elikkä nyt ois hieman kansiremppaa menossa m50b25 koneeseen ja tarvis tietää että miten nään noiden hydraulisten venttiilinnostimien kunnon vai voiko sitä mitenkään tarkistaa? on meinaan nostimet pöydällä nyt ja pumppasin niistä jo öljyt pois ja hyvin tuntuivat liikkuvan ettei ainakaan jumissa ole.
ja stoorihan menee näin elikkä ostin auton n. 7000km sitten ja about 4000km sitten alkoi hieman joku nostin(?) naputtaa ja tuntui tuolta kutospytyn etäisyydeltä kuuluvan, no enpä tästä pahemmin sitten välittänyt kun tuntui ihan normaalisti toimivan ja kaverin vastaava bemu piti samaa ääntä ja penkissäkin tuli käytyä ja 192hv näytti, tosin lastu ja remuksen catback oli kiinni joten en tiedä oisko enemmän pitäny olla voimaa..
ja niistä tunnelmista vähän eteenpäin alkoi kone välillä täristämään hieman tyhjäkäynnillä ja kun ihan vähänkin koski kaasuun niin kävi taas tasaisesti ja tuotakin teki vain silloin tällöin. ja viiminen niitti tulikin tuossa vähän aikaa sitten kun kotiin päin ajaessa autoa tuli poljettua sinne rajoittajan tuntumaan (7000rpm) enkä siinä tohinassa ainakaan mitään epänormaalia huomannut, mutta kun pääsin kotipihaan huomasin että auto käy todella epätasaisesti ja sitä kun sitten tutkittiin ja puristuspainemittaus tehtiin niin kutospytyssä ei ole ollenkaan purituksia ja bensa haisi käydessä eli kävi viidellä. (tarkistettiin myös puolat, vikakoodit ja bensansaanti mutta ne ok)
nyt kun on kannen sisuskalut purettu ja nokat näyttäis olevan kunnossa eikä noissa nostimissa ainakaan näy mitään vikaa olevan niin epäilisin että on venttiili vääntynyt tai jotai sinne päin. tämän vuorokauden aikana pitäs toi kansi saada irti niin näkee.
no mutta siinä sitä oli tarinaa vaikkakin itse asia olikin noi hydraulinostimien kunnon tarkastus kun en viitisisi turhaan maksaa sitä reilua 500€ minkä ne maksaa..
ja stoorihan menee näin elikkä ostin auton n. 7000km sitten ja about 4000km sitten alkoi hieman joku nostin(?) naputtaa ja tuntui tuolta kutospytyn etäisyydeltä kuuluvan, no enpä tästä pahemmin sitten välittänyt kun tuntui ihan normaalisti toimivan ja kaverin vastaava bemu piti samaa ääntä ja penkissäkin tuli käytyä ja 192hv näytti, tosin lastu ja remuksen catback oli kiinni joten en tiedä oisko enemmän pitäny olla voimaa..
ja niistä tunnelmista vähän eteenpäin alkoi kone välillä täristämään hieman tyhjäkäynnillä ja kun ihan vähänkin koski kaasuun niin kävi taas tasaisesti ja tuotakin teki vain silloin tällöin. ja viiminen niitti tulikin tuossa vähän aikaa sitten kun kotiin päin ajaessa autoa tuli poljettua sinne rajoittajan tuntumaan (7000rpm) enkä siinä tohinassa ainakaan mitään epänormaalia huomannut, mutta kun pääsin kotipihaan huomasin että auto käy todella epätasaisesti ja sitä kun sitten tutkittiin ja puristuspainemittaus tehtiin niin kutospytyssä ei ole ollenkaan purituksia ja bensa haisi käydessä eli kävi viidellä. (tarkistettiin myös puolat, vikakoodit ja bensansaanti mutta ne ok)
nyt kun on kannen sisuskalut purettu ja nokat näyttäis olevan kunnossa eikä noissa nostimissa ainakaan näy mitään vikaa olevan niin epäilisin että on venttiili vääntynyt tai jotai sinne päin. tämän vuorokauden aikana pitäs toi kansi saada irti niin näkee.
no mutta siinä sitä oli tarinaa vaikkakin itse asia olikin noi hydraulinostimien kunnon tarkastus kun en viitisisi turhaan maksaa sitä reilua 500€ minkä ne maksaa..
Comment