mites sitten jos toisiaan ottaisi vaan sen itse remmin irti ahtimesta ja veisi auton normaalisti vuosikatsastukseen remmiahdinhilujen ollessa kiinni? ketään kysellyt konttorilta?
Jees, onnistuuhan se noin MUTTA sit on tämä vakavampi asia jos jotain sattuu... omaan piikkiin menee kaikki :( eli kuka uskaltaa alkaa kikkaileen
Jees, onnistuuhan se noin MUTTA sit on tämä vakavampi asia jos jotain sattuu... omaan piikkiin menee kaikki :( eli kuka uskaltaa alkaa kikkaileen
aivan! oikeessa olet. helvetin kalliiks tulee jos jonkun uuden 700-sarjalaisen kylkeen paukuttaa ja joutuu itse maksamaan hyvällä tuurilla kaiken sen jälkeen on pussitestit pikkurahoja
Siis jos minun kylkeen pamahtaa kiesi jossa on pellin alla toiminnassa kaasut tai rekisteröimätön ahdin, niin vähintään korkeimpaan asti katsotaan kuka on kolauksen maksumies.
Siis jos minun kylkeen pamahtaa kiesi jossa on pellin alla toiminnassa kaasut tai rekisteröimätön ahdin, niin vähintään korkeimpaan asti katsotaan kuka on kolauksen maksumies.
eiköhän vakuutusyhtiö ole se maksumies... ne sit karhuaa rahoja tarvittaessa toiselta osapuolelta. minkäs takia sulla muuten olis liikennevakuutus.
täs kaikkein hauskinta on se et travi ja ake taistelee ahdin sarjojrn laillisuudesta keskenään ja suomen pussitesti jompi kumpi (en muista kirveelläkään kumpi) niin ei hyväksy.... Eli mentävä ruotsiin. Esim: E46 330 gpowerin paketin tuv lapuilla saisi hyväksynnän koska on tunnettu mailmanlaajuisesti se testin ja tuv hyväksynnän tekiä mutta siinä tuv paperissa on muutaman hevosvoiman ylitys suomeen eli se hyväksyttäis muuten mut ne muutamat hevosvoimat.
Eiköhän nuo asiantuntia tason hyväksynnät oo vähän eri asia koska ei test worldilla ainakaan ennen mitään lupia ole ollu...
"HA-luokan hyväksytty asiantuntija voi antaa kansalliseen piensarja- ja
komponenttityyppihyväksyntään liittyviä selvityksiä sekä yksittäishyväksyntään
liittyviä selvityksiä."
Toisaalta tuolla asiantuntijan luettelossahan näyttävät antavan täydet valtuudet test worldille muttei VTT:lle. Mistä näistä Trafin jutuista tietää.
Eiköhän nuo asiantuntia tason hyväksynnät oo vähän eri asia koska ei test worldilla ainakaan ennen mitään lupia ole ollu...
"HA-luokan hyväksytty asiantuntija voi antaa kansalliseen piensarja- ja
komponenttityyppihyväksyntään liittyviä selvityksiä sekä yksittäishyväksyntään
liittyviä selvityksiä."
Noh, ei oo näihin asioihin tarvinnu perehtyä pariin vuoteen, mutta jos katsotaan Autoasetuksen liitteen 8 soveltamisohjetta ja esim. Lisapoytakirja_EURO_M1N1_ko_ennen_112010, niin näistä ainakin ymmärtäisi, että rekisteröinti/muutoskatsastuksessa riittäisi H: Hyväksytyn asiantuntijan pätevyysaluettaan vastaavalla selvityksellä.
Tarkin vastaus varmaan tulis jos kysyis trafilta tai test worldilta, saavatko he antaa todistuksen mitatusta (muutetun) moottorin päästötasosta.
Comment