Announcement

Collapse
No announcement yet.

535:ssä M5:n kansi???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasaYards
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 93

    535:ssä M5:n kansi???

    Nettiautossa on yks 535 http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=125592. Väitetään et siin ois 315hp. Soitin ja kysyin autosta niin sanoivat et alakerta on m30, mut ois muka vaihdettu M5:n kansi, josta noi lisätehot? Onko moinen ylipäätänsä mahdollista?
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    ei mielestäni oo ihan niin kova tehonnousu mahdollista...
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • MasaYards
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 93

      #3
      joo en kyl usko noihin tehoihin, mut onko toi kannen vaihto mahdollista?

      Comment

      • Jukkis30
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 377
        • Oulu

        #4
        aika uskomattomalta kuullostaa et 100 heppaa tulis lisää..

        Comment

        • Hasardi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1860
          • Der Hauptstad

          #5
          Re: 535:ssä M5:n kansi???

          Originally posted by MasaYards
          Nettiautossa on yks 535 http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=125592. Väitetään et siin ois 315hp. Soitin ja kysyin autosta niin sanoivat et alakerta on m30, mut ois muka vaihdettu M5:n kansi, josta noi lisätehot? Onko moinen ylipäätänsä mahdollista?
          Tämä on taas niitä automyyjän "myyntipuheita". Ei todellakaan tule 315 hv pelkällä kannenvaihdolla jos pohjalla on M30. Eikä tuo kansi edes mene M30 alakertaan heittämällä. Voihan olla että myyjä ei tiedä tekniikasta tarkemmin, ja näinollen kannattaa kysellä tarkemmin aiemmilta omistajilta mitä koneelle on tehty oikeasti.
          Stadtluft macht frei.

          Comment

          • qwe
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 133
            • espoo

            #6
            s38 ?

            voi olla s38 kone, ei vain ole katsastettu sille joten helpompi sanoa että vain kansi on vaihdettu.
            vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

            Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

            Comment

            • hannuk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 2136
              • Capital

              #7
              Re: s38 ?

              Originally posted by qwe
              voi olla s38 kone, ei vain ole katsastettu sille joten helpompi sanoa että vain kansi on vaihdettu.
              Veikkaisin samaa, penkit on ainakin minusta mfemman penkit, joita ei paljon tavallisissa 5-satkuissa tuolla verhoilulla ole näkynyt.

              Olen nähnyt kolmisen vuotta sitten yhden hopean m5 korinvaihdon tuollaisilla penkeillä, joka oli tehty Bemuosassa. Siinä oli prosentit ok, erikoistuntomerkkeinä mm. tavallinen mittaristo.. Rekkaria en valitettavasti enää muista.
              - BMW x5 f15 m50d "navetta"
              - Porsche Cayenne S
              - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
              - plus pari muuta

              Comment

              • Hasardi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1860
                • Der Hauptstad

                #8
                Re: s38 ?

                Originally posted by qwe
                voi olla s38 kone, ei vain ole katsastettu sille joten helpompi sanoa että vain kansi on vaihdettu.
                Tuo voisi olla todellinen tilanne. Jos on leimalla sanottu "että juu on laitettu tähän uusi kansi", niin katsastusinssi on syynännyt vähän, ja otteeseen muutama prosentti tästä. Siinä ollaankin kusi sukassa kun AKE tekee tuolle autolle perusteellisemman tarkastuksen jonakin kauniina kesäpäivänä...ja totuus valkenee. Saattaa nimittäin olla muutakin osaa vaihdettu M5 vastaavaksi, kuten penkit, mittaristo etc. sitten onkin prossat jo aika limiteissä... 8)
                Stadtluft macht frei.

                Comment

                • tokroger
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 17
                  • Uusimaa

                  #9
                  Ja käsittääkseni kannen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon...eli prosentteja on joka tapauksessa oltava.

                  Korjatkaa jos olen väärässä mutta muilla foorumeilla jossa olen näitä juttuja lukenut niin sellaisen käsityksen olen saanut.

                  Mut jos siinä onkin semmoinen M-Power muovikuori päällä, sehän on M5:n "kansi" :shock:

                  Mutta tietenkin jos ei jää kiinni siitä...

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Kannattaa välttää tuollaista ritsaa.

                    Comment

                    • 535_M5
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 221
                      • Masku

                      #11
                      Re: 535:ssä M5:n kansi???

                      "Tämä on taas niitä automyyjän "myyntipuheita". Ei todellakaan tule 315 hv pelkällä kannenvaihdolla jos pohjalla on M30. Eikä tuo kansi edes mene M30 alakertaan heittämällä. Voihan olla että myyjä ei tiedä tekniikasta tarkemmin, ja näinollen kannattaa kysellä tarkemmin aiemmilta omistajilta mitä koneelle on tehty oikeasti.[/quote]"

                      Tässä tapauksessa auton edellinen omistaja tutki koneen tekniikan, siinä ei ole muuta näkyvää vaihdettu kun se M5 kansi ja joitain pikkujuttuja, esim paisuntasäiliön paikka.. Lohkon numeron perusteella ake ilmoitti koneen kuuluvan tähän koriin. Penkissä tuli juuri nuo mainitut 315hp tehot. Mitään prosentteja ei rekisteriotteeseen ole merkitty.Tuossa vieressähän ko.kone on kuvassa

                      Comment

                      • MikkoV
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 631
                        • Sastamala

                        #12
                        Kertokaapas tyhmälle että mitä se M5 alakerta tehoihin vaikuttaa, en kuvia nähnyt mutta luulis että kannen kaverina tarvis olla M5 imu&pakosarjat ja jos muut "säädöt" on kohdallaan niin kyllä sieltä se sama potku irtoo alakerralla kuin alakerralla jos iskutilavuus kutakuinkin sama
                        E70 3.0SD -08
                        .................................................. ................................
                        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #13
                          Jaa´a. Ainakin omaa vanhaa 535i sotaratsua vähän arveluttaisi kierrättää sinne 7000 r/min tuntumaan vaikka se kannen puolesta olisikin tehty mahdollisseksi. Voihan se olla niin, että 535i:n lohkoa on käytetty S38:n aihiona johon on vaihdettu kaikki mahdolliset helyt sisälle ja sylinterit koneistettu oikeaan halkaisijaan.

                          Varmasti eroavaisuuksia on koneissa muitakin kuin pelkkä kansi ja siihen tuleva kilkkeet. Kampiakseli, männät, kiertokanget, öljypohja ja moni muu asia ovat varmasti aivan erilaisia. Onko lohkot valultaan edes samanlaisia? M30:issä on eroja jo keskenäänkin. S38 mahtaa olla mäntien alapuolinen öljyjäähdytys, kun M30:ssa semmoista ei varmasti ole.

                          Comment

                          • MikkoV
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 631
                            • Sastamala

                            #14
                            Originally posted by pmv
                            Jaa´a. Ainakin omaa vanhaa 535i sotaratsua vähän arveluttaisi kierrättää sinne 7000 r/min tuntumaan vaikka se kannen puolesta olisikin tehty mahdollisseksi. Voihan se olla niin, että 535i:n lohkoa on käytetty S38:n aihiona johon on vaihdettu kaikki mahdolliset helyt sisälle ja sylinterit koneistettu oikeaan halkaisijaan.

                            Varmasti eroavaisuuksia on koneissa muitakin kuin pelkkä kansi ja siihen tuleva kilkkeet. Kampiakseli, männät, kiertokanget, öljypohja ja moni muu asia ovat varmasti aivan erilaisia. Onko lohkot valultaan edes samanlaisia? M30:issä on eroja jo keskenäänkin. S38 mahtaa olla mäntien alapuolinen öljyjäähdytys, kun M30:ssa semmoista ei varmasti ole.
                            En jaksanut alkaa kaivaan mutta eiköhän se huipputeho tuu ennen sitä 7000rpm, lohkon valut, öljypohjat, männät ja kanget yms ei vaikuta hupputehoihin pätkän vertaa. Pointti oli se että 3.5 normaali lohko jossa M5 kansi ja helyt päällä otetaan tehoa ihan se sama kuin aidolla M5 lohkolla ja hiukan enemmänkin kuin että kyseessä olisi 3.4 M5. Ja eiköhän se 3.5 alakertakin mukisematta tuon kestä kun onhan niitä näkynyt ahdettuinakin ihan nipussa pysyviä konstruktioita
                            E70 3.0SD -08
                            .................................................. ................................
                            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                            Comment

                            • reddewil
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 3015
                              • West Coast

                              #15
                              Originally posted by tokroger
                              Ja käsittääkseni kannen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon...eli prosentteja on joka tapauksessa oltava.

                              Korjatkaa jos olen väärässä mutta muilla foorumeilla jossa olen näitä juttuja lukenut niin sellaisen käsityksen olen saanut.

                              Mut jos siinä onkin semmoinen M-Power muovikuori päällä, sehän on M5:n "kansi" :shock:

                              Mutta tietenkin jos ei jää kiinni siitä...
                              Rinnastetaan moottorin vaihtoon, mutta ei prosenttien puolesta!
                              ...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎