Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 + Megasquirt, anturi tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PPmotor
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 725
    • E-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ilmeisesti käytössä on V3-levyn oma vr-muunninpiiri? Onko niitä herkkyydensäätöpotikoita koetettu ruuvata? Sen levyn oman muunninpiirin kanssa on ollut muissakin bemareissa ongelmia. Suositeltavampaa olisi käyttää lm1815-piiriä. Onhan siitä nyt muutettu se triggaus optoerotinpiirille hall-anturia varten? Kuinka iso ylösvetovastus siinä on? Ms-extran ohjeissa oleva 1kohm vastus on liian suuri. Puolet pienempi riittää. Se 4N25 optokaan ei ole mikään paras, parempi olisi vaikka 4N35 joka käy siihen suoraan ja on herkempi. Myös liian isot ylösvetovastukset sytkäohjauksissa voi aiheuttaa ongelmia.
    Hommahan lähti siis siitä, että aluksi juurikin oli tolla omalla vr anturilla kierrosluku kateissa , jonka jälkeen potikoita säätämällä saatiin se pelaamaan aina kunnes kierrätettiin yli 5000rpm, jolloin kierrosluku katosi(Tällöin ei siis ollut sytkän kanssa ongelmaa). Tätä lähettiin selvittämään asentamalla purkkiin uudempi 2.0.1 softa mihin ilmeisesti tullut jotain parannuksia tohon vr-muunnokseen.Kuitenkin heti uuden softan laiton jälkeen ilmeni tämä uusi vika, että sytkä ei pysy paikallaan.Yritettiin palauttaa vanhaan tilaansa laittamalla vanhempi softa takaisin, mutta kas kummaa tämä uusi vika jäikin päälle...
    Nyt siis m52 maadoittava hall-anturi kiinni ja muutokset tehty levylle.Kierrosluku signaali siis tulee kyllä megalle, mutta vika on sama, oli sitten vr-anturi tai hall.Voin kysellä vielä kaveriltani noita ylösveto vastuksien arvoja jne... mikäli niillä voisi vaikutusta olla asiassa.
    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
    Power2Drift Team

    Comment

    • PPmotor
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 725
      • E-Pohjanmaa

      #32
      Originally posted by jeemu View Post
      Samanlaisia ongelmia ollu tääläki päin ja yleensä ratkennu paremmilla sytkä johoilla, esim Accelin kaapeleilla
      Tällä hetkellä kiinni M20B25:sen omat piuhat, mutta hyllyllä olisi kyllä accelin johdotkin käytettävissä...Testataan siis niilläkin jos ei muuta keksitä.
      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
      Power2Drift Team

      Comment

      • Jantunen
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 251
        • Mustasaari

        #33
        Pieni login pätkä saattais selventää tilannetta:think

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #34
          Ja jos saa vielä msq-tiedoston että vois kattoa oisko jääny joku asetus vituralleen.

          Onko siitä muuten katottu triggaako se hampaan laskevalla vai nousevalla reunalla? Joissakin tapauksissa asia voi vaikuttaa.


          Extraefin foorumilla on ollut juttua että tuo MS2 on krantumpi siitä triggerisignaalista kun ykkösprosu. Kannattaa käydä lueskelemassa sieltä mikäli englantia osaa.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • PPmotor
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 725
            • E-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Ja jos saa vielä msq-tiedoston että vois kattoa oisko jääny joku asetus vituralleen.

            Onko siitä muuten katottu triggaako se hampaan laskevalla vai nousevalla reunalla? Joissakin tapauksissa asia voi vaikuttaa.


            Extraefin foorumilla on ollut juttua että tuo MS2 on krantumpi siitä triggerisignaalista kun ykkösprosu. Kannattaa käydä lueskelemassa sieltä mikäli englantia osaa.
            On kokeiltu niin raising kuin falling edgeä...Kokeilen tänään heittää vielä noi accelin piuhat kiinni ja voin samassa ottaa vähän logia ja tiedoston.
            Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
            Ex: 325i Turbo Drift, jne..
            Power2Drift Team

            Comment

            • PPmotor
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 725
              • E-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Ja jos saa vielä msq-tiedoston että vois kattoa oisko jääny joku asetus vituralleen.

              Onko siitä muuten katottu triggaako se hampaan laskevalla vai nousevalla reunalla? Joissakin tapauksissa asia voi vaikuttaa.


              Extraefin foorumilla on ollut juttua että tuo MS2 on krantumpi siitä triggerisignaalista kun ykkösprosu. Kannattaa käydä lueskelemassa sieltä mikäli englantia osaa.
              Ei taida saada tota msq tiedostoa tänne liitteeksi, niin voin laittaa mailiin halukkaille tarkasteltavaksi...Tunerstudiota olen käyttänyt softana.Piuhojen asennus jäi vielä kesken yhden puolan hatun murruttua...ei mikään easy fit noi accelin piuhat todellakaan.
              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
              Power2Drift Team

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #37
                Jeps. Pistä logiakin s-postiin. Erityisesti siitä hetkestä kun se alkaa pätkimään tai puutumaan.

                xtrme(ät)luukku.com
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • PPmotor
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 725
                  • E-Pohjanmaa

                  #38
                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Jeps. Pistä logiakin s-postiin. Erityisesti siitä hetkestä kun se alkaa pätkimään tai puutumaan.

                  xtrme(ät)luukku.com
                  Sait mailia..
                  Yritän laittaa logia huomenna tänne nähtäväksi.
                  Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                  Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                  Power2Drift Team

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #39
                    Originally posted by c0200325 View Post
                    Sait mailia..
                    Laitoin mailia takas.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • PPmotor
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 725
                      • E-Pohjanmaa

                      #40
                      Vika löytynyt! Oli sytkän transistoreiden kiinnitys pultit (metalliset = virhe) päässy löystymään ja näin ollen kaikki kolme yhteysdessä jäähdytyslevyn kautta. Asia korjaantui uusilla micoilla ja muovisilla kiinnitys pulteilla sekä tarkemmalla kiristyksellä .
                      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                      Power2Drift Team

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #41
                        Hyvä että vika löyty, vaikka ei nyt noista neuvoista ollu kauheeta apua
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • PPmotor
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 725
                          • E-Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Hyvä että vika löyty, vaikka ei nyt noista neuvoista ollu kauheeta apua
                          Pääasia et auttajia löytyy tarpeen tullessa.Tollanenkin vika voi olla niin miljoonassa asiassa...

                          Pari transistoria olen saanut poltettua liian suurella hukkakipinän latausajalla. 3.3ms kestää, mutta esim. tatechin äijän suosittelema 4.4ms on liika noille boschin trankuille? Teoreettisesti noiden pitäisi kyllä kestää kevyesti 5.0ms latausaikojakin..?
                          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                          Power2Drift Team

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #43
                            Alkaa kyllä puolatkin sulamaan tommosilla latausajoilla...
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • PPmotor
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 725
                              • E-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by Cell View Post
                              Alkaa kyllä puolatkin sulamaan tommosilla latausajoilla...
                              Korjaan...siis hukkakipinäpuolan latausajoista on kyse..
                              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                              Power2Drift Team

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Juu, tiedän, mutta meinasin sitä että ei pelkästään hajoa transistorit vaan myös puola voi hajota. Miksi tuollaisiin latausaikoihin on tarvetta?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎