Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 + Megasquirt, anturi tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #16
    Originally posted by Bayer View Post
    Onko tuo mutua vai faktaa?
    En ole perehtynyt tuohon koodiin erityisen tarkkasti, mutta mun mutu arvaus olisi, ettei tuo prossu tuosta pahemmin kuormitu.
    Kyllä tämä on faktaa..megassa muisti on täynnä extrakoodilla jo ja kaikki resurssit käytössä. Riippuu paljoko haluaa kierroksia. Jossain vaiheessa se laskentareservi vaan loppuu kun pyöritetään kunnolla pitkä koodia ...

    Lontoon kielisillä fooumeilla tuosta enempi juttua ollut joskus. m20 nyt ei kierrä kovin paljoa mutta joku nelikko jo alkaa ottamaan kieppejä.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • Jantunen
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 251
      • Mustasaari

      #17
      Eli mikä TPS anturi sopis suoraa tohon M20 B25 läppäkoteloon:think

      Comment

      • Neppo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 721
        • Laihia

        #18
        Lämpötilananturit M20B25

        Onko nuo molemmat anturit termostaatti kotelossa vedenlämpötila-antureita..?
        Oon tekemässä Megalle johtosarjaa ja mietin kumpi noista nyt on vedenlämpötila-anturi vai onko molemmat..? Värit liittimissä olis ruskea ja sininen. Tekis mieli ruuvata toisen tilalle aftermarket vedenlämpötilamittari astemerkinnöillä.

        Sitten yleistä tuosta vakio johtosarjasta: mistä antureista menee tieto mittaritauluun..? En ole vielä tutkinut kojetauluun meneviä johtoja/liittimiä ja ajattelin jo tiedustella etukäteen. Meneekö esim. kiekkamittarille tieto suoraan puolalta vai Motronicin kautta?

        Saahan sen kiekkamittarin Megankin kautta toimimaan, mutta miksi vaiva jos riittää puolalta vaan johto(jos sekin valmiina nipussa). Jos taas tieto tulee Motronicin kautta, niin sitten rekentelis Megalta kytkennän tolle kiekkamittarille.

        Comment

        • Jantunen
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 251
          • Mustasaari

          #19
          Sininen anturi kertoo motronicille lämmöt ja ruskea mittarille.

          Comment

          • Neppo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 721
            • Laihia

            #20
            Just just. Tämä selvensi asiaa kummasti! Kiitoksia.

            Monella on varmaan turbo ja Mega ja sillä vielä sytytyksen ohjauskin. Olisin itsekkin nyt laittamassa tuon sytkä ominaisuuden käyttöön.

            Olen miettinyt pääni puhki kummalla tavalla sen teen, Induktiivisella vakioanturilla(ja sillä kanttimuunnospiirillä) vai tuolla HALL -anturilla. Hall -anturi tuntuisi olevan helpoin tapa, mutta tulee hieman kalliimmaksi kun pitää se anturi ostaa. Kumpaa tapaa porukka suosittelee?

            Sitten noista Bosch:n sytkä yksiköistä. Onko nuo tarvike yksiköt oikeasti niin huonoja, että niitä ei kannata laittaa kiinni..? Tuo varaosa mallinen maksaa vissiin sen 75€ ja tarvike 25€. Eotuksella sais tuon anturin... Voisko joku homman tehnyt valaista Newbieta kumpi kannattaa ostaa.

            Comment

            • Ipu
              Newbiemmer
              • Dec 2007
              • 16
              • Suomi

              #21
              Miten se sytytys tuohon M20B25 koneeseen nyt kannattaisi toteuttaa kun laittaa megan??

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #22
                Originally posted by Ipu View Post
                Miten se sytytys tuohon M20B25 koneeseen nyt kannattaisi toteuttaa kun laittaa megan??
                Hukkakipinällä. Megaan Lm1815 Vr-anturimuunninpiiri, lediohjaukset sytkälähdöiksi, boschin 203-loppuinen kivi ja "kuusipiippuinen" puola.

                Silleen yksinkertaistettuna. Voi toki käyttää muitakin osia.

                Jos ei ole ennen tehnyt niin menee kyllä aikaa ja tupakkia.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Ramses
                  Newbiemmer
                  • Jul 2006
                  • 1

                  #23
                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Hukkakipinällä. Megaan Lm1815 Vr-anturimuunninpiiri, lediohjaukset sytkälähdöiksi, boschin 203-loppuinen kivi ja "kuusipiippuinen" puola.

                  Silleen yksinkertaistettuna. Voi toki käyttää muitakin osia.

                  Jos ei ole ennen tehnyt niin menee kyllä aikaa ja tupakkia.

                  Osaatko kertoa tuon "kuusipiippuisen" boschin puolan numeroa/koodia?
                  Tai mikä ois paras boschin puolapaketti kutoskoneiseen missä on juurikin mega ja hukkakipinä käytössä?

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #24
                    Originally posted by ramses View Post
                    osaatko Kertoa Tuon "kuusipiippuisen" Boschin Puolan Numeroa/koodia?
                    Tai Mikä Ois Paras Boschin Puolapaketti Kutoskoneiseen Missä On Juurikin Mega Ja Hukkakipinä Käytössä?
                    0 221 503 010
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • PPmotor
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 725
                      • E-Pohjanmaa

                      #25
                      Käytetään vanhaa topikkia.
                      Rupeaa olemaan sormi suussa ton megan kanssa, joten kysytään täälä josko olis samaista vikaa jollain.
                      Sytkä ei siis nähtävästi pysy paikallaan.Paikallaan kun kierrättää rupeaa pätkimään jo 4000rpm kohdalla ja ajossa kaasua painettaessa hyytyy ja ahdot vain nousee.Kaverin, joka noista melko paljon tajuaa kokeiltu jo jos jonkinlaista asetusta, mutta vika vaan pysyy. Kokeiltu omaa vr-anturia ja nyt käytössä M52 hall-anturi lukemassa omaa 60-2 pyörää.

                      Kokoonpano:
                      MS2 ,v3.0 piirilevy. Hukkakipinäpuola ja nyt siis hall ja 60-2 pyörä.
                      Voin laittaa lisätietoja jos joku osaisi hjelppiä.
                      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                      Power2Drift Team

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Originally posted by c0200325 View Post
                        60-2 pyörä.
                        onko m20 oma pyörä?
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • PPmotor
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 725
                          • E-Pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          onko m20 oma pyörä?
                          Kyllä, mallia facelift.
                          Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                          Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                          Power2Drift Team

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3064
                            • Suomi

                            #28
                            anturin ilmaväli,kiinnityksen tukevuus

                            sitten tulpat,puolat,piuhat jne.

                            voi myös tulla häiriöitä systeemiin jos ei ole häiriösuojatut tulpat/piuhat eli mallia resistori R
                            Tämä usein näkyy megan näytölläkin tms.

                            maadotukset ja puolan ohjauksen latausajat
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              #29
                              Originally posted by c0200325 View Post
                              Käytetään vanhaa topikkia.
                              Ilmeisesti käytössä on V3-levyn oma vr-muunninpiiri? Onko niitä herkkyydensäätöpotikoita koetettu ruuvata? Sen levyn oman muunninpiirin kanssa on ollut muissakin bemareissa ongelmia. Suositeltavampaa olisi käyttää lm1815-piiriä. Onhan siitä nyt muutettu se triggaus optoerotinpiirille hall-anturia varten? Kuinka iso ylösvetovastus siinä on? Ms-extran ohjeissa oleva 1kohm vastus on liian suuri. Puolet pienempi riittää. Se 4N25 optokaan ei ole mikään paras, parempi olisi vaikka 4N35 joka käy siihen suoraan ja on herkempi. Myös liian isot ylösvetovastukset sytkäohjauksissa voi aiheuttaa ongelmia.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • jeemu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 1844
                                • 67700

                                #30
                                Samanlaisia ongelmia ollu tääläki päin ja yleensä ratkennu paremmilla sytkä johoilla, esim Accelin kaapeleilla
                                B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎