Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 hydraulinostimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mizter
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 245
    • Turku

    M50 hydraulinostimet

    elikkä nyt ois hieman kansiremppaa menossa m50b25 koneeseen ja tarvis tietää että miten nään noiden hydraulisten venttiilinnostimien kunnon vai voiko sitä mitenkään tarkistaa? on meinaan nostimet pöydällä nyt ja pumppasin niistä jo öljyt pois ja hyvin tuntuivat liikkuvan ettei ainakaan jumissa ole.

    ja stoorihan menee näin elikkä ostin auton n. 7000km sitten ja about 4000km sitten alkoi hieman joku nostin(?) naputtaa ja tuntui tuolta kutospytyn etäisyydeltä kuuluvan, no enpä tästä pahemmin sitten välittänyt kun tuntui ihan normaalisti toimivan ja kaverin vastaava bemu piti samaa ääntä ja penkissäkin tuli käytyä ja 192hv näytti, tosin lastu ja remuksen catback oli kiinni joten en tiedä oisko enemmän pitäny olla voimaa..

    ja niistä tunnelmista vähän eteenpäin alkoi kone välillä täristämään hieman tyhjäkäynnillä ja kun ihan vähänkin koski kaasuun niin kävi taas tasaisesti ja tuotakin teki vain silloin tällöin. ja viiminen niitti tulikin tuossa vähän aikaa sitten kun kotiin päin ajaessa autoa tuli poljettua sinne rajoittajan tuntumaan (7000rpm) enkä siinä tohinassa ainakaan mitään epänormaalia huomannut, mutta kun pääsin kotipihaan huomasin että auto käy todella epätasaisesti ja sitä kun sitten tutkittiin ja puristuspainemittaus tehtiin niin kutospytyssä ei ole ollenkaan purituksia ja bensa haisi käydessä eli kävi viidellä. (tarkistettiin myös puolat, vikakoodit ja bensansaanti mutta ne ok)

    nyt kun on kannen sisuskalut purettu ja nokat näyttäis olevan kunnossa eikä noissa nostimissa ainakaan näy mitään vikaa olevan niin epäilisin että on venttiili vääntynyt tai jotai sinne päin. tämän vuorokauden aikana pitäs toi kansi saada irti niin näkee.

    no mutta siinä sitä oli tarinaa vaikkakin itse asia olikin noi hydraulinostimien kunnon tarkastus kun en viitisisi turhaan maksaa sitä reilua 500€ minkä ne maksaa..
    Impreza WRX STI Vers.IV -99


    ex: e36 325i cabrio -94
    ex: e34 520i -88
    ex: e30 316 -86
    ex: e34 M5 -89
    ex: e36 325i -91
    ex: e36 320i -92
  • masi300
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 262
    • Pori

    #2
    Jos nostajat alkaa olemaan entiset niin mun mielestäni käy niinpäin että venttiili ei aukea tarpeeksi. Eikä noita nostajia sen ihmeemmin pysty testaamaan, mutta kyllä sieltä alkaa kuulumaan naputusta niin että paha tekee kun ne on totaalisesti vaihtokunnossa. Ehkäpä vain karstaa pakovenan välissä?:think Pahvi mennyt...kansi halki...
    - Muutamia riisejä
    - Muutamia saksalaisia
    - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
    - Ex E30 320i -84

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      #3
      Odotahan ensin siihen saakka, että olet saanut kannen pöydälle ja siitä sitten tekemän lisää johtopäätöksiä
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • mizter
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 245
        • Turku

        #4
        Originally posted by Spetke View Post
        Odotahan ensin siihen saakka, että olet saanut kannen pöydälle ja siitä sitten tekemän lisää johtopäätöksiä
        nyt on kansi pöydällä ja vika löydetty eli 4 ja 5 pyttyjen pakoventtiilit vuotavat hieman ja 6 pytyn vuotaa reilusti. 6 pytyssä ainakin on pakovenat luultavasti vääntyneet tai sitten ohjurit todella kuluneet.

        loput venttiilit ovat täysin tiiviitä ja testasin nuo niin että kaadoin kanaviin vettä ja katsoin päästääkö venttiilit mitään läpi. ilmeisesti ihan ok testaus?

        joka tapauksessa vääntyneet venat vaihdetaan ja suorat kiilloitetaan sekä seetit hiotaan. nyt tarvitsisi vielä löytää asiansa osaava moottorikoneistamo turun seudulta.. saa suositella jos tietää jonkun hyvän ja nopean missä kannen sais parissa päivässä kuntoon?
        Impreza WRX STI Vers.IV -99


        ex: e36 325i cabrio -94
        ex: e34 520i -88
        ex: e30 316 -86
        ex: e34 M5 -89
        ex: e36 325i -91
        ex: e36 320i -92

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Ihan selvästi vääntyneet venttiilit. Jos venttiilit vääntyy hiukan, niin se aiheuttaa myös tuon naputuksen.

          Kaverilta korjattin M50 kansi Ojalalla. Uusia osia tuli kaikki pakoventtiiliit + ohjurit, ja muistaakseni hydraulit. Tähän vielä työt päälle, niin hintaa tuli 700 euroa pelkälle kannelle.


          Comment

          • M40 Power
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 584
            • Turun seutu

            #6
            Joo toi Ojala on tosiaan aika pätevä työssään. Suosittelen!
            EX: E30, E34, E36, E36 compact

            Nyk. -99 320D

            Comment

            • mizter
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 245
              • Turku

              #7
              Originally posted by Bullitt View Post
              Ihan selvästi vääntyneet venttiilit. Jos venttiilit vääntyy hiukan, niin se aiheuttaa myös tuon naputuksen.

              Kaverilta korjattin M50 kansi Ojalalla. Uusia osia tuli kaikki pakoventtiiliit + ohjurit, ja muistaakseni hydraulit. Tähän vielä työt päälle, niin hintaa tuli 700 euroa pelkälle kannelle.
              se töiden osuus hinnasta tässä nyt ois aika ratkaseva, kun nuo osien hinnat onkin suunnilleen tiedossa.. kuullostaa kyllä aika halvalta jos tosiaan kaikki pakovenat ja vielä nostimet uusittu ku noi venat maksaa n.20e/kpl ja nostimet vähintään saman verran. hintaa noilla siis jotain yli 700e
              Impreza WRX STI Vers.IV -99


              ex: e36 325i cabrio -94
              ex: e34 520i -88
              ex: e30 316 -86
              ex: e34 M5 -89
              ex: e36 325i -91
              ex: e36 320i -92

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                Kannattaa kysyä sitä hintaa itse tekijältä paremmin, kun en tosiaan ihan kaikkea muista, mitä siihen kanteen tuli uutta. Onhan niitä muitakin Turussa, orikedolla on myös yksi hyvä paikka, mutta en sen nimeä nyt muista.


                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3447
                  • Janakkala

                  #9
                  Kannattaa myös selvittää syy venttiilien taipumiselle mikäli noin on päässyt käymään. Kun ei ne itsekseen väänny.
                  Oliko männissä osumajälkiä?
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • mizter
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 245
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Kannattaa kysyä sitä hintaa itse tekijältä paremmin, kun en tosiaan ihan kaikkea muista, mitä siihen kanteen tuli uutta. Onhan niitä muitakin Turussa, orikedolla on myös yksi hyvä paikka, mutta en sen nimeä nyt muista.
                    meinaatko JPS motorsia? sinne vein kannen tossa viime tiistaina ja olivat sen siellä purkaneet ja kuulemma kaikki pakoventtiilit vääntyneet. hinta-arviosta ei osannut vielä tarkkaan sanoa mutta kuulemma siinä 400e paikkeilla pyöritään. ja mitä tein hintavertailua neljän turkulaisen pajan kesken niin tuo oli nopein ja edullisin eikä nettisivujenkaan perusteella paskalta vaikuttanut. http://www.jpsmotors.fi/

                    ja syy taitaa olla siinä että tuli pikku vaihtovirhe kun piti vaihtaa pikasesti kolmoselta neloselle niin menikin pkrl kakkoselle, enkä nyt paljoa ehtinyt nostaa kytkintä, mutta ilmeisesti tarpeeksi kuitenkin niitä mäntiä jo hieman tarkasteltiin ja ainakin yhdessä näytti jotain jälkeä olevan. täytyy vielä puhdistaa kunnolla ja katsoa uudestaan..

                    edit: kuulin mutua et jollain testerillä näkis kuinka korkealla kierrokset on käyny osumahetkellä?

                    ja semmonen tuli mieleen että korvaako vakuutus jos on tapahtunut tälläinen virhe vaihdetta vaihdettaessa? kyseessä täyskasko
                    Last edited by mizter; 05-11-2006, 00:34.
                    Impreza WRX STI Vers.IV -99


                    ex: e36 325i cabrio -94
                    ex: e34 520i -88
                    ex: e30 316 -86
                    ex: e34 M5 -89
                    ex: e36 325i -91
                    ex: e36 320i -92

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3447
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by mizter View Post
                      edit: kuulin mutua et jollain testerillä näkis kuinka korkealla kierrokset on käyny osumahetkellä?

                      ja semmonen tuli mieleen että korvaako vakuutus jos on tapahtunut tälläinen virhe vaihdetta vaihdettaessa? kyseessä täyskasko
                      No ei ainakaan BMW testerillä moisia näe, kuka lie moisia keksinyt...
                      -Ja sehän olisi kuin lottovoitto jos vakuutus korvaisi vanhat risaksi poljetut koneet. Ei ole kyseistä vakuutusta olemassakaan eikä tule...
                      Vai oliko toi joku läppä
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #12
                        Vaihteistossahan jousivoima keskittää kepin kolmos- ja nelosvaihteiden linjalle, eli kakkosellehan pitää vetää vaihdevalitsinta vasemmalle taakse jousivoimaa vastaan. Kannattaa vastedes treenailla vaikka auton ollessa sammutettuna ja paikallaan. Ylipäänsä BMW:n käyttämät vaihdelaatikot eivät oikein pidä ylinopeista reikäpäävaihdoista. Harkitse vakavasti automaattia. Ja nyt herneitä hengitykseen!

                        Comment

                        • jam75
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 654
                          • Tornio

                          #13
                          Originally posted by mizter View Post
                          ...ja semmonen tuli mieleen että korvaako vakuutus jos on tapahtunut tälläinen virhe vaihdetta vaihdettaessa? kyseessä täyskasko
                          Eipä se korvaa. Teknisestä viasta johtuvia ei korvata vakuutuksesta, lukee pienellä printillä jossain paperin kulmassa Ainoastaan hinaus lähimpään merkkihuoltoon ja öö 170egeä matkakorvauksia max, ainakin näin Pohjolassa. Korjaus menee aina omaan piikkiin :(

                          Comment

                          • mizter
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 245
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Spetke View Post
                            No ei ainakaan BMW testerillä moisia näe, kuka lie moisia keksinyt...
                            -Ja sehän olisi kuin lottovoitto jos vakuutus korvaisi vanhat risaksi poljetut koneet. Ei ole kyseistä vakuutusta olemassakaan eikä tule...
                            Vai oliko toi joku läppä
                            kaveri on ollut toyotalla töissä ja niiden testereistä kuulemma tuollaiset näkee.. ja tulipahan vaan mieleen toi vakuutus jos siitä kerrankin ois hyötyä ku niin perkeleen kalliskin on

                            ja automaattiin en siirry! ja huomattu on ettei oikein nopeista vaihdoista pidä tuo laatikko.. jotain vaihdevälinlyhennintä vois harkita :think
                            Impreza WRX STI Vers.IV -99


                            ex: e36 325i cabrio -94
                            ex: e34 520i -88
                            ex: e30 316 -86
                            ex: e34 M5 -89
                            ex: e36 325i -91
                            ex: e36 320i -92

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Kannattaa myös selvittää syy venttiilien taipumiselle mikäli noin on päässyt käymään. Kun ei ne itsekseen väänny.
                              Oliko männissä osumajälkiä?
                              Tuulennopealla E36 325:lla tulee helposti kilpailutilanteessa tehtyä vaihtovirhe 3->2 ja pakovenat solmussa. Viime viikolla jälleen yksi tuommoinen "vaihtovirhe" M50B25 purettiin...
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎