Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 TIC Pätkii yläkierroksilla..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HevonVittu69
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 29
    • Kitee

    M50B25 TIC Pätkii yläkierroksilla..

    Joo eli ois tollanen ongelma, eli alakierroksilla ja alle 4000rpm toimii ihan hyvin mut sit kun painaa kaasun pohjaan ja vedättää niin pitkälle ku menee ni tossa noin reilun 4000rpm jälkeen nykäsee, ihan kuin virta-avaimesta käätäisi. ainut että 1 vaihteella kiihdyttäessä ottaa kunnolla kierrosta ja vajaalla kaasulla kiihdyttäessä ottaa kans kierrosta.. Missähän vika??

    Myllyssy:
    M50B25 24v vuosimallia -93
    3.6litrasen M5:sen suuttimet
    Holset ahdin (Tarkistan tyypin) pieni joka tapauksessa
    Moottorin ohjaus on vakio. ECU:ssa tällähetkellä vapaastihengittävän virityslastu
    tulpat: NGK bcpr7es

    syöttöjä olen lisännyt ja vähentänyt eikä auta mitään. Turbo alkaa jo ottaa 2000rpm et kun alkas olla paras vääntö kohdallaan ni pätkäsee... Sit eilen kokeilin sellasta että otin dump valven pois kokonaan että ahtopaineet ei pääse nousemaan vaan paineet pääsee suoraan konehuoneeseen, ni sillon otti ihan hyvin kierrosta ihan rajottimeen asti..

    Liekkö heikko kipinä? tulpat on uudet, et niissä ei pitäs olla vikaa, voiko turbosta loppua puhallus teho? Auto pitäisi viedä karalalle laitettavaksi niin että sytytysennakko säätyisi ahtopaineden mukaan, voisiko se olla auttava homma tähän vikaan?

    Niin ja mistä voin muuten vaihtaa Nimimerkkiä?

    Joo, eli vaihdoin vakio lastun paikalleen ja nakuttaminen loppui sillä.. Mut silti pätkii yläkierroksilla, seuraavana pitää kokeilla et riittääkö bensan saanti...
    Last edited by HevonVittu69; 21-09-2006, 19:09.
    BMW E30 M50B25 Turbo InterCooler
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    #2
    Kannattaa antaa mahdollisimman tarkat spekit motista kun alkaa tämmöisiä kyselemään eli:

    - turbon koko
    - suuttimet
    - moottorinohjaus
    - tulpat
    - ym...
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      #3
      ota ainakin se lastu sieltä heti ensimmäisenä pois kun se lisää koneeseen ennakkoa..

      Ja tuollain kun ajelet saat varmasti koneen hajalle kun se nakuttaa.. heti säätöön..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • chorrus
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 565
        • 00100

        #4
        Originally posted by fraatti
        ota ainakin se lastu sieltä heti ensimmäisenä pois kun se lisää koneeseen ennakkoa..

        Ja tuollain kun ajelet saat varmasti koneen hajalle kun se nakuttaa.. heti säätöön..
        Samaa mieltä. Ei muuta kun pahenna joku lastu, kun on kuitenkin isompaa suutinta ym ym. Säätöön vaan, siellä jo selviää paljon.

        AUDI TT Roadster 3.2
        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

        ex.
        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
        E38 740iA bmw schwarz II
        E39 530dAt titansilbermetallic
        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
        E32 735iA - lachssilbermetallic
        E24 635CSI polarismetallic
        AUDI A6 TDI
        SAAB 'takemenow' 900i
        CITROËN XSARA VTS
        CITROËN JUMPER
        FORD MONDERO
        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

        + 23 x Peugeot

        Comment

        • Vaiski_Dsm
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 133

          #5
          Originally posted by HevonVittu69
          Sit eilen kokeilin sellasta että otin dump valven pois kokonaan että ahtopaineet ei pääse nousemaan vaan paineet pääsee suoraan konehuoneeseen, ni sillon otti ihan hyvin kierrosta ihan rajottimeen asti..
          Minkälainen dumppi sulla on? Auttaisko dumpin karan säätö.. Jos se on säädetty niin, että dumppi päästää paineet pois turhan aikaisin?

          Originally posted by HevonVittu69
          Niin ja mistä voin muuten vaihtaa Nimimerkkiä?
          Ehkä kannattas..

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            #6
            Säätöön vaan... Taitaa vetää laihalle...

            Comment

            • remu
              Newbiemmer
              • Aug 2005
              • 8

              #7
              Ootkos varma, et sulla on lastu boksi kiinni. Mulla teki meinaan samaa vakio boksilla. Jos boksiin on kirjotettu tussilla "lastu" ja boksin tiedot on keltasella pohjalla, ni pitäis olla oikee boksi.

              Comment

              • HevonVittu69
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 29
                • Kitee

                #8
                Originally posted by Vaiski_Dsm
                Minkälainen dumppi sulla on? Auttaisko dumpin karan säätö.. Jos se on säädetty niin, että dumppi päästää paineet pois turhan aikaisin?

                Ehkä kannattas..
                Dumppi päästää paineet ihan oikein pois, eli ei ole siinä vika..

                Mistä tota nickiä saa oikeesti vaihdettua Kun ei mun silmään satu
                BMW E30 M50B25 Turbo InterCooler

                Comment

                • HevonVittu69
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 29
                  • Kitee

                  #9
                  Originally posted by 525TurboIC
                  Säätöön vaan... Taitaa vetää laihalle...
                  Jep Karalalle lähtee auto säätöön, eli laittaa sen sillen et sytytysennakko säätyy ahtopaineiden mukaan.. Lueskelin tossa että sulla on samasta motista tehty kone? Taitaa olla paukkua ihan hyvin? Pysyykö sulla tyhjäkäynti tasaisena?? Mulla se aaltoilee, entinen omistaja sanoi että lisäilmaluistin on poistettu, ei kuulema kestä ahtopaineita. Liekkö pitää paikkansa?
                  BMW E30 M50B25 Turbo InterCooler

                  Comment

                  • pmtk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1560
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by HevonVittu69
                    Mistä tota nickiä saa oikeesti vaihdettua Kun ei mun silmään satu
                    Ongelmaan en osaa kommentoida. Nickin saa vaihdettua, kun laitat jollekin modelle privaa ja kauniisti pyydät. Ei taida kotikonstein onnistua.
                    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                    Comment

                    • remu
                      Newbiemmer
                      • Aug 2005
                      • 8

                      #11
                      Se boksi homma on meinaan testattu solaksen penkissä. Ku laitto vakio boksin kiinni, ni veti pahasti laihalle. Mut lastu boksilla pysy rikkaalla tappiin asti.

                      Comment

                      • 525TurboIC
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 663
                        • Pomarkku

                        #12
                        Originally posted by HevonVittu69
                        Jep Karalalle lähtee auto säätöön, eli laittaa sen sillen et sytytysennakko säätyy ahtopaineiden mukaan.. Lueskelin tossa että sulla on samasta motista tehty kone? Taitaa olla paukkua ihan hyvin? Pysyykö sulla tyhjäkäynti tasaisena?? Mulla se aaltoilee, entinen omistaja sanoi että lisäilmaluistin on poistettu, ei kuulema kestä ahtopaineita. Liekkö pitää paikkansa?
                        No en tiedä nyt niin hyvin... enemmän sais olla! Ehkä enskesänä... Kyllä se lisäilmaluisti kannattaa laittaa takaisin kun sen kauttahan kone saa tyhjäkäynnillä ilmaa. ehkä se letku täytyy vaihtaa mitkä menee siihen luistille ja mikä lähtee siitä.

                        Comment

                        • pts
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 478
                          • nummela

                          #13
                          Originally posted by 525TurboIC
                          No en tiedä nyt niin hyvin... enemmän sais olla! Ehkä enskesänä... Kyllä se lisäilmaluisti kannattaa laittaa takaisin kun sen kauttahan kone saa tyhjäkäynnillä ilmaa. ehkä se letku täytyy vaihtaa mitkä menee siihen luistille ja mikä lähtee siitä.
                          sinäänhän se luistin on aivan turha säädät vain kaasuläppää hieman auki
                          ja sen jälkeen asenntotunniostimen kiinni asentoon toimii aivan hyvin silleen.
                          itellä ei ole ollenkaan ja toimi aivan hyvin
                          bmw e30 823hv/860nm
                          1/4mile 8.9/247

                          Comment

                          • appracing
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 118
                            • Riihimäki

                            #14
                            Kyllähän tuollainen pätkäisy (reipas nykäsy) yleensä johtuu just bensapulasta. Hommaa bensapainemittari ja katso tuleeko kakkua kokoajan riittävästi, about 1.5m pitkällä letkulla saat sen mittarin vaikka pyyhkijän alle väliaikaisesti niin näet mitä paineet on ajossa. T-haaralla vaan siihen tuloputkeen kiinni.

                            Onhan sulla seosmittari? Mitä se sanoo kun nykäsee?
                            Nissan Skyline GT-R 1992 TA
                            BMW 525dA M-Sport 2003

                            ja silloin kun mikään ylemmistä ei toimi: Toyota Hilux

                            Comment

                            • HevonVittu69
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 29
                              • Kitee

                              #15
                              Originally posted by pts View Post
                              sinäänhän se luistin on aivan turha säädät vain kaasuläppää hieman auki
                              ja sen jälkeen asenntotunniostimen kiinni asentoon toimii aivan hyvin silleen.
                              itellä ei ole ollenkaan ja toimi aivan hyvin
                              Jep, se onkin säädetty kaasuläpältä, mut tyhjäkäynti heijjaa niin prkeleesti.. Mitäs asentotunnistinta tarkoitat?
                              BMW E30 M50B25 Turbo InterCooler

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎