Announcement

Collapse
No announcement yet.

TUV-hyväksytyt ahdin setit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    TUV-hyväksytyt ahdin setit?

    Elikkä onko muita valmistajia kuin tuo g-power mistä saisi noita tuv-hyväksyttyjä settejä? Toisaalta mitä mahtaisi katsastus-setä sanoa kun leimalle vietäessä olisi vain remmi otettu pois. Onkohan käytäntö sama kuin esim. ilokaasuissa eli saa olla paikoillaan kunhan ei ole kytketty? Auto olisi tossa muutenkin nyt osissa talven yli niin voisi kätevästi laittaa myös jonkun remmi-kitin paikalleen? Autohan on E36 325 -93.

    edit: meni vahingossa väärään osioon.. modet voi siirtää jos haluaa.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    #2
    G-powerin setit on ainakin sen verran törkyhintaisia että kannattaa jo vaikka ennemmin rakentaa custom paketti. VTT:n pussitesti+20% sääntö lienee helpoin tapa saada auto remmillä pakettiin.

    E: Sen tüv hyväksynnän kanssa tulee täällä ongelmia joka tapauksessa, se kun ei suoraan merkkaa sitä että laitetaan tavarat otteeseen ja hyvää matkaa.

    Comment

    • 69ville
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 375
      • kiiminki-casa-neidari

      #3
      Originally posted by Exorcist
      E: Sen tüv hyväksynnän kanssa tulee täällä ongelmia joka tapauksessa, se kun ei suoraan merkkaa sitä että laitetaan tavarat otteeseen ja hyvää matkaa.
      eikös näissä ollu vähän sitä ongelmaa et settien tehot menee suomen mallikohtaisten rajojen yli...

      Comment

      • Exorcist
        Wax on - Wax off
        • Dec 2004
        • 1806
        • Riihimäki

        #4
        Juurikin tuon selityksen sain AKE:lta asiaa tiedustelin.

        Eli noiden Tüv hommien kanssa on niin että menee tehorajat yli niin että heiluu ja tarvii poikkeuslupien kanssa alkaa pelleilemään.

        Comment

        • visa e36
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 753
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Exorcist
          Juurikin tuon selityksen sain AKE:lta asiaa tiedustelin.

          Eli noiden Tüv hommien kanssa on niin että menee tehorajat yli niin että heiluu ja tarvii poikkeuslupien kanssa alkaa pelleilemään.
          Eikös Jyrka saanut niin että kävi penkittämässä tehot saillittuihin mittoihin? Sinä mielessähän nuo Tüv-paketit olisi parempia kun noitten VTT:n pussitestien kanssa kun saattaa joutua leikkimään enemmänkin ja sekun ei ole kovin halpaa.
          Nykyiset
          -63 Pontiac Catalina convertible
          -05 E53 X5 3.0d

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Jyrkan ahdinpaketti oli asennettu ja speksattu jo Saksassa päästöjen osalta, joten täällä riitti ainoastaan tuo tehomittaus. KAIKKI täällä jälkiasennetut ahdin tms. moottorin päästöihin vaikuttavat komponentit on aina pussitestattava. Siis tuolla TUV hyväksynnällä ei ole täällä mitään merkitystä.

            Comment

            • Sturmovik
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 360
              • häme

              #7
              Eikös joskus muinoin gti-magazinessa ollu IS200 Lexus mekaanisella ahtimella? Oliko pussitestin kautta saatu katsastettua??

              Comment

              • visa e36
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 753
                • Järvenpää

                #8
                Okei eli tuv-it voi unohtaa. Kattelin tossa capalta pakettia millä sais 285hp irti. Firma taitaa vaan olla jossain australiassa. Laittakaas jotain muita valmistajia mistä löytyy valmiita kittejä. Toisaalta jos on valmis laittamaan 4-8k€ settiin niin kai sitä on valmis laittamaa n.3k€ VTT:n pussitesteihinki.
                Nykyiset
                -63 Pontiac Catalina convertible
                -05 E53 X5 3.0d

                Comment

                • TheLate
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 418

                  #9
                  Originally posted by visa e36
                  Okei eli tuv-it voi unohtaa. Kattelin tossa capalta pakettia millä sais 285hp irti. Firma taitaa vaan olla jossain australiassa. Laittakaas jotain muita valmistajia mistä löytyy valmiita kittejä. Toisaalta jos on valmis laittamaan 4-8k€ settiin niin kai sitä on valmis laittamaa n.3k€ VTT:n pussitesteihinki.
                  Onhan niitä paketteja ennenkin lähetelty toiselta puolelta maapalloa, tuskin matka on este...

                  Tuo VTT:n tekemä testi on yllättävän kusinen, kun jos ei mene läpi odottaa silti lasku, noh kyllähän se 500€ vähennys ekasta kerrasta vähän helpottaa

                  Onko muuten suomessa ketään muuta kuka tuon pussitestin tekisi? Ja voiko esim. ruotsissa käydä tuon tekemässä? Kai ne samat dokumentit täälläkin hyväksyttäisiin... vois olla vaan halvempi

                  Comment

                  • Exorcist
                    Wax on - Wax off
                    • Dec 2004
                    • 1806
                    • Riihimäki

                    #10
                    Ei tuo VTT:n testi enää niin kallis ole. 700e sain hinnaksi kun kyselin. Ja jos (lue: kun) tarvii uusia niin katsellaan jotain alennuksia.

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #11
                      Originally posted by Exorcist
                      Ei tuo VTT:n testi enää niin kallis ole. 700e sain hinnaksi kun kyselin. Ja jos (lue: kun) tarvii uusia niin katsellaan jotain alennuksia.
                      Mä kysyin joskus talvella muistaakseni ja kertoivat hinnan olevan yli tonnin ja siihen päälle vielä alv.

                      Testin voi teettää missä tahansa muussakin maassa, mutta testiorganisaation pitää olla AKE:n hyväksymä. Mikään bulgarialainen todistuksia myyvä kusetusmesta ei käy, mutta esim. TÜV sakuissa kelpaa ja se on vähän edullisempikin.

                      EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=31
                      Last edited by KFZ-Koenig; 08-09-2006, 18:14.
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • f1zz
                        GTi:stä tuttu
                        • Sep 2003
                        • 1469
                        • Veikkola

                        #12
                        http://www.testcenter.fi/ tekee myös testejä.

                        Comment

                        • jyrka
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2002
                          • 138

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          ... Siis tuolla TUV hyväksynnällä ei ole täällä mitään merkitystä.
                          Ei ihan pidä paikkaansa, nimittäin minulle ainakin kertoivat AKE:n suunnalta, että mikäli luotettavana pidettävä TUV-todistus löytyy, niin AKE:n on pakko hyväksyä se todistuksena päästöistä/saasteluokasta.

                          Eli jos todistus seuraa remmisettiä, niin ei AKE:lla ole mahdollisuutta vaatia päästötestiä. Ne voivat vaatia osaluettelon settiin kuuluvista osista ja tarkistuksen siitä, että kaikki on asianmukaisesti asennettuna.

                          G-Powerilla maksoi EVOI -setti asennettuna vähän rapean 10000 euroa vuosi sitten. Mukaan tuli TUV-todistus ja uskoisin, että mukaan saa myös "sopivan" tehotodistuksenkin.

                          -Jyrka-
                          -= AUDI A6 3.0 Supercharged =-
                          -= VW Golf R32 3.2 =-

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by jyrka View Post
                            Ei ihan pidä paikkaansa, nimittäin minulle ainakin kertoivat AKE:n suunnalta, että mikäli luotettavana pidettävä TUV-todistus löytyy, niin AKE:n on pakko hyväksyä se todistuksena päästöistä/saasteluokasta.

                            Eli jos todistus seuraa remmisettiä, niin ei AKE:lla ole mahdollisuutta vaatia päästötestiä. Ne voivat vaatia osaluettelon settiin kuuluvista osista ja tarkistuksen siitä, että kaikki on asianmukaisesti asennettuna.

                            G-Powerilla maksoi EVOI -setti asennettuna vähän rapean 10000 euroa vuosi sitten. Mukaan tuli TUV-todistus ja uskoisin, että mukaan saa myös "sopivan" tehotodistuksenkin.

                            -Jyrka-
                            Ei ainakaan minun kohadalla pitänyt paikkaansa, vaan niillä TUV todistuksilla sai ahdinproggiksessa ainoan hyödyn pyyhkäisemällä....

                            Comment

                            • mizter
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 245
                              • Turku

                              #15
                              mites sitten jos toisiaan ottaisi vaan sen itse remmin irti ahtimesta ja veisi auton normaalisti vuosikatsastukseen remmiahdinhilujen ollessa kiinni? ketään kysellyt konttorilta?
                              Impreza WRX STI Vers.IV -99


                              ex: e36 325i cabrio -94
                              ex: e34 520i -88
                              ex: e30 316 -86
                              ex: e34 M5 -89
                              ex: e36 325i -91
                              ex: e36 320i -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎