Originally posted by mizter
View Post
TUV-hyväksytyt ahdin setit?
Collapse
X
-
aivan! oikeessa olet. helvetin kalliiks tulee jos jonkun uuden 700-sarjalaisen kylkeen paukuttaa ja joutuu itse maksamaan hyvällä tuurilla kaikenOriginally posted by jam75 View PostJees, onnistuuhan se noin MUTTA sit on tämä vakavampi asia jos jotain sattuu... omaan piikkiin menee kaikki :( eli kuka uskaltaa alkaa kikkaileen
sen jälkeen on pussitestit pikkurahoja
Impreza WRX STI Vers.IV -99
ex: e36 325i cabrio -94
ex: e34 520i -88
ex: e30 316 -86
ex: e34 M5 -89
ex: e36 325i -91
ex: e36 320i -92
Comment
-
eiköhän vakuutusyhtiö ole se maksumies... ne sit karhuaa rahoja tarvittaessa toiselta osapuolelta. minkäs takia sulla muuten olis liikennevakuutus.Originally posted by Hemi View PostSiis jos minun kylkeen pamahtaa kiesi jossa on pellin alla toiminnassa kaasut tai rekisteröimätön ahdin, niin vähintään korkeimpaan asti katsotaan kuka on kolauksen maksumies.
Comment
-
Mitenkäs nämä ahdin + vähäpäästöinen E36 -tsydeemit nykyään menee.. voiko tuon vtt:n pussitestin kiertää jollain konstein?
Voiko esim. vedota johonkin jo ahdettuun ja katsastettuun yksilöön
:think
esim. tässä muutoskatsastettu
..voisiko joku laittaa linkin siihen muutoskatsastettuun M3:seen jossa oli remmi?sigpic
Comment
-
Ei voi.Originally posted by QUASIMODO View PostMitenkäs nämä ahdin + vähäpäästöinen E36 -tsydeemit nykyään menee.. voiko tuon vtt:n pussitestin kiertää jollain konstein?
TÜV-laput tietysti auttaa todistamaan päästöt (jos "tehdasahdin-sarja"), mutta Trafi saattaa vaatia uusintatestiä jos epäilee vilunkia.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Asiaa sivuten missäs muualla suomessa saa päästötestejä teetettyä kuin VTT:llä.
Siis ihan sellainen mikä kelpaa trafille.
Comment
-
-
-
täs kaikkein hauskinta on se et travi ja ake taistelee ahdin sarjojrn laillisuudesta keskenään ja suomen pussitesti jompi kumpi (en muista kirveelläkään kumpi) niin ei hyväksy.... Eli mentävä ruotsiin. Esim: E46 330 gpowerin paketin tuv lapuilla saisi hyväksynnän koska on tunnettu mailmanlaajuisesti se testin ja tuv hyväksynnän tekiä mutta siinä tuv paperissa on muutaman hevosvoiman ylitys suomeen eli se hyväksyttäis muuten mut ne muutamat hevosvoimat.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Jaa?Originally posted by ThemeJ View PostEi ole oikeuksia testailla päästöjä.
N62 Money Spender Club
Comment
-
Jaa?Originally posted by intfreak View Post
Eiköhän nuo asiantuntia tason hyväksynnät oo vähän eri asia koska ei test worldilla ainakaan ennen mitään lupia ole ollu...
"HA-luokan hyväksytty asiantuntija voi antaa kansalliseen piensarja- ja
komponenttityyppihyväksyntään liittyviä selvityksiä sekä yksittäishyväksyntään
liittyviä selvityksiä."
Toisaalta tuolla asiantuntijan luettelossahan näyttävät antavan täydet valtuudet test worldille muttei VTT:lle. Mistä näistä Trafin jutuista tietää.Last edited by ThemeJ; 22-11-2012, 19:43.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Noh, ei oo näihin asioihin tarvinnu perehtyä pariin vuoteen, mutta jos katsotaan Autoasetuksen liitteen 8 soveltamisohjetta ja esim. Lisapoytakirja_EURO_M1N1_ko_ennen_112010, niin näistä ainakin ymmärtäisi, että rekisteröinti/muutoskatsastuksessa riittäisi H: Hyväksytyn asiantuntijan pätevyysaluettaan vastaavalla selvityksellä.Originally posted by ThemeJ View PostJaa?
Eiköhän nuo asiantuntia tason hyväksynnät oo vähän eri asia koska ei test worldilla ainakaan ennen mitään lupia ole ollu...
"HA-luokan hyväksytty asiantuntija voi antaa kansalliseen piensarja- ja
komponenttityyppihyväksyntään liittyviä selvityksiä sekä yksittäishyväksyntään
liittyviä selvityksiä."
Tarkin vastaus varmaan tulis jos kysyis trafilta tai test worldilta, saavatko he antaa todistuksen mitatusta (muutetun) moottorin päästötasosta.N62 Money Spender Club
Comment

Comment