Miksi dsk kirjoittelet moottorin virittämisestä/vaihtamisesta isompaan,jos heti on taloudellisuus mielessä.Hieman outo yhtälö.Tehoa kun ei synny pelkästä moottorin ottamasta "lisäilmasta".
Siis vastaus tähän DSK:n kysymykseen on: m3 nokat eivät käy 2 litrasen kanteet, paras ja ehdottomasti fiksuin tapa saada tuosta moottorista edes vähän enemmän irti on ostaa foorumilta n.50€ teholastu! Ei tarvitse opetella sitä sinulle niin vierasta taloudellista ajoa, jos isompaa moottoria on vaihtamassa kehottaisin vaihtamaan koko auton!
tulihan sieltä vastaus jota hain!
no eihän taloudellisuus kulje käsikädessä virittämisen kanssa mut meinasin vaan sitä et kyllähän 2.5litraa vie enemmän... vai?
joo et pointti oli rakennella lähinnä ajan kuluks tollast sekotusta eri koneista, tai jotain ihan pientä lastu ja sit jotain romikselta löytyvää
et jos tehoja ruvetaan hakee, ni taidan hommata vuotta vanhemman yksilön ja "putket mutkalle"
tai sit M tai miedoimilla siita 2.5 tai 2.8:sta!
ja yhtyisin ja tohon et kyl sit vaihdan auton jos kuutiot haluun nostaa....
kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..
heräs tollanen kysymys et miks 2.8:ssa ja 2.5:ssa on (muistaakseni) samat tehot???:think (vai muistanko väärin, mist ihmeen tieto kannasta mahdoin kytätä??)
kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..
no olishan tuolla nettivaraosassa myytävänä se 4.8 litunen M5 pannu (tehoakin muistaakseni likimain 400-500hv) jos sen istuttais ni olisko se sitten tarpeeksi?:think
sorry, kyl se oli 3.8.... ja vajaat 400hv (muisti pettää aina välillä.. perhe elämä heikentää muistia..ja ruostuttaa autoja )
kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..
heräs tollanen kysymys et miks 2.8:ssa ja 2.5:ssa on (muistaakseni) samat tehot???:think (vai muistanko väärin, mist ihmeen tieto kannasta mahdoin kytätä??)
325i :192hp, 250nm
328i :193hp, 280nm
vaikka numeroissa ero ei ole suuri mutta 328i:ssä alavääntö on todella makea.
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
325i :192hp, 250nm
328i :193hp, 280nm
vaikka numeroissa ero ei ole suuri mutta 328i:ssä alavääntö on todella makea.
Niin ja eikös suurimmassa osassa 328:seja ole penkitetty vakkarina se ~200horsea..Taitaa jotenkii liittyä siihen sakumaan verotukseen tuo tehojen alakanttiin ilmoittaminen.
heräs tollanen kysymys et miks 2.8:ssa ja 2.5:ssa on (muistaakseni) samat tehot???:think (vai muistanko väärin, mist ihmeen tieto kannasta mahdoin kytätä??)
Ihan samasta syystä kuin 80-luvun 1.5 litran formula kehitti 1500 hp ja varmasti jätti jopa 535i:n viivalle seisomaan.
Eli 328i matalaviritteisempi, etuna pieni kulutus, mahtavat käytännön ajo-ominaisuudet.
joo tollai muistin tehojen olevan, (tuota vääntöä en muistanu..)
tuossa 2.8:ssa lienee kohtuu hyvin potentiaalia??
ja lisäyksenä kysymyksiini ni katos tollaseen haluisin tietoo et millä eri komponentein/tavoin ruisku koneitsta otetaan lisää tehoo irti?
(perus setti ajetellen nyt kaasari koneesta et kannen modaus, [putkisto, sisä ilman virtaus] nokka, isompi kaasari) ruisku koneen olettaisin muuten sama politiikka mut elecrotiikka puoli (lastu tms..) ja ruisku.. eli miten ruiskua voi modata tehon lisäyksen kannalta??? (vai antaako "vakiona" jo kaikki peliin, et ruiskuun kosketaan vain kun soppa loppuu ko muuten konetta on modattu??)
...ymmärrättekste mitä mä tajuan?...
pahoittelen jos aiheutan pään särkyä!..........
kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..
joo tollai muistin tehojen olevan, (tuota vääntöä en muistanu..)
tuossa 2.8:ssa lienee kohtuu hyvin potentiaalia??
ja lisäyksenä kysymyksiini ni katos tollaseen haluisin tietoo et millä eri komponentein/tavoin ruisku koneitsta otetaan lisää tehoo irti?
(perus setti ajetellen nyt kaasari koneesta et kannen modaus, [putkisto, sisä ilman virtaus] nokka, isompi kaasari) ruisku koneen olettaisin muuten sama politiikka mut elecrotiikka puoli (lastu tms..) ja ruisku.. eli miten ruiskua voi modata tehon lisäyksen kannalta??? (vai antaako "vakiona" jo kaikki peliin, et ruiskuun kosketaan vain kun soppa loppuu ko muuten konetta on modattu??)
pahuuttani haluaisin palata tohon asiaan M3--> 2.0tai2.5
ko tuol varaosahaku.fi sivuil oli myynnis M3 3.0 nokka ja mainoksena perässä "käy 2.5 viri nokaksi" niin että käykö? vai no?..:think
Sen vähän mitä minä muovimoottoreista käsitän, niin käyhän se imunokka imunokaksi ja sitten heivaat vakio imunokan siitä pakopuolelle... Hyödystä en tiedä, jostain luin, että eipä juurikaan auta...
Mites ku löysin jonku viri imusarjan joka tuo (olevinaan?) 150hv:sta n.170hv tehot ni onko tuo nyt sit ihan täyttä kusetusta? ku samassa luki et sopii suoraan kaikkiin 6 cyl bemareihin ?
Comment