Announcement

Collapse
No announcement yet.

TUV-hyväksytyt ahdin setit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #46
    En mä tätä enää enempää sotke, mutta ahdetun auton muuttaminen ilman pussitestiä on ihan mahdollista. Omaan mersuun muutoskatsastin Carlssonin piggypack ecun, jolla teho nousi vissiin 30-40hv. TÜV-laput pöytään ja homma selkee. Niissä lapuissa täytyy sitten vaan olla kaikki mutokseen vaadittavat tiedot. Ei riitä esim. pellkkä teho, vaan pitää olla meluarvot, jarrujen riittävyys, päästöt muutettuna jne.

    Muutoskatssastin sen ihan huvikseni, kun useampi insinöörikaveri rupesi jankkaamaan, ettei tuota voi katsastaa. Totesin vaan, että miksei, jos kaikki tarvittavat paperit on Carlsson toimittanut. Munkin homma kiersi vielä trafin kautta, mutta parin päivän odottelun jälkeen näytettiin sieltäkin vihreää valoa. Merkkiliike tuon boksin oli munkin autoon saksassa laittanut ja halusin vain laittaa paperit kuntoon suomessa, koska sen VOI tehdä.

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #47
      Herätelläänpäs tätäkin hieman..

      M54 (tarkalleen ottaen B22) moottoriin olen tuumaillut remmiä. ESStuningin stage 2 sarjaa saa tuohon moottoriin mutta ei stage 1:stä? ja en löytänyt mainintaa tuv hyväksynnästä..

      Onko tuohon M54B22 moottoriin hyväksyttyä remmiä vai onko ainoa vaihtoehto remmisarja ja vain radalla käyttää remmiä paikallaan? Googlella olen koettanut asiaa tutkia huonoin lopputuloksin..



      hintaahan noilla kaikilla on mutta olen tässä laskenut että jos tuon avon jätän niin remmi olisi yksi vaihtoehto (ja tuntuu että hyvän 330 avon löytäminen tulee myös kalliiksi kun pitäisi lähes ilmaiseksi luopua tosta 320 avosta, mieluummin sitten remmi 2.2 kuin vapari 3.0).
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • biglimited
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1519
        • Turku

        #48


        Tästä alle 4000€... Mites tällasen setin katsastus... Remmi irti vai miten???
        Last edited by biglimited; 06-12-2013, 14:12.
        Deutchland uber alles!

        Comment

        • Krister
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 227
          • PK-seutu

          #49
          Originally posted by Hemi View Post
          Siis jos minun kylkeen pamahtaa kiesi jossa on pellin alla toiminnassa kaasut tai rekisteröimätön ahdin, niin vähintään korkeimpaan asti katsotaan kuka on kolauksen maksumies.
          No ensinnäkin pitäisi todistaa että onnettomuus on johtunut tuosta nostetusta tehosta ja toiseksi tuollainen ahdinmuutos on yhtä laiton kuin muutoskatsastamaton lastutus joten melko jeesustelua koko juttu.
          Last edited by Krister; 06-12-2013, 10:56.
          Supra MKIV 6spd lhd
          W212 E350CDI

          Ex: E39 530d

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 699
            • Espoo

            #50
            Entä G-power?



            Ei olisi kovin pahan hintainen setti. Onko joku tuollaista 330n laittanut suomessa? Näitä oli vielä joku aika sitten scmiedmannilla suomenkin hinnastossa muttei ole sittemmin näkynyt.
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              #51
              Ongelma 330ci tapauksessa taitaa olla tuo tehon ylitys jokaisessa sarjassa.
              277hv on maksimiteho jos 20% sääntöä sovelletaan. G-powerin sarjassakin mennään 306hv tehoon. Joten tuo menee heittämällä yli, tüv lapuilla ei taida olla minkäänsortin virkaa.
              Meneekö tuo nyt niin, että se pitäisi ensin saada teho laskettua 277hv, sitten pussitestit ja muutoskatsastus.

              Henkilökohtaisesti en mitenkään usko siihen että katsastuksesta mennään hihna irti läpi.

              Comment

              • billy
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2012
                • 1052
                • Finland

                #52
                Originally posted by Antti O View Post
                Ongelma 330ci tapauksessa taitaa olla tuo tehon ylitys jokaisessa sarjassa.
                277hv on maksimiteho jos 20% sääntöä sovelletaan. G-powerin sarjassakin mennään 306hv tehoon. Joten tuo menee heittämällä yli, tüv lapuilla ei taida olla minkäänsortin virkaa.
                Meneekö tuo nyt niin, että se pitäisi ensin saada teho laskettua 277hv, sitten pussitestit ja muutoskatsastus.

                Henkilökohtaisesti en mitenkään usko siihen että katsastuksesta mennään hihna irti läpi.
                Samaa mieltä, aikanaan jo esimerkkinä kaverin jälkiahdettu välikoppa josta ahdin poistettu katsastuksessa, välijäähdytin ja muut reteleet paikoillaan inssin hylkäyksen syy=liian turbo valmis tuossa tapauksessa varmaan menee samoihin:think

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  #53
                  Eiköhän se parhaiten selviä sillä kun menee leimasedältä kysyyn mielipidettä. Ittekki kävin paria asiaa kysymässä, ja näytti vihreetä valoo suunnitelmille.

                  Tuli vaa semmone homma mieleen, että tolla re85:sella+huolellisella säätämisellä saa varmaan päästöt niin alas että ei pussitestin pitäs olla enään niin iso ongelma:think. Kuitenki aika paljon menty moottorinohjauksen sun muissa hommissa etiepäin että ei luulis enään tuottavan niin suurta tuskaa kun aikasempaa:think.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #54
                    Kotisäätäjälle pussitestissä tuleekin ongelmaksi lähinnä kylmäkäynnistys..

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #55
                      Olin yhteydessä G-Poweriin sekä Trafiin. G-powerin 330ci ahdinpaketin tüv papereissa on 286hp. Laskin että 330ci +20% = 277,2hp minkä sais teho nousta laillisesti. Joten tuo ei ainakaan onnistu, poikkeuslupaa voi hakea toki.
                      G-powerin paketissa tulee ecuun ohjelmointi, mutta ymmärsin että sarja käyttää alkuperäisiä suuttimia suihkutukseen. Sinänsä kyllä melko erikoiselta kuulostaa, jos se vielä tekee 306hv tehoakin.

                      Trafilta kuitenkin ymmärsin, jos ahdinpaketti olisi tüv hyväksytty ja tuo 20% sääntö ei ylittyisi + papereissa olisi tarpeeksi tietoa (melut, päästöt , jarrut ymsyms) niin ei pussitestejä olisi tarvinnut.
                      Kuitenkin, kun se teho nyt menee ylitse tuon ~9 hevosvoimaa ei nuo tüv laput kelpaa muutoskatsastukseen.
                      Last edited by Antti O; 24-03-2014, 06:38.

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        #56
                        Ei toi poikkeuslupakaan ihan mahdoton ole, niitä on jopa saatu. Nythän oli myös uutinen että poikkeuslupamenettely helpottuu, mutta siitähän voi seurata se että se hankaloituu jotenkin.. ehkä se helpottuu viranomaisille. No ei lannistuta tästä
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #57
                          Eikö nää EU3 jäänyt ulkopuolelle, vai miten noihin M54 koneiisiin on saanut laittaa ahtimen?
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1742
                            • vihti

                            #58
                            joo euro2 luokituksen ajoneuvoja on saanu ahtaa hieman vapaammin lokakuusta 2015 alkaen mutta euro3 onkin jo sitten vaikeamman kautta.

                            E:joku voorumilainen tuol projektipuolella laittoi 98 vuoden 328 coupeen remmiahdinsarjan eli varmaan noihin ihan ensimmäisiin tuplavanos-malliehin ahtimen saattaa pienellä vaivalla saada otteeseen.
                            Last edited by naikou; 10-12-2016, 21:21.
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • |parsakaali|
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 997

                              #59
                              Originally posted by naikou View Post
                              joo euro2 luokituksen ajoneuvoja on saanu ahtaa hieman vapaammin lokakuusta 2015 alkaen mutta euro3 onkin jo sitten vaikeamman kautta.
                              Juurikin näin. Euro2 luokan muutoskatastuksessa riittää normaali pakokaasutesti. Teholapussa pitää olla ahtopaine koneen kirjoittamana (käyrä tai lukuarvo), ahtimen merkki/malli ja välijäähdyttimen koko. Lisäksi pitää näyttää toteen, että kyseinen ajoneuvo on euro2 luokan auto. Löytyy esim saksan ajan rekisteriotteesta. Euro3 on edelleen sama kuin vähäpäästöinen ennen. Euro3 taisi olla pakollinen 2001 ja eteenpäin.
                              Last edited by |parsakaali|; 10-12-2016, 21:54.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎