Onko jollain tiedossa miten noiden puolien toimivuuden voi tarkistaa vai voiko muuta kuin vaihtaa kaikki..?? Monessa viesti ketjussa kehoitetaan tarkistamaat puolat jos on köyntihäiriöitä jollain kierrosalueella, mutta mieten niiden viallisuuden voi todeta? Ei viitsis kokeilemalla vaihtaa osia niin kauan kun löytyy se vihon viimeinen vaihdettavissa oleva euron osa..
M50B25 Puolien tarkistus?
Collapse
X
-
itseäni kiinnostaa sama asia.. :thinkE91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
-
helpointa varmaan ostaa yksi puola tai lainata kaverilta varmasti toimivaa ja kokeilla sitä joka tulpalle. paljon käytetty keino on nostaa puolaa ja jos joku katkaisee sytyn muita selvästi aikaisemmin, niin siinä voi olla vikaa. suht varovasti sitten tämä homma, ettei sormea tunge sinne tulpanhattuun
Last edited by bemu2000; 10-10-2006, 14:50.
Comment
-
-
Mitä ne numerot on siinä puolan päällä? Mulla on viidessä puolassa numerot 96.06 ja yhdessä 96.05? Mitä noi meinaa? Uskaltaako niitä johtoja nyppiä irti ku kone on käynnissä?Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
olisko vuosiluku ja kuukausi? ei mitään johtoja irti, vaan nostaa puolaa. näin ne kuulemma ovat korjaamoilla niitä testaillu.Originally posted by [BMW] View PostMitä ne numerot on siinä puolan päällä? Mulla on viidessä puolassa numerot 96.06 ja yhdessä 96.05? Mitä noi meinaa? Uskaltaako niitä johtoja nyppiä irti ku kone on käynnissä?
Comment
-
Itellä ei luonto riittäs kokeileen moista. Enkä kyllä suosittele kenenkään muunkaan kokeilemaan, koska voihan se puola antaa siitä ulkokehältäkin läpi, tai ainakin luulisin näin. Menee kyllä vähä mutuiluksi mutta kuitenkin.Originally posted by bemu2000 View Postolisko vuosiluku ja kuukausi? ei mitään johtoja irti, vaan nostaa puolaa. näin ne kuulemma ovat korjaamoilla niitä testaillu.
Comment
-
no ei kyllä anna, jos sitä ei ole kolhittu ja on rikki ulkoisesti...Originally posted by Bemu500 View PostItellä ei luonto riittäs kokeileen moista. Enkä kyllä suosittele kenenkään muunkaan kokeilemaan, koska voihan se puola antaa siitä ulkokehältäkin läpi, tai ainakin luulisin näin. Menee kyllä vähä mutuiluksi mutta kuitenkin.
Comment
-
No itellä esim oli sellasia pieniä rakoja niissä "levyissä" rikkinäisessä puolassa, mutta en sit tosiseikkoja tiedä kunhan mutuilenOriginally posted by bemu2000 View Postno ei kyllä anna, jos sitä ei ole kolhittu ja on rikki ulkoisesti...
Comment
-
no joka tapauksessa sillain niitä on testailtu, enkä minä ainakaan ole kuullu että olis tällejä tulluOriginally posted by Bemu500 View PostNo itellä esim oli sellasia pieniä rakoja niissä "levyissä" rikkinäisessä puolassa, mutta en sit tosiseikkoja tiedä kunhan mutuilen
Comment
-
jos auto ei käy kaikilla niin helpoin ja nopea testaus on että nyppii puolan liittimiä yksi kerrallaan irti. ja siinä pytyssä minkä kohdalla ei mitään tapahdu on luonnollisesti puola (tai jotain muuta) paskana.
ite oon tolla tavalla testannu tosi monesti eikä ole lyönyt sormille tai hajoittanut mitään. metro-auton asentaja kokeili samalla tavalla kun kävin vikakoodit luettamassa.
Impreza WRX STI Vers.IV -99
ex: e36 325i cabrio -94
ex: e34 520i -88
ex: e30 316 -86
ex: e34 M5 -89
ex: e36 325i -91
ex: e36 320i -92
Comment
-
Voiko puolat olla kuitenkin viallinen vaikka toimisi tyhjäkäynnillä?? Omassa ilmenee hyvin harvoin tällainen vika. Tyhjäkäynnillä ei ongelmia, mutta kiihdyttäessä joskus tuuppaa miettimään.. Pakokaasu testissä kaikki arvot kuin uudessa autossa huollon mukaan sekä lambdakin arvot olivat kohdallaan joten siinäkään ei luulisi "vian" olevan..
Comment
-
Niissä viallisissa vm.91-92 puolissa vika ilmenee etenkin tyhjäkäynnillä semmosena perseeseen tuntuvana tärinänä, ja pätkimisenä matalilla kierroksilla isoilla vaihteilla (kovalla kuormituksella).
Kierrokset ei mittarin mukaan heitä. Puolat irti ja tutkimaan onko siinä itse puolaosan kuoressa halkeamia. (à 54e @ motonet)
Yleensä on useammassa puolassa vikaa.
myös puolien kumihatut (42e/6kpl @ kl varaosat) kannattanee vaihtaa jos jotain läpilyöntijälkeä tai murtumaa niissä näkyy
Sytytystulpat sitten vasta viimeisenä, jos ei vaihtoväli (40tkm) ole muuten täysi.
Comment
Comment