M60 V8 kampikammion huohotusventtiilin vaihtotyö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #16
    Tuo kalvo menee rikki jossain 150-200tkm:n paikkeilla.Tupsauttaa ankarat savut käynnistettäessä ja imuroi öljyä ajossa enemmän kun bensaa,pitää ihmeellistä ulinaa ja ujellusta ja ihmiset myy v8 koneensa pois pilkka hintaan,kun luulevat et kone on sökö.Ja kaiken takana on vain pieni kalvo joka repeää sieltä imusarjan päästä. Mene www.e38.org ja hae sieltä kohdat joissa lukee 10second smoke tai oil /air separator valve replacement,siellä on kuvat miten tuo kalvo vaihdetaan,imusarjaa ei tarvi ottaa irti.Kalvo on sen mustan noin tuuman paksusen kotelon sisällä ja tuo kotelo on kiinni 7 torx ruuvilla.

    Comment

    • chorrus
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 565
      • 00100

      #17
      Originally posted by Make540M60 View Post
      Vaihdettu siinä 175tkm tietämillä. Tyhjäkäynti hävisi lopulta kokonaan ja vauhdissa aina sillon tällöin tuprautteli oikein kunnolla savuja, kun otti imusarjaan öljyä. Hirveä vinkuna kuului ajaessa, hävisi, kun raotti öljytikkua niin, että paine pääsi purkautumaan.

      Jos rahanmeno hirvittää, niin älä Vantaan Metro-autolle vie vaihdettavaksi. Minä vein: imusarjan irrotus, öljystä puhdistaminen, tiivisteet, litra öljyä ja tuo huohotusventtiili töineen reilu 600e.

      Aika paljon 50e osasta....
      Hohhohh mikä hinta! Osa maksoi Laakkosella 39€. Voisi nyt viikonloppuna yrittää vaihtaa, vähän jo alustavasti kattelin ja pyörittelin neljä torxia irti, sitten putosi räikkä pakosarja/downpipe-maastoon ja sen kaivamiseenkin meni sitten reipas tunti ja hermot.

      Mulla on mittarissa 192tkm.
      Last edited by chorrus; 16-11-2006, 20:16.

      AUDI TT Roadster 3.2
      PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
      PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

      ex.
      E38 740iA cosmosschwarzmetallic
      E38 740iA bmw schwarz II
      E39 530dAt titansilbermetallic
      E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
      E32 735iA - lachssilbermetallic
      E24 635CSI polarismetallic
      AUDI A6 TDI
      SAAB 'takemenow' 900i
      CITROËN XSARA VTS
      CITROËN JUMPER
      FORD MONDERO
      ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

      + 23 x Peugeot

      Comment

      • ihu412
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Tampere/Rovaniemi

        #18
        Juu.Hommaa samalla sellainen pitkä taipuisa kepakko ,jossa on magneetti päässä.
        Helpottaa huomattavasti kaikkien oravaa pienempien esineiden pyydystämistä tuolta väleistä

        Comment

        • Make540M60
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 94
          • Kouvola

          #19
          Quote:
          Originally Posted by Make540M60
          Vaihdettu siinä 175tkm tietämillä. Tyhjäkäynti hävisi lopulta kokonaan ja vauhdissa aina sillon tällöin tuprautteli oikein kunnolla savuja, kun otti imusarjaan öljyä. Hirveä vinkuna kuului ajaessa, hävisi, kun raotti öljytikkua niin, että paine pääsi purkautumaan.

          Jos rahanmeno hirvittää, niin älä Vantaan Metro-autolle vie vaihdettavaksi. Minä vein: imusarjan irrotus, öljystä puhdistaminen, tiivisteet, litra öljyä ja tuo huohotusventtiili töineen reilu 600e.

          Aika paljon 50e osasta....

          Hohhohh mikä hinta! Osa maksoi Laakkosella 39€. Voisi nyt viikonloppuna yrittää vaihtaa, vähän jo alustavasti kattelin ja pyörittelin neljä torxia irti, sitten putosi räikkä pakosarja/downpipe-maastoon ja sen kaivamiseenkin meni sitten reipas tunti ja hermot.

          Mulla on mittarissa 192tkm.
          Mukavan kallista. Tuossa nyt tosin on mukana imusarjan irrotus & putsaus, ehti sinne huohotella 1,5l öljyä. Sitten tietysti uutta tiivistettä ja öljyä yms. yms. Tais työn osuus olla muistaakseni reilu 450e. Johtopäätös: En vie enää Metro-autoon autoani huoltoon.
          *E34 540 -94 ia.*
          *E34 525 -91*
          *E60 530d -03*
          *F10 525d -10*

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #20
            Originally posted by ihu412 View Post
            Juu.Hommaa samalla sellainen pitkä taipuisa kepakko ,jossa on magneetti päässä.
            Helpottaa huomattavasti kaikkien oravaa pienempien esineiden pyydystämistä tuolta väleistä
            Tuollainen kepakko on ihan pakollinen varuste muutenkin näitä V-koneita korjattaessa.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • 316tic
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 245
              • Nokia

              #21
              Laittaisko joku räjäytys kuvaa tästä kyseisestä osasta ?
              BaijerilainenMutteriWiritys

              Comment

              • Freed
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 425
                • Helsinki

                #22
                Mitkäs ovat kyseisen vian suurimmat oireet? Ei tuprauttele savuja mutta se suhina ääni kuuluu ainakin, vuotaako se ilmaa jonnekin imusarjaan ettei seos enää pysy oikeana?

                Comment

                • ihu412
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 263
                  • Tampere/Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by 316tic View Post
                  Laittaisko joku räjäytys kuvaa tästä kyseisestä osasta ?
                  Räjäytyskuvaa en ole vielä mistään bongannut juuri tuosta osasta.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by 316tic View Post
                    Laittaisko joku räjäytys kuvaa tästä kyseisestä osasta ?
                    Auttaisko tuo: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/49387
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Maxman
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 88
                      • Keuruu

                      #25
                      Eilen tuli vaihdettua kyseinen osa.Ahdasta oli ja näkyvyys todella huono .Oireena aluksi suhina sitten alkoi vajailla kaynti ja armoton savutus silloin tällöin.Vaihtotyöhön meni 2.5 tuntia.kun sain tapella mulkkaantuneen torxin kans.Kilometrejä 205 tkm. takana.
                      e60 525 ia -04

                      Comment

                      • Lese
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 220
                        • Lavia

                        #26
                        Tosta huohotinventtiilistä lähtee kaksi sellasta pikkuletkua. Mihin ton edestä katsottuna oikean puoleisen letkun kuuluisi mennä? Omassa autossa oli katkaistu se letku ja tukittu pultilla. Muistaako joku tai viittiskö joku käydä katsomassa omastaan...?

                        Comment

                        • Lese
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 220
                          • Lavia

                          #27


                          Auttakee!

                          Comment

                          Working...
                          X