No on tasan kaksi eri asiaa ahtaa konetta ja kierrättää konetta. Vaikka teholukemat niinkin ovat samat, niin esim. kampuraan kohdistuvat vaatimukset ovat kovasti erilaisia. Korkeammilla kierroksilla rupeaa esiintymään erilaisia värinöitä ja resonansseja tuollaisessa pitkässä kampurassa. Ja kun kierrosnopeudet kasvaa, niin samalla keskimääräinen männännopeus kasvaa. Tämä asettaa kiertokangille taas erilaisia vaatimuksia. Sitten kovasti ihmettelen, että miten S38 kannen saa pelaamaan vakioilla M30B35 männillä? Luulisi että neliventtiilikannen takia mäntien lakien muotoilu on aivan erilaista kun tavallisessa 12 venttiilisessä koneessa. Että ei sitä kantta noin vain heittämällä siihen vakiokoneeseen laiteta.
En ole näitä koneita sen kummemmin availlut tai tutkinut, mutta järjellä kun miettii, niin on siinä muutama mutka matkassa.
En ole näitä koneita sen kummemmin availlut tai tutkinut, mutta järjellä kun miettii, niin on siinä muutama mutka matkassa.
Comment