Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3-->m50b20? millai muute pofoo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • advance
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1689

    #16
    Varmaan kannattas kuitenkin ensiksi jäähdytinnesteet siihen...

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10056
      • KVLA

      #17
      Miksi dsk kirjoittelet moottorin virittämisestä/vaihtamisesta isompaan,jos heti on taloudellisuus mielessä.Hieman outo yhtälö.Tehoa kun ei synny pelkästä moottorin ottamasta "lisäilmasta".

      Comment

      • dsk
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 279
        • eurajoki/pori

        #18
        Originally posted by nootti84 View Post
        Siis vastaus tähän DSK:n kysymykseen on: m3 nokat eivät käy 2 litrasen kanteet, paras ja ehdottomasti fiksuin tapa saada tuosta moottorista edes vähän enemmän irti on ostaa foorumilta n.50€ teholastu! Ei tarvitse opetella sitä sinulle niin vierasta taloudellista ajoa, jos isompaa moottoria on vaihtamassa kehottaisin vaihtamaan koko auton!
        tulihan sieltä vastaus jota hain!
        no eihän taloudellisuus kulje käsikädessä virittämisen kanssa mut meinasin vaan sitä et kyllähän 2.5litraa vie enemmän... vai?

        joo et pointti oli rakennella lähinnä ajan kuluks tollast sekotusta eri koneista, tai jotain ihan pientä lastu ja sit jotain romikselta löytyvää

        et jos tehoja ruvetaan hakee, ni taidan hommata vuotta vanhemman yksilön ja "putket mutkalle"
        tai sit M tai miedoimilla siita 2.5 tai 2.8:sta!

        ja yhtyisin ja tohon et kyl sit vaihdan auton jos kuutiot haluun nostaa....
        kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



        DSK c.c

        Comment

        • dsk
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 279
          • eurajoki/pori

          #19
          Originally posted by advance View Post
          Varmaan kannattas kuitenkin ensiksi jäähdytinnesteet siihen...
          no heh heh
          kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



          DSK c.c

          Comment

          • dsk
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 279
            • eurajoki/pori

            #20
            Originally posted by Janzki View Post
            DSK, etkös kasannu tuon autos hetki sitten?
            Koneenkin taisit vaihtaa? Miks et suoraa sitten ruuvannu ämmäläisen konetta tai jotain tehookkaampaa?

            Ei tuota konetta kannata virittää..Osta 328i:n kone ja laita se..Hintalaatu taitaa olla parhaimmillaan..
            niimpä tein... olishan siihen tietysti voinu isommanki ostaa... mutko halavalla sain...
            kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



            DSK c.c

            Comment

            • dsk
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 279
              • eurajoki/pori

              #21
              heräs tollanen kysymys et miks 2.8:ssa ja 2.5:ssa on (muistaakseni) samat tehot???:think (vai muistanko väärin, mist ihmeen tieto kannasta mahdoin kytätä??)
              kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



              DSK c.c

              Comment

              • dsk
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 279
                • eurajoki/pori

                #22
                Originally posted by dsk View Post
                no olishan tuolla nettivaraosassa myytävänä se 4.8 litunen M5 pannu (tehoakin muistaakseni likimain 400-500hv) jos sen istuttais ni olisko se sitten tarpeeksi?:think
                sorry, kyl se oli 3.8.... ja vajaat 400hv (muisti pettää aina välillä.. perhe elämä heikentää muistia..ja ruostuttaa autoja )
                kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                DSK c.c

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #23
                  Originally posted by dsk View Post
                  heräs tollanen kysymys et miks 2.8:ssa ja 2.5:ssa on (muistaakseni) samat tehot???:think (vai muistanko väärin, mist ihmeen tieto kannasta mahdoin kytätä??)
                  325i :192hp, 250nm
                  328i :193hp, 280nm
                  vaikka numeroissa ero ei ole suuri mutta 328i:ssä alavääntö on todella makea.
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by bmwbmw View Post
                    325i :192hp, 250nm
                    328i :193hp, 280nm
                    vaikka numeroissa ero ei ole suuri mutta 328i:ssä alavääntö on todella makea.
                    Niin ja eikös suurimmassa osassa 328:seja ole penkitetty vakkarina se ~200horsea..Taitaa jotenkii liittyä siihen sakumaan verotukseen tuo tehojen alakanttiin ilmoittaminen.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by dsk View Post
                      heräs tollanen kysymys et miks 2.8:ssa ja 2.5:ssa on (muistaakseni) samat tehot???:think (vai muistanko väärin, mist ihmeen tieto kannasta mahdoin kytätä??)
                      Ihan samasta syystä kuin 80-luvun 1.5 litran formula kehitti 1500 hp ja varmasti jätti jopa 535i:n viivalle seisomaan.

                      Eli 328i matalaviritteisempi, etuna pieni kulutus, mahtavat käytännön ajo-ominaisuudet.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • dsk
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 279
                        • eurajoki/pori

                        #26
                        joo tollai muistin tehojen olevan, (tuota vääntöä en muistanu..)
                        tuossa 2.8:ssa lienee kohtuu hyvin potentiaalia??

                        ja lisäyksenä kysymyksiini ni katos tollaseen haluisin tietoo et millä eri komponentein/tavoin ruisku koneitsta otetaan lisää tehoo irti?

                        (perus setti ajetellen nyt kaasari koneesta et kannen modaus, [putkisto, sisä ilman virtaus] nokka, isompi kaasari) ruisku koneen olettaisin muuten sama politiikka mut elecrotiikka puoli (lastu tms..) ja ruisku.. eli miten ruiskua voi modata tehon lisäyksen kannalta??? (vai antaako "vakiona" jo kaikki peliin, et ruiskuun kosketaan vain kun soppa loppuu ko muuten konetta on modattu??)

                        ...ymmärrättekste mitä mä tajuan?...

                        pahoittelen jos aiheutan pään särkyä!..........
                        kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                        DSK c.c

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11698
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by dsk View Post
                          joo tollai muistin tehojen olevan, (tuota vääntöä en muistanu..)
                          tuossa 2.8:ssa lienee kohtuu hyvin potentiaalia??

                          ja lisäyksenä kysymyksiini ni katos tollaseen haluisin tietoo et millä eri komponentein/tavoin ruisku koneitsta otetaan lisää tehoo irti?

                          (perus setti ajetellen nyt kaasari koneesta et kannen modaus, [putkisto, sisä ilman virtaus] nokka, isompi kaasari) ruisku koneen olettaisin muuten sama politiikka mut elecrotiikka puoli (lastu tms..) ja ruisku.. eli miten ruiskua voi modata tehon lisäyksen kannalta??? (vai antaako "vakiona" jo kaikki peliin, et ruiskuun kosketaan vain kun soppa loppuu ko muuten konetta on modattu??)

                          ...ymmärrättekste mitä mä tajuan?...

                          pahoittelen jos aiheutan pään särkyä!..........
                          Ei kyl tiiä miten se mahtais pofoo sitte...

                          Comment

                          • dsk
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 279
                            • eurajoki/pori

                            #28
                            pahuuttani haluaisin palata tohon asiaan M3--> 2.0tai2.5

                            ko tuol varaosahaku.fi sivuil oli myynnis M3 3.0 nokka ja mainoksena perässä "käy 2.5 viri nokaksi" niin että käykö? vai no?..:think
                            kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                            DSK c.c

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by dsk View Post
                              pahuuttani haluaisin palata tohon asiaan M3--> 2.0tai2.5

                              ko tuol varaosahaku.fi sivuil oli myynnis M3 3.0 nokka ja mainoksena perässä "käy 2.5 viri nokaksi" niin että käykö? vai no?..:think
                              Sen vähän mitä minä muovimoottoreista käsitän, niin käyhän se imunokka imunokaksi ja sitten heivaat vakio imunokan siitä pakopuolelle... Hyödystä en tiedä, jostain luin, että eipä juurikaan auta...

                              Comment

                              • _ZouS_
                                Newbiemmer
                                • May 2011
                                • 5
                                • Suomi :O

                                #30
                                m50b20

                                Mites ku löysin jonku viri imusarjan joka tuo (olevinaan?) 150hv:sta n.170hv tehot ni onko tuo nyt sit ihan täyttä kusetusta? ku samassa luki et sopii suoraan kaikkiin 6 cyl bemareihin ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎