Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 tyhjäkäynniltä--> kierroksille : meinaa hyytyä liikkeelle lähtiessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jurte
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 93
    • Oulu

    #16
    Originally posted by ttp325 View Post
    Mul ja aivan samat ongelmat vaivaa farkkuu. Mut sit vaa joutuu sahaa aina
    käyntii. Päästöis ei ainakaa leimal ollu mitää sanomist.
    Just ku kierrokset on siin tonnin kieppeil ehkä vähä päälle niin ei tuu liikkelle
    lähöst mitää.
    Ihan sama vika siis minulla, joka on tosi ärsyttävää.....

    Eli kunhan joku saa ratkaistua niin voisi kirjoitella tähän topicciin, niin saadaan kaikki vehkeet toimimaan
    BMW 325ti E46 compact

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #17
      [QUOTE=Kyytsis;818672]Eli sulla on siellä iso imuvuoto.
      TARKISTA NÄMÄ:

      *Imusarjan tiivisteet sökönä
      *Huohotinputki vuotaa venakoppa-imusarja väliltä
      *Imusarjan ja ilmamäärämittarin välinen ISO haitariputki halki/vuotaa
      *Kaasuläpän asentotunnistin väärässä kohdassa
      *Kampikammion huohotinputki(metallinen, musta) joka tulee imusarjan alta
      kanteen huonosti kohdillaan/o-renkaat päissä vialliset.

      Siinä jotaki mitä kannattaa katsella.
      ja tietenkin ostat starttipilottia purkin, sillä on TODELLA helppo paikallistaa vuoto.
      T:Jussi
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by KingOnTheRoad View Post
        ostat starttipilottia purkin, sillä on TODELLA helppo paikallistaa vuoto.
        T:Jussi
        No miten? En ainakaan omastani löytänyt vuotoa tuolla vaikka sumutin koko koneen märäksi. Sen huomasin, kun otti alipaine letkun irti ja sumautti suoraan sinne, meinasi koko kone sammua...

        Comment

        • jorke
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 206
          • Kouvola

          #19
          Pitää käydä nyt kokeilemassa starttipilotilla. Sillä olen muista vehkeistä kyl ettinyt imuvuotoja.

          Tuosta on otettu päästöt vähän aikaa sitten ja kaikki arvot saatiin rajojen sisäpuolelle.

          Pitääpi tutkia.
          BMW e61 545 -05 Touring

          Ex. BMW e39 540 -97 Touring
          Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
          Ex. BMW e34 520 -88

          Comment

          • JIPSKI
            BTCF Member
            • Feb 2003
            • 1010
            • Vaasa

            #20
            itsellä vähä samaa vikaa... kuuluuko tyhjäkäyntimoottorin pitää sellasta surinaa kun laittaa virrat päälle?
            exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

            Comment

            • Jurte
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 93
              • Oulu

              #21
              Originally posted by JIPSKI View Post
              itsellä vähä samaa vikaa... kuuluuko tyhjäkäyntimoottorin pitää sellasta surinaa kun laittaa virrat päälle?
              Ite ajattelin tuossa ensi viikon aika käydä putsaamassa tyhjäkäyntimoottorin........ilmoittelen vaikuttaako mitenkään! Ja tuosta surinasta en kyl tiedä
              BMW 325ti E46 compact

              Comment

              • Ralliperuna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 128

                #22
                Itellä myöskin tämä ongelma 316i m40b16 kone, täysin samat oireet.
                EIkä imuvuotoja löydy vaikka kuinka starttipilottia sumuttelee imusarjat ja letkut läpi. seokset säädetty bmw liikkeessä ja päästöt ovat vieläkin hieman korkealla, mutta meni läpi katsastuksesta. tyhjäkäyntimoottorin vaihto ei vaikuttanut yhtään. Ilmamäärämittari toimii.

                Itse ajattelin vaihtaa nuo imusarjan tiivisteet(jos ois imuvuoto sittenkin), kun on muutakin asiaa sinne imusarjan alle mm lämpötilaanturin vaihto ja niitä letkujakin vois uusia(ei päällepäin näy halkeamia), jos tuo sillä korjaantuisi.

                Heti kun joku saa korjattua oman rassinsa niin ehottomasti tähän ketjuun vaan vinkkiä!
                Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                Comment

                • jorke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 206
                  • Kouvola

                  #23
                  Mulla meni nyt auto seisomaan ja remonttiin. Vasta keväällä liikenteeseen.

                  Pitää kattoa missä vaiheessa tulee katottua tota juttua, mut ilmotelkaa jos joku saa homman korjattua.
                  BMW e61 545 -05 Touring

                  Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                  Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                  Ex. BMW e34 520 -88

                  Comment

                  • cba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 3464
                    • Ylivieska

                    #24
                    Jahas, ja taas yksi vaivainen ilmoittautuu. Elikkä juuri topikin aloittajan kuvaamat ongelmat löytyvät omastakin autosta(520 m20b20 -88) . Tähän asti on kokeiltu seuraavia korjaustoimenpiteitä:
                    Imusarjan tiivisteet uusittu, haitarikumi uusittu, kaikki alipaineletkut tsekattu ja vaihdettu jos rikki, kaasuläppä putsattu, metallinen huohotinputki putsattu,kannesta imusarjaan menevä huohotinletku uusittu,imusarjaan menevien letkujen liitännät tiivistetty,tulpat uusittu, jakaja putsattu,sähköliittimet käyty läpi, ja ei vaikutusta. Nokka-akseli on melko kulunut, voiko se jotenkin vaikuttaa ruiskun toimintaan?

                    Noiden ongelmien lisäksi auton moottorinohjauksessa on toinenkin vika, eli koneesta katoaa veto kuin sammuttaessa. Vika ilmenee täysin satunnaisesti, välillä muutaman kilometrin välein, toisinaan pelaa monta päivää ok. Katkos kestää yleensä sekunnin pari jolloin kierroslukumittarikin tipahtaa nollille, vaikka veto on päällä ja moottorissa kierroksia. Tästä päättelin, että sähköt kai sieltä täytyy kadota?? :think Auton muut sähköt tuntuvat pysyvän kyllä normaalisti päällä. Vika voi ilmetä millä kierroslukualueella tahansa, ehkä useimmiten kiihdytyksen aikana. Onko joku löytänyt tällaiseen ongelmaan ratkaisua?

                    Comment

                    • HEK-3
                      Newbiemmer
                      • Jul 2007
                      • 2

                      #25
                      Originally posted by cba View Post
                      Jahas, ja taas yksi vaivainen ilmoittautuu. Elikkä juuri topikin aloittajan kuvaamat ongelmat löytyvät omastakin autosta(520 m20b20 -88) . Tähän asti on kokeiltu seuraavia korjaustoimenpiteitä:
                      Imusarjan tiivisteet uusittu, haitarikumi uusittu, kaikki alipaineletkut tsekattu ja vaihdettu jos rikki, kaasuläppä putsattu, metallinen huohotinputki putsattu,kannesta imusarjaan menevä huohotinletku uusittu,imusarjaan menevien letkujen liitännät tiivistetty,tulpat uusittu, jakaja putsattu,sähköliittimet käyty läpi, ja ei vaikutusta. Nokka-akseli on melko kulunut, voiko se jotenkin vaikuttaa ruiskun toimintaan?

                      Noiden ongelmien lisäksi auton moottorinohjauksessa on toinenkin vika, eli koneesta katoaa veto kuin sammuttaessa. Vika ilmenee täysin satunnaisesti, välillä muutaman kilometrin välein, toisinaan pelaa monta päivää ok. Katkos kestää yleensä sekunnin pari jolloin kierroslukumittarikin tipahtaa nollille, vaikka veto on päällä ja moottorissa kierroksia. Tästä päättelin, että sähköt kai sieltä täytyy kadota?? :think Auton muut sähköt tuntuvat pysyvän kyllä normaalisti päällä. Vika voi ilmetä millä kierroslukualueella tahansa, ehkä useimmiten kiihdytyksen aikana. Onko joku löytänyt tällaiseen ongelmaan ratkaisua?

                      onko lambdan anturi / sinne menevä johto tsekattu?

                      Comment

                      • cba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 3464
                        • Ylivieska

                        #26
                        Tuossa ei ole koko lambda-anturia. Eikä myöskään katalysaattoria.

                        Comment

                        • HEK-3
                          Newbiemmer
                          • Jul 2007
                          • 2

                          #27
                          Originally posted by cba View Post
                          Tuossa ei ole koko lambda-anturia. Eikä myöskään katalysaattoria.
                          Niin justiisa. Vois tietysti lukea paremmi noi jutut Kuulosti vaa nii samallaiselta vialta ku meil oli 728:ssa. Toivottavasti saat koneesi kuntoon

                          Comment

                          • 316tic
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 244
                            • Nokia

                            #28
                            Omassani oli vastaava vika. Ja kun käänsi tyhjäkäynti moottorin oikeinpäin niin vika korjaantui. joku vasara oli asentanu sen aikoinaan väärin päin.
                            BaijerilainenMutteriWiritys

                            Comment

                            • jorke
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 206
                              • Kouvola

                              #29
                              Juu, eipä mennytkään kun vuos ja kaks kuukautta näköjään threadin aloituksesta että sain korjattua vian . Ei kerennyt keskittyä asiaan.

                              Konehan on tuo m20b20.

                              Mut kuitenkin. Vika oli ilmamäärämittrissa. Yks vaan anto vinkin et kannattaa alkaa etsiä vikaa siitä. Katsoo et onko vastuspinta kulunut puhki tai muuten huonossa kunnossa. Ja jos ei lole niin bräckleenillä tai muulla jarruosien putsaus aineella/cleanerilla putsaa...

                              Ei ollut näkyvää vikaa mut välillä laitoin bracleeniä, sit liikuttelin ees taas ilaläppää ja ilmalla putsailin. Kolem kertaa tuo ja takas kasaan niin nyt pelaa ihan hyvin . vastus kyl pomppi oudosti ihan alussa mut en tiedä onko sillä merkitystä.

                              Itse sain sen muovikannen auki parhaiten kun vuolin ulkoreunan pois ja ja sit väänsin varovasti ruuvarilla auki jolloin läks ehjänä ja voi laittaa takaisin tiivistemassalla.
                              BMW e61 545 -05 Touring

                              Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                              Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                              Ex. BMW e34 520 -88

                              Comment

                              • tepi_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2185
                                • TKu

                                #30
                                Originally posted by 316tic View Post
                                Omassani oli vastaava vika. Ja kun käänsi tyhjäkäynti moottorin oikeinpäin niin vika korjaantui. joku vasara oli asentanu sen aikoinaan väärin päin.
                                Eipä ne viat tuolla ole korjaantuneet.. Eli edelleen autossa kylmällä koneella tyhjäkäynti aivan sairaan huono ja kaasuun vastaavuus olematon. Samoin myös kuten,"cba" kirjoittii niin auto on muutamia kertoja hävittänyt vedot täysin kesken ajon,eli kierroslukumittari menee nollille ja auto alkaa hyytyä,kestää juurikin noin sekunnin kaks tämä ilmiö,sitten taas herää henkiin.

                                Itse ajattelin koittaa vaihtaa koko ohjausboksia toisesta motronic koneisesta m20:stä mielellään vielä eri numerolla kuin oma. Ja tuo ilmämäärämittari myös vaihtoon...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎