Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä ja ASC+T(selvinnyt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #16
    Originally posted by Autobahnboy View Post
    No pyrozzi heitä nyt jotai hyvää linkkiä tai firman nimeä!
    ebay.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by pyroz View Post
      Hinnathan vaihtelee paljon. Ja varsinkin kun noita 328i:n periä ei ole joka päivä myynnissä, toisin kuin M3:n ja 325i:n periä. 300-400e rahdattuna suomeen ei ole kallis mielestäni.
      onkos noissa muuta eroa, kuin välitykset? M3 perä ei taida mennä edes heittämällä?
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        perä

        Originally posted by Tomba87 View Post
        Saako udella mitä joutui pulittamaan sellaisesta..? Itse täytyi tyytyä tuohon tiuhempi välityksiseen kun ei viitsinyt/osannut käydä saksasta tilailemaan...kyllähän tuon välityseron huomaa siellä +120km/h vauhdissa jo aika selkeästi, mutta ei haittaa minua kun tulee niin vähän ajettua matkaa..

        saisihan sen pelkän lukkoyksikön vaihdettua siihen vanhaan peräänkin, pysyis välitykset samoina.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #19
          Lainataas vähä topicia: saako E46:seen lukkoperää mistään? M3:sesta varmaan mutta välitys taitaa mennä ihan pieleen(330D).
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6709
            • PK-seutu

            #20
            Originally posted by bemu2000 View Post
            onkos noissa muuta eroa, kuin välitykset? M3 perä ei taida mennä edes heittämällä?
            100% faktaa en välttämättä puhu, kun sanon vaan sen mitä mulle on kerrottu, eli mun tietääkseni kardaanin joutuis ainakin päivittämään, jos M3:n perän laittaisi.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              #21
              Nostetaans tätäkin threadia, sen verran on tullut huomattua että oikein liukkailla saa kyllä ainakin hetkeksi perän sivulle vaikka on ASC päällä, ei se niin nopea ole. Mutta lumella toimii mielestäni ihan mukavasti, lentokentällä n. 100km/h vauhdissa yritin saada kaartaessa perää sivulle mutta ei se antanut.

              Itse pidän kuitenkin aina tuon luistoneston pois päältä, jotenkin pelottavaa ajaa se päällä kun minua ainakin vielä lapsettaa sen verran. mieluummin ajan koko aika hieman perä irti kuin odotan millon pito häviää.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #22
                Originally posted by pyroz View Post
                Hyvä tietää, että toimii kaikki niinkuin ennenkin lukkomurikalla. Itelle on tulossa saksasta oikea lukkoperä (oikeat välitykset).
                Vai näin tässä sitten kävikin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=84184

                Taitaa olla vähän arpapeliä tuo saksasta osien tilaaminen?
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6709
                  • PK-seutu

                  #23
                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  Vai näin tässä sitten kävikin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=84184

                  Taitaa olla vähän arpapeliä tuo saksasta osien tilaaminen?
                  No noinhan siinä sitten kävi

                  Yhtä arpapeliä se on, kuin minkä tahansa tavaran yksityiseltä ostaminen
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    #24
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Yhtä arpapeliä se on, kuin minkä tahansa tavaran yksityiseltä ostaminen
                    Niin kai sitten..
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Vonsaku View Post
                      Mikäs siinä oli ongelmana?
                      Kaverilla ois ämmäläisen perä myynnissä ja oon aatellu nepata sen tohon omaan kiisseliin kiinni heti kun löytyy sopiva ylivaihteinen loota koneen jatkeeks.
                      Siis tuo 9/98-uudemman pelkällä asc:llä varustettu e39:n softa ei jotenkin osannut käsitellä taka-akselistoa lukollisena, vaan pidon ja luiston välinen rajapinta muuttui täysin ennakoimattomaksi. Sillä seurauksella että lopulta yhdessä loivassa laskevassa ja hieman kääntyvässä lumisessa/jäisessä ohituskaistatilanteessa pito irtosi takapäästä täysin varoittamatta sillä seurauksella että kiesi heitti pari 180-asteen piruettia reilusta sadan vauhdista. Onneksi tietä/kaistaa riitti, eikä vastaantulijoita ei ollut. Jo samana iltana murikka vaihtui lukottomaan ja homma toimii taas kuin junan vessa.
                      Kun itsellä ja emännännällä on jo nämä "aktiivisen ajamisen" ajat jääneet taakse ja radoille, niin tämän tyyppinen käytös autolta on täysin anteeksiantamatonta varsinkin kun meillä tarkoitus on talvisinkin kerätä kilometrejä kelissä kuin kelissä. Ilman asc:tä kiesi toki toimi ihan niin kuin mikä tahansa vanha lukkoperäinen leikkikalu, mutta tuollaiset pakottavat satojen kilometrien jäiset siivut ei oikein innosta ajaa koko ajan pienessä luisussa, pitääkseen pidon ja luiston välisen rajapinnan kotrollissa.
                      asc:llä ajettaessa fiilis oli kuitenkin koko ajan aavistuksen hermostunut jo siis ennen tuota täysin lapasesta karannutta tilannetta joka varmasti olisi hoitunut mikäli ohjelmavaihtoehto olisikin ollut esc, kuten vakiona M5:ssa jossa ainoana e39 sarjaisena mekaaninen lukko on. Se ei varmasti ole sattumaa että e39:iin ei mekaanista lukkoa saa lainkaan ilman tuota M5:n esc:tä ja nimen omaan siihen ajettua lukkoperäohjelmaa. Sen verran kartingia, rataa ja jäätä ajaneena voin kuitenkin todeta, että kaikki ei todellakaan ole kunnossa ainakaan pelkällä asc:llä varustetussa e39:ssä johon joku on ympänny M5:n lukkomurikan.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎