Eli ongelma on seuraavan kaltainen: Pari kertaa tässä syksyn aikana on kulutusmittari pompannut kesken ajon yli 20 l/100km ja tämän jälkeen auto tyhjäkäynnillä sammuu liikaan bensaan.
Ruiskuboksi ja lämpöanturi vaihdettu, ei vaikutusta. Nyt ongelma ei ole noussut esille pariin viikkoon, mutta kone vie bensaa muutaman litran normaalia enemmän sataselle, kulutus kuitenkin laskee kun ajaa korkeilla kierroksilla (5000rpm) muutaman kilometrin. Lamda sijaitsee kaukana ja autossa ei ole katalysaattoriakaan, joten oiskohan tuon happianturin herääminen vähän verkkaista? Eikai tuo lambda kuitenkaan pysty tuota alkuperäistä erittäin runsasta bensan saantia aiheuttamaan, eihän? Myös pakokaasuissa meinaa bensa haiskahtaa ja savutuskin on aiempaa runsaampaa. (ei onneksi imelää eikä sinistä, puuh..)
Ruiskuboksi ja lämpöanturi vaihdettu, ei vaikutusta. Nyt ongelma ei ole noussut esille pariin viikkoon, mutta kone vie bensaa muutaman litran normaalia enemmän sataselle, kulutus kuitenkin laskee kun ajaa korkeilla kierroksilla (5000rpm) muutaman kilometrin. Lamda sijaitsee kaukana ja autossa ei ole katalysaattoriakaan, joten oiskohan tuon happianturin herääminen vähän verkkaista? Eikai tuo lambda kuitenkaan pysty tuota alkuperäistä erittäin runsasta bensan saantia aiheuttamaan, eihän? Myös pakokaasuissa meinaa bensa haiskahtaa ja savutuskin on aiempaa runsaampaa. (ei onneksi imelää eikä sinistä, puuh..)
Comment