Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 + Megasquirt, anturi tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnatomiA
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 367
    • Pori

    M20B25 + Megasquirt, anturi tietoja kaivataan

    Eli hyllystä löytyy tuo v.2.2 MS ja tarkoitus olisi laittaa se E30 325itic -87 cabiin, M20B25 motronic 1.0.
    Searchilla hain mutta ei löydy mitää selkeää tietoa.

    Mitä antureita tarvitsee hankkia?
    -malli/mallivaihtoehdot
    -mistä saa
    -hinta
    -asennusvinkkejä

    Eli samalla tästä saataisiin selkeä lista sitä tarvitseville.
    | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

    | Design Rosendahl Oy |
    | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
    | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
    | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
    | http://www.designrosendahl.com |
  • samivaan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 176

    #2
    Tuolta löytyy kaikki tarvittava, johdotusohjeet yms.


    Et varmaan muuta paljon tarvitse, kuin imuilman lämpöanturin? Kaiken muun varmaan saat hyödynnettyä nykysistä antureista
    (koneen lämpöanturi, suuttimet, suutintukki, painesäätäjä, bensapumppu jne)
    Imuilman lämpöanturin saat motonetiltä. Esim. cossu sierrasta, maksaa n.10 euroa.

    Comment

    • AnatomiA
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 367
      • Pori

      #3
      Mutta esimerkiksi kampuran asentotunnistin ja sen toteutus?
      Ja kaasuläpän asentotunnistin?
      Last edited by AnatomiA; 30-10-2006, 12:24.
      | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

      | Design Rosendahl Oy |
      | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
      | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
      | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
      | http://www.designrosendahl.com |

      Comment

      • Rockwell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 1713
        • Helsinki

        #4
        Lainataan hiukan tätä topicia jos se sopii

        Kukakohan asentaisi megan jos itseltä taidot puuttuu?
        BMW F31 330d M-Sport -13
        ex. BMW F21 116i -13
        ex. BMW 540i(g) Touring -01
        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
        ex. BMW 316g -99
        ex. BMW M5 Touring -92
        ex. BMW 535i -91
        ex. BMW M5 -91
        ex. BMW 325i Touring -90

        Comment

        • samivaan
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 176

          #5
          Kaasuläpän asentotunnistinta ei näyttäis tarvitsevan, jos käyttää speed densityä. (imusarjan paine + rpm) Sitten jos on tosi raju nokka, niin sittenhän toki tuon tps:n tarvitsee, että saa kunnolla käymään alakierroksilla, mutta asentotunnistin on ongelmista pienin. Pelkkä säätövastus riittänee. Ruuvaa/liimaa/jotain vaan kiinni läppärunkoon. (edit. siis sen vivustoon)

          Sytkäpuolesta en tiedä yhtään mitään, mutta tuolla M30seen bemarin myllyyn sellaista mietitty:

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            #6
            Antureita

            Minulla on myös menossa M20B25 tic + MS v2.2 -projekti. Tarkoitus ainakin olisi tehdä se nyt tässä talven mittaan. Olen yrittänyt ottaa paljon selville jo etukäteen, niin alla pari anturi vaihtoehtoa. Kokeneemmat voivat tarvittaessa korjata jos menee aivan puihin.

            Lämpöanturi imuilmalle: esim: Motonet 37-3322 n12€ (Cosworth Sierra ilma-anturi RUSKEA M12x1.5)

            Kaasuläpän asento-anturi (TPS): esim: Motonet 28-1416 (Volvo 850/V70 –00) n30€

            Vedenlämpöön voit käyttää BMW:n omaa, tai laittaa esim. esim: Bosch 0 280 130 026 n30€ (www.vpv-motorracing.com)

            Noihin eri antureihin löytyy jonkin verran jo valmiita resistanssi/lämpötila -pareja, joilla EasyThermin avulla saa asiat kuntoon.

            Sytytyksenohjaukseen tarvittavat tarvikkeet:

            HALL –anturi:esim. Honeywell 1GT101DC n.40€ (www.vpv-motorracing.com)

            Sytytysmoduli: esim. Bosch 0 227 100 139, 1 227 022 008 tai vastaava esim. IG-H004H n20€ (www.vpv-motorracing.com)

            Nämä olen kerännyt monelta eri foorumilta ja niiden pitäisi toimia. Edelleenkin tämä on vain luettua tietoa. En ole vielä itse ehtinyt kokeilemaan.

            Sitten olisi kysymys liittyen Ms v2.2:een ja Stimuun. Luin, että 9V paristo ei kestä hirveän kauan stimun kanssa leikkiessä. Jos MS:ää ja stimua kokeilee pöytä PC:n lähellä, niin voiko 9V pariston sijaan käyttää pöytä PC:n 12V lähtöjä? vai nouseeko käry? Riittäisikö 5V linja? Ei tulisi ongelmia ainakaan virran loppumisen kanssa...

            Comment

            • Jere R
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 3

              #7
              Mulla oli volvossa mega ihan omalla sytkällä ja ruutahan ei tarvitse kampiakselilta mitään tietoa. Bemuissa taitaa ruiskuboksi ohjata myös sytkää, joten silloin tarvii noita hukkakipinä puolia ja hall-anturia tai miten sen sytytyksen nyt sitten haluaakin toteuttaa.

              Comment

              • blc
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 127

                #8
                Originally posted by Neppo View Post
                Sitten olisi kysymys liittyen Ms v2.2:een ja Stimuun. Luin, että 9V paristo ei kestä hirveän kauan stimun kanssa leikkiessä. Jos MS:ää ja stimua kokeilee pöytä PC:n lähellä, niin voiko 9V pariston sijaan käyttää pöytä PC:n 12V lähtöjä? vai nouseeko käry? Riittäisikö 5V linja? Ei tulisi ongelmia ainakaan virran loppumisen kanssa...
                Kipaise mistä tahansa elektroniikkaliikkeestä hakemassa 9V regulaattori niin ei tarvitse pelätä savuja. Osa maksaa alta euron.

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3064
                  • Suomi

                  #9
                  Myös bemun omat uudemmissa ruiskuissa olevat boschin tps anturit käy kuhan on potikkatyyppisiä..käy suoraan bemun läppärunkoon...

                  Ja sitä tps:n maadotusta ei sitten laiteta sihen potikan viereen vaan suoraan piuhalla boksin maihin ...muuten ei toimi kyllä varmana. eli tps:n kaikki 3 piuhaa suoraan megalle.
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • BMW 325I avo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 832
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Neppo View Post
                    HALL –anturi:esim. Honeywell 1GT101DC n.40€ (www.vpv-motorracing.com)
                    Voi käyttää myös bemarin omaa VR anturia, kun tekee msefin sivuiltakin löytyvän kytkennän, mikä muuttaa anturilta tulevan signaalin kantiksi. Muistaakseni.
                    Tällä tavalla voi käyttää suoraan sitä 60-2 pyörää triggerinä eikä tarvitse väsäillä omia triggereitä.

                    Ja en, en ole vielä tehnyt omaani, mutta setti tulee itselläkin olemaan 2.7TiC Ms&S. Tähän treadiin voisi kasata sitten muitakin juttuja säädöistä ym. kun näyttää niin monella olevan pohjana nimenomaan m20b25.
                    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by BMW 325I avo View Post
                      Voi käyttää myös bemarin omaa VR anturia, kun tekee msefin sivuiltakin löytyvän kytkennän, mikä muuttaa anturilta tulevan signaalin kantiksi. Muistaakseni.
                      Tällä tavalla voi käyttää suoraan sitä 60-2 pyörää triggerinä eikä tarvitse väsäillä omia triggereitä.

                      Ja en, en ole vielä tehnyt omaani, mutta setti tulee itselläkin olemaan 2.7TiC Ms&S. Tähän treadiin voisi kasata sitten muitakin juttuja säädöistä ym. kun näyttää niin monella olevan pohjana nimenomaan m20b25.
                      Voi toki..mutta mitä enemmän nastoja ja signaalinkäsittleyä niin kuormittaa prossua enempivoi rajoittaa joissan tapauksissa laskentanopeutta radikaalisti ja esim. käytettävissä olevia kierroksia..) sitä tuo 60-2 tekee kaikista eniten joten en suosittele ensimmäiseksi vaiht.ehdoksi. turhaa kikkailua . jos välttämättä haluaa käyttää sitä VR anturia ja orggis systeemiä niin vetelee ylimääräset pois siitä pyörästä. jättää vaikka sen kolme..
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • BMW 325I avo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 832
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Suutari View Post
                        Voi toki..mutta mitä enemmän nastoja ja signaalinkäsittleyä niin kuormittaa prossua enempivoi rajoittaa joissan tapauksissa laskentanopeutta radikaalisti ja esim. käytettävissä olevia kierroksia..)
                        Jaa, tämmöisestä en ole kuullutkaan tai muutenkaan, että tuottaisi onkelmia käytössä. Hyvä tietää.
                        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                        Comment

                        • Bayer
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 100
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Originally posted by Suutari View Post
                          Voi toki..mutta mitä enemmän nastoja ja signaalinkäsittleyä niin kuormittaa prossua enempivoi rajoittaa joissan tapauksissa laskentanopeutta radikaalisti ja esim. käytettävissä olevia kierroksia..) sitä tuo 60-2 tekee kaikista eniten joten en suosittele ensimmäiseksi vaiht.ehdoksi. turhaa kikkailua . jos välttämättä haluaa käyttää sitä VR anturia ja orggis systeemiä niin vetelee ylimääräset pois siitä pyörästä. jättää vaikka sen kolme..
                          Onko tuo mutua vai faktaa?
                          En ole perehtynyt tuohon koodiin erityisen tarkkasti, mutta mun mutu arvaus olisi, ettei tuo prossu tuosta pahemmin kuormitu.
                          2002ti -70
                          1602 -72
                          E39 530i Touring -01

                          Comment

                          • Neppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 721
                            • Laihia

                            #14
                            Originally posted by Suutari View Post
                            Myös bemun omat uudemmissa ruiskuissa olevat boschin tps anturit käy kuhan on potikkatyyppisiä..käy suoraan bemun läppärunkoon...
                            Onko hintatietoa ks. anturille? Kustantaako paljon Volvon versioo enemmän?

                            Ostin valmiiksi tinatun MS 2.2 boxin ja se tulikin jo postissa. Ois siihen liittyen pari kysymystä:

                            -XG1 ja XG2 välinen hyppylanka. Se vissiin vaaditaan Stimua varten. Pitääkö se ottaa irti autoon kytkettäessä vai saako jäädä kiinteäksi?

                            -Olikohan se nyt D8:n ohittava hyppylanka. Onko se tarpeellinen? Jossain oli ohje, että tinaa diodin jalkoihin sen hyppylangan ja katkaisee sitten sen langan jos tarpeen...Mitä kokemuksia tästä? Ei kovin vaikee homma tinata tota johtoa, mutta mielellään jätän tekemättä jos ei pakollinen.

                            Comment

                            • Neppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 721
                              • Laihia

                              #15
                              Nuo edelliset kysymykset sain kuntoon kun oikein kunnolla paneutui noihin ohjeisiin. Varsinkin Lontoon murteella olevista ohjeista sai kunnolla tietoa noihin kysymyksiin.

                              Heräsi tuohon asennukseen ja johdotukseen liittyen pari kohtaa ja varsinkin matalaohmisten (3.3ohm) suuttimien johdotukseen.

                              Normaalit suuttimet pyörii jossain 13ohm tietämillä, niin ostaa paukautin sitten 6kpl 10ohm 25W tehovastuksia eli yksi per suutin omien 3.3ohm suuttimien pareiksi. Nämä sitten sarjaan, eli ennen jokaista suutinta, niin saadaan samat 13ohm per suutin. Ainoa vaan, että jos laittaa vastukset sisälle, niin jokaiselle suuttimelle oma johto. Ei sinällään mitään ongelmaa, mutta voisiko asian hoitaa yksinkertaisemmin?

                              Jos ajattelee nuo 13ohm suuttimet olevan rinnankytkettyinä, niin silloinhan niiden kokonaisresistanssi on luokkaa 4,33 ohm (1/13+1/13+1/13=1/0.23=4.33). Ja taas matalaohmisilla 1/3.3+1/3.3+1/3.3=1/0.91=1.1ohm.

                              Voinko laittaa siis vain sarjaan yhden 25W 10ohm vastuksen/3 suutinta eli 1.1ohm+10ohm=11ohm. Tällöinhän virtakin olisi vain 14.4V/11ohm=1.3A eli tosi matala. Sama 25W tehovastus riittäisi ja olisi paljon yksinkertaisempi vetää johdot kun pelkkä haaroittaminen riittää konehuoneessa ja kaksi vastusta sisälle.

                              Nimimerkki: Kolme vastusta hakematta...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎