Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 öljynpaineet kadoksissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S.Kaulaote
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1579
    • Woikkaalla

    M10 öljynpaineet kadoksissa

    Semmonen ongelma tuli nyt eteen että kuumana öljynpaineet katoaa. Laakerit on alakerrassa uudet ja kaulat on ohjearvojen sisällä!! "Kylmänä" melkein 7bar painetta mutta ku vähä aikaa ajelee eli koneen saa käyttölämpöseks ni laskee 0-0.5bar:in välille tyhjäkäynnillä. Onkohan alakerrasta jääny jotain tiivisteitä o-renkaita puuttuumaa...?
    Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

    -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
    -Mitsubishi "runkkari"
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Mulla katosi paineet kiertokangen laakeri liuskoista. Mutta jos olet kerta vaihtanut ne niin..........
    Öljypumppuhan vois sitten olla toinen ongelman aiheuttaja.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Mitä öljyä? Onko perusmootorin öljynkiertoon liitetty apulaitteita ja miten niiden öljyn meno/paluu on toteutettu?



      Kuvassa putken #19 yläpäässä on O-rengas (#20) ja alapäässä putken ja pumpun rungon välissä on sitten toinen (ei näy tässä kuvassa).

      Ai niin, tärkein jäi kysymättä: millä ja mistä öp on mitattu?
      Last edited by Tzeimi; 23-09-2006, 13:47.
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        #4
        Elikkäs öljyt on nytten Valvolinen Racingit mutta ei se nyt öljyistä kiinni..! Joku selvä vika. Paineet on mitattu sieltä kannen takapäästä. Öljynjäähdytin on ja turbolle kierto. Turbolleki tulee sieltä takaanta. Kaverin vehkeessä on sieltä takaanta kanssa turbolle kierto ja pelannu vuosikaudet ilman ongelmia. Tul vaa mielee et oisko perskeles jääny o-rengas/kaat poies sieltä putken päistä..en nimittäin muista yhtää!!!
        Last edited by S.Kaulaote; 23-09-2006, 14:26.
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • Tarute
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 345
          • Jyväskylä

          #5
          Mulla oli ihan sama homma M20 koneessa, korjaantu kun kävi hakemassa uuden öljypumpun.
          340KW/600NM

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Originally posted by S.Kaulaote View Post
            Elikkäs öljyt on nytten Valvolinen Racingit mutta ei se nyt öljyistä kiinni..! Joku selvä vika. Paineet on mitattu sieltä kannen takapäästä. Öljynjäähdytin on ja turbolle kierto. Turbolleki tulee sieltä takaanta. Kaverin vehkeessä on sieltä takaanta kanssa turbolle kierto ja pelannu vuosikaudet ilman ongelmia. Tul vaa mielee et oisko perskeles jääny o-rengas/kaat poies sieltä putken päistä..en nimittäin muista yhtää!!!
            Kuulostaa pikku jakopääjumpalle. Öp:en välykset olet vissin mitannut? Jos O-rekaat ovat ehjät ja paikollaan niin sitten kiinnostaa lohkon ikä - uudet & heikot lohkot voivat haljeta oireillen em. tavalla.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • S.Kaulaote
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1579
              • Woikkaalla

              #7
              Originally posted by Tzeimi View Post
              Kuulostaa pikku jakopääjumpalle. Öp:en välykset olet vissin mitannut? Jos O-rekaat ovat ehjät ja paikollaan niin sitten kiinnostaa lohkon ikä - uudet & heikot lohkot voivat haljeta oireillen em. tavalla.
              Lohko on vm.76! Ei kyllä pitäs halki olla.. Öp välykset on mitattu silmämääräsesti!! Täytyy nostaa poies pannu ja kattoa ne o-renkulat ja ö-pumppu. :think
              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
              -Mitsubishi "runkkari"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎