kaiken sen läpi virtaavasta ilmasta. Itse en ole mikään molekyli-kemisti, joten en osaa luetteloa tehdä mitä kaikkea tuolla ulkoilman mukana liikkuu.
                        2.Kuumalankamittarin eli maffin mekaaninen kuluminen on niin hidasta ettei yksikään maffi rikkoutuisi alle 70tkm iässä, mutta muista syistä johtuen näin vaan tapahtuu. Ja itseasiassa kuumalangan paksuuden ei minun tietääkseni pitäisi vaikutta sen mittaamiin tuloksiin, koska ilmanmassa kohdistuu yhtälailla myös kapeammalta mitattavalle alueelle.
                        3.Lankoihin tarttuu siis ainakin ioni,molekyyli ja hiukkas tasolla epäpuhtauksia jotka langan pinnalle palaessaan eristävät langalle määritetyn mittaustehtävän suorittamista. Eli, vaikkakin kuumalanka parhaimmillaan palaa jopa lähes 1000c ei se poista jo siihen kiinni palanutta likaa. Tämä kansankielellä puhumamme paska eristää ECUssa ilma virtauksen määrän todellisuutta liian pieneksi ja siksi ruiskutettava bensa/diesel on liian alhainen paloprosessin optimoinnille. Tehot katoaa siis pikkuhiljaa ja polttoainetta palaa enemmän, vaikkain kone käy nyt siis laihalla, mutta epävakaasti. Silloin siis itse mittari voi olla vielä uuden veroinen, vaikkakin pesua vaille. Tietenkin myös koneen mahdollinen huohotus voi olla syynä maffin ennenaikaiseen likaantumiseen. Amen for that!
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #42
                          Originally posted by Kaimann
                          No pakko kyl myöntää etten tuosta mittarin sielunelämästä mitään tiedä, ja tuo kuumentuminen kyllä minunki käsittääkseni "kuluttaa" metallilankaa.
                          Mutta kuitenki, ainaki omassa mittarissa sai sormet mustaksi kun sitä muovi- ja metalli ritilää pyyhkäs niin kyllä siinä anturissakin sitä paskaa löytyy, en tiedä mistä tuo moska ilmestyy kun ilmansuodatin kuitenki on, ja vaihdoin mittarin vaihdon yhteydessä kun oli aika paskanen. Niin ihan omalla maalaisjärjellä asiaa ajatellessa niin uskon vieläkin vakaasti siihen että sen voi puhdistaa ja näin saada se toimimaan taas normaalisti.
                          Olet oikeassa...lueppa vastaukseni!
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • Kaimann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1214
                            • Karigasniemi

                            #43
                            Originally posted by Spetke
                            Vaan kun näissä insinöörien tekosissa ei yleensä maalaisjärki auta... senkuin suihkit jos niin haluat, mutta ei siinä langassa sulla mitään paskaa ole vaikka sitä tosin voi siinä ritilässä / imuputken reunoilla olla.

                            niin no insinöörien päätelmä on että tuuli johtuu puiden heilumisesta. Todiste: Mitä enemmän puut heiluu, sitä kovempaa tuulee.
                            Mutta eikö olis mitenkään mahdollista että siihen lankaan palaa jotain paskaa kiinni ja se aiheuttais vajaa toimintaa?? Kuiten oman mittarin ku irroitin niin appiukko ehti roiskasta rost offia sinne ennen ku ehin kissaa sanoa . siinä sitten kuivattelin aikani miettien että saas nähä. mutta 30min myöhemmin koeajolle ja nykiminen oli poissa, tosin vain palatakseen parin päivän päästä taas.
                            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #44
                              Originally posted by Spetke
                              Vaan kun näissä insinöörien tekosissa ei yleensä maalaisjärki auta... senkuin suihkit jos niin haluat, mutta ei siinä langassa sulla mitään paskaa ole vaikka sitä tosin voi siinä ritilässä / imuputken reunoilla olla.

                              No pistäppä perustelu miksi lankaan ei palaisi tuo paska kiinni. Tai sitten otat oikeasti asioista selvää ja kirjoittelet sitten vasta.
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • Kaimann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 1214
                                • Karigasniemi

                                #45
                                Ettei tämä nyt menny väittelyksi kokonaan No kenekään ei oo pakko kokeilla puhdistusta alle 8€ aineella ennen ku ostaa n.200€ mittarin. Ja tuo mitä tuohon punasena hehkuvaan lankaan tulee niin aikoinaan kemian tunnilla laitettiin teräsvillaa puntariin, ja kun tuota villaa liekillä kuumennettiin niin villan paino nousi, niinku opettaja sanoi syynä hapettuminen, villaan paloi happea kiinni, tosin kyllä uskon että saatto siit kaasu polttimestakin jotain saastetta jäädä, mutta kuitenki että näin.
                                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎