Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 koneen huohotin putken lämmitys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    M57 koneen huohotin putken lämmitys?

    En löytänyt haulla vastausta joten osaiskohan joku kertoa että mistä löytyy M57 koneen huohotinputki? Äkkiseltään lampun kans katottuna ei osunu silmään. Onko putkeen on saatava joku lämmitys sarja suomi oloihin vai mitä tuonti autoille jälkikäteen tehdään?
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Oheisessa kuvassa eristetty putki (nro 6) ja lämmityselementti (nro 9). Lisäksi tulee vielä johtosarja lämmityselementille. Kertomusten mukaanhan tuota lämppäriä ei löydy kaikista alkuperäisistä Suomeen tuoduista malleistakaan. Putken pitäisi löytyä hieman moottorin verhouksia purkamalla. Edullinen ratkaisu on letkun puhdistaminen sinne kertyneestä möhnästä ja omatoiminen lisäeristys.

    Last edited by Clavurion; 31-10-2006, 16:58.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • MFreek
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 12

      #3
      Mitenhän tuota putkea kannattaisi lähteä eristämään, jotta ajaisi saman asian kuin lämmityselementti? Itsellä on myös tuontiauto ja varmaankin sama operaatio edessä.
      325iA e90

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #4
        Tuo putki on noin 15 cm pitkä ja sisähalkaisijaltaan noin 30 mm. Se jatkuu pakosarjan yläpuolisena muovikanavana ilmanputsarin kotelon sisällä. Jos jollakin ilveellä olisi mahdollista saada tuo pätkä jäätymään ja tukkoon, olisin kiinnostunut näkemään.

        Olen myös purkanut kyseisen osan Suomeen maahantuojan toimesta tuodusta 530d:sta ja se oli ihan samanlainen eristämätön ja lämmittämätön kuin tuontiautossani.

        Kun se osa oli kädessäni, laitoin siihen ympärille kerroksen Thermotecciä. Tämän tein varmaan mielihäiriön johdosta koska järkiperäistä syytä en sille keksinyt..
        ---

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          #5
          Originally posted by -Tapi View Post
          Tuo putki on noin 15 cm pitkä ja sisähalkaisijaltaan noin 30 mm. Se jatkuu pakosarjan yläpuolisena muovikanavana ilmanputsarin kotelon sisällä. Jos jollakin ilveellä olisi mahdollista saada tuo pätkä jäätymään ja tukkoon, olisin kiinnostunut näkemään.

          Olen myös purkanut kyseisen osan Suomeen maahantuojan toimesta tuodusta 530d:sta ja se oli ihan samanlainen eristämätön ja lämmittämätön kuin tuontiautossani.

          Kun se osa oli kädessäni, laitoin siihen ympärille kerroksen Thermotecciä. Tämän tein varmaan mielihäiriön johdosta koska järkiperäistä syytä en sille keksinyt..
          EDIT:Ei mitään enää... Voi jeesus ku osaisi lukea...
          Last edited by Laxa; 31-10-2006, 19:27.
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Tuossa Clavurionin linkissä on osa ja sille numerovaihtoehdot.
            ---

            Comment

            • Tapsa.k
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2676
              • Oulu

              #7
              Tuli viime talven ensipakkasilla nuita muutama vaihdettua , ei väliä oliko suomi tai tuonti peli kaikki eristämättömiä tyynni , korvaava letkun pätkä oli eristetty , vaikka eristys löytyisikin suosittelen puhdistamaan vaikka paineilmalla ennen pakkasia.
              Last edited by Tapsa.k; 31-10-2006, 19:31.
              -Official member of BTCF-Sauna Team-

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by -Tapi View Post
                Jos jollakin ilveellä olisi mahdollista saada tuo pätkä jäätymään ja tukkoon, olisin kiinnostunut näkemään.
                Minä olen nähnyt ja kuullut....

                Ehdottomasti kannattaa tehdä eristystoimenpiteet huohotin putkelle.
                Huohotinputken "moodaus" lämmitettäväksi maksaa noin promillen verraten siihen, että se aiheuttaisi kalliin moottori vaurion.
                -Huohotin putki jäätyy kaikista herkimmin lämpötilan ollessa nollassa tai muutama aste plussan puolella, koska silloin ilman kosteus on korkeimmillaan.
                Ja tuohon keliolosuhteeseen kun yhdistetään yhtäjaksoinen pitkä ajomatka niin jäätymis riski on suuri.

                Jos itsellä on edes hiukan asentajan vikaa niin toimenpiteen voi tehdä vaikka itse. Siihen ei ihmeitä tarvita.
                *Lämmitysvastus 13717786642
                *Adapteri johto 12517787043
                Sekä paikallisesta rautakaupasta tai naapurin putkimieheltä vesijohtoputkiin tarkoitettua lämpöeristettä sukkaa. (telttapohjaa, istuin alunen jne jne)

                Lämmitysvastuksen voi asentaa vakio imuputkeen kiini, poraa vain alkuperäisen letkulähdön pois niin vastus asettuu tiukasti imuputkeen.

                Itse en ottaisi jäätymis riskiä, mutta jokainen tyylillään
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #9
                  Kiitos vastauksista! Täytyy huomenna paikallistaa putki ja hommata lämmitys roippeet.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    Originally posted by Spetke View Post
                    Minä olen nähnyt ja kuullut....
                    Minkä verran tuollainen M57 huohottaa, joka saa putken tukkoon? Se on kuitenkin aiko iso putki tukittavaksi pelkällä jäätyneellä öljykuonalla.. Onko ne tukkeutuneet koneet olleet erityisen huonossa hapessa vai onko huohotin ollut ihan "normaalilikainen"?
                    ---

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #11
                      Mulle laitettiin JKL:n Laakkosella huollon yhteydessä pari viikkoa sitten tuossa kuvassa näkyvä osa 4,(13717786127),Joka siis sisältää osat 3,5,6,7,9,10. Hintaa osalle tuli aika tarkkaan 100 € ja asennus oli muistaakseni ~54,90€, helppo laittaa itsekkin. Olisin laittanut jos olisi paikka missä väkerrellä. Itse "lämmittimen" tarpeellisuudesta ei ole tietoa mutta sainkin kun sainkin Saksassa tingittyä auton hintaa kesällä 250 € kyseisen "puutteen" avulla niin ajattelin ottaa varman päälle ja laitattaa.
                      Last edited by Laxa; 01-11-2006, 09:06.
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #12
                        Originally posted by Laxa View Post
                        tuossa kuvassa näkyvä osa 4,(13717786127),Joka siis sisältää osat 3,5,6,7,9,10.
                        Eihän noista itse huohotinta ole mikään muu kuin osa 6. Mitä eroa tuolla imuilmaputkella (osa 4) sitten on tavalliseen?
                        ---

                        Comment

                        • Laxa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1363
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Eihän noista itse huohotinta ole mikään muu kuin osa 6. Mitä eroa tuolla imuilmaputkella (osa 4) sitten on tavalliseen?
                          En kyllä osaa varmaksi sanoa mutta olisikohan että lämmitysvastus (osa 9) käy suoraan imuilmaputkeen. Kertokoon ken tietää paremmin...
                          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                          EX: E61 530xdAT -07
                          EX: E60 520dA Sedan -08
                          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                          EX: E39 530dAT -02
                          EX: E36 320iA -91
                          EX: R1150RT -03

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            #14
                            Noniin, osat tuli haettua ja vieläku löydän eristettä putken ympärille niin homma valmis.
                            Last edited by Lallevihtinen; 01-11-2006, 19:20.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • Tapsa.k
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2676
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Minkä verran tuollainen M57 huohottaa, joka saa putken tukkoon? Se on kuitenkin aiko iso putki tukittavaksi pelkällä jäätyneellä öljykuonalla.. Onko ne tukkeutuneet koneet olleet erityisen huonossa hapessa vai onko huohotin ollut ihan "normaalilikainen"?
                              No koneessa ei tarvi olla mitään vikaa , ihan tavan kylmälimaa yns öljytöhnää sieltä tukkeutuneesta putkesta on löytynyt.
                              -Official member of BTCF-Sauna Team-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎