Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visko jumissa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hamann
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 485
    • Oulu

    #16
    Originally posted by pheno View Post
    Auts, ei kuulosta kovin kivalta.

    Mitähän tossa sitten oikeesti mahto käydä ? Viskokytkin jäi jostain syystä jumiin ja hajotti tuulettimen siivet, tms. ?


    itse asiassa mulla oli se viskokytkin paskana että ei pyörinyt mihinkään suuntaan niin lukitsin sen tahallaan paikoilleen väliaikaisesti että se pyöri koneen kierrosten mukaan.. äänet oli hyvät mutta bensan kulutus nousi ja loppujen lopuksi se meni säpäleiksi moottoritiellä

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #17
      Originally posted by illu^^ View Post
      Älä nyt sormia sentään ala katkomaan. Kokeile tökätä vaikka sanomalehdellä, ei mene sormet eikä propelli rikki.
      No terve. Kuka hullu sinne nyt käden sukkana tunkee? Kun varovasti tökkii sormia kehiin pyörimissuunta huomioon ottaen, sormet säästyy. Eilen viimeks kokeilin ja samat 10 nakkia on edelleen käpälissä.
      Retard Member

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

        #18
        Originally posted by vexu524tdic View Post
        Monta toimimatonta viskoa olen saanut toimimaan taivuttamalla bi-metallijousta viskon etupuolelta, joissain on jopa pieni säätöruuvi!
        Toimintaperiaate lyhyesti: Lämmetessään jousi kaartuu ja päästää tappia enempi ulos joka lukitsee viskon.
        On sitten niin maan perusteellisen herkkä säätää!
        Ei toimi tietenkään jos mehut ovat karanneet.
        Jep tulin siihen tulokseen, että tuo omani on ihan kunnossa. Nämä viskosysteemit ei ole ihan ideaalisia, eli aluksi pyörivät turhankin voimakkaasti.

        Ei pitäis tehdä turhan hätiköityjä johtopäätöksiä

        Se olis kiva tietää missä lämpötilassa visko on täysin lukittu.

        Comment

        • nuclear nightclub
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 9
          • Länsi-Uusimaa

          #19
          Originally posted by pheno View Post
          Jep tulin siihen tulokseen, että tuo omani on ihan kunnossa. Nämä viskosysteemit ei ole ihan ideaalisia, eli aluksi pyörivät turhankin voimakkaasti.

          Ei pitäis tehdä turhan hätiköityjä johtopäätöksiä

          Se olis kiva tietää missä lämpötilassa visko on täysin lukittu.
          Good for you! Mä taas totesin, että 2 vkoa vanha Motonetista ostettu Sachs visko on jumissa. Onneksi en alkanut tunkemaan näppejä väliin vaan kokeilin kartongin palalla, jota siivet iloisesti sorvaa kylmällä koneella.

          Taitaa mennä Motonet boikottiin mun osaltani
          325iA Coupe -92

          Comment

          • jarkkil
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 264

            #20
            Mulla visko meni jumiin pelkästään sen takia kun menin vääntelee sitä "lämpöpeltiä" siinä viskon päällä. Siellä pellin allahan on venttiili joka ohjaa sen toimintaa. Suoristamalla peltiä se toimi taas kuin uusi. Kuullostaa ihmeelliseltä mutta näin on... ainakin e39:ssä

            Comment

            • osilpi
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 486
              • Espoo

              #21
              Tossa mun e28:ssa on alkanut visko oireilemaan siten, ettei se oikein tahdo enää pyöriä kunnolla, vaikka lämmöt nousee liikaa. Pieni klappi tuntuu kun viskoa heiluttaa, nesteet kuitenkin ilmeisesti tallessa siellä.

              Oiskohan toi nyt sitten entinen? Pitää kokeilla vaihtaa tilalle toisesta autosta.
              E34 525i 12v 1990
              Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

              ex-BMW:t
              E28 520iA 1983
              E28 520iA 1985

              Comment

              • Jakeman
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 70

                #22
                Nostelenpas tämän vanhan topikin pinnalle kun tietoo kaivataan

                Elikkäs autossa (E36 320 -91) Ei tunnu hyrrä pyörivän kovilla lämmöillä sen kovempaa kun kylmänä. Eikä tuota mainittua kylmän koneen kovempaa pyöritystä tule. Pientä klapia tuntus olevan havaittavissa:think

                Onkohan tuo miten iso rojekti toteuttaa itse? työkalut pysyy kyllä käsissä mutta auto ei voi iltaa pidempään nyt seisoo tallissa. Ja mitä uutta osaa kannattaa samalla laittaa vaihdon yhteydessä?

                Edit: Niin ja syyläri+kenno on vaihdettu n.2kk sitten.

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Jos viskon vaihdat niin ainakin vesipumppu samalla jossei ole tietoa edellisestä vaihdosta
                  M550d

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10078
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by Jakeman View Post
                    Nostelenpas tämän vanhan topikin pinnalle kun tietoo kaivataan

                    Elikkäs autossa (E36 320 -91) Ei tunnu hyrrä pyörivän kovilla lämmöillä sen kovempaa kun kylmänä. Eikä tuota mainittua kylmän koneen kovempaa pyöritystä tule.
                    Jos lämmöt pysyy oikeissa lukemissa ja tasaisena,niin ei sitä viskoa kannata tuon vuoksi vaihtaa.Tietysti tuo välys/klappi ei ajansaatossa ainakaan pienene.

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      mulla tuossa vanhuksessa visko alkaa ottaa kiinni vain kesähelteellä valoissa seisoessa ja ruuhkassa mutta muuten on täysin hiljanen ja pystyy käsin pysäyttään.. ja lämmöt on täysin vakaat
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Jakeman
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 70

                        #26
                        Kiitoksia vastanneille! Lämmöt heitteli pahasti ennen tuota syyläri/kenno remppaa ja ei oikein lämpöjä kabiiniin tullu. nyt lämpöjä tulee mutta kun ei se flekti pyöri! Aina sama hiljanen nopeus. Eli voiko tuosta päätellä että vaihtoon menee? tai siis voi varmaan mutta voiko vika olla vielä jossain muualla? pumpun vaihdosta ei minulla ole tietoo eli se sitten menee vaihtoon samalla (kiitosta jumbon ehdotukselle)

                        En tosiaan nyt tiedä tuon systeemin rakenteesta ja ilmeisesti se vesipumppu siinä osansa antaa tuohon heilumiseen? no parempi nyt sitten pistää tilaukseen molemmat.

                        Mites tuo projekti? meneekö illassa vai vaatiiko enemmän aikaa? muutaman vanhan tojotan koneen laittanu kaverin kanssa paikalleen ja muuta mukavaa autojen kanssa pellelly Onnistuuko ihan tavan tallaajalta?

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4338
                          • Turku

                          #27
                          Ei tuossa mun autossa kesälläkään flekti kovin lujaa pyörinyt lämpimämmillä keleillä ja vielä vähemmän se nyt tarraa kiinni kun ollaan sentään vuodenvaihteessa. Ehkä sen tarraaminen vaatii seisomista pitempään ruuhkassa ja hellekeliä.

                          Pumpun vaihto on ehkä sellanen parin tunnin homma.

                          Comment

                          • Piplis
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 292
                            • Kerava

                            #28
                            onkos muillle kertynyt lisää kokemuksia Motonetin viskoista? Voiko sieltä löytää toimivan?Niissähän lämpöhäkkyrä on sellainen spiraalin muotoinen, eikä suora läpyskä kuten alkuperäisessä.

                            Minulla on nyt toinen motonetin visko menossa, kun ensimmäinen tarrasi kiinni aivan liian helposti. Tämä toinen, erimerkkinen kylläkin, toimii aivan yhtä huonosti. Aina startista noin minuutin puhaltaa täysillä, mutta nyt +7 asteen lämpötiloissakin visko tarraa kiinni jo hetken liikennevaloissa seisomisen jälkeen ja monesti tuntuu ottavan kiinni ihan matka-ajossakin. Eihän sen nyt noin pitäisi vissiin toimia. Vesipumppu ja ropelikin on ihan uusi, sekä tuulettimen suojamuovit kunnossa, eli ei pitäisi niistäkään johtua.

                            Alkuperäinen visko tarrasi vain pahimpina hellepäivinä hetkittäin, mutta tämä humisee kyllä ihan liikaa.
                            *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                            Comment

                            • J0ne
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 746
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by Piplis View Post
                              onkos muillle kertynyt lisää kokemuksia Motonetin viskoista? Voiko sieltä löytää toimivan?Niissähän lämpöhäkkyrä on sellainen spiraalin muotoinen, eikä suora läpyskä kuten alkuperäisessä.

                              Minulla on nyt toinen motonetin visko menossa, kun ensimmäinen tarrasi kiinni aivan liian helposti. Tämä toinen, erimerkkinen kylläkin, toimii aivan yhtä huonosti. Aina startista noin minuutin puhaltaa täysillä, mutta nyt +7 asteen lämpötiloissakin visko tarraa kiinni jo hetken liikennevaloissa seisomisen jälkeen ja monesti tuntuu ottavan kiinni ihan matka-ajossakin. Eihän sen nyt noin pitäisi vissiin toimia. Vesipumppu ja ropelikin on ihan uusi, sekä tuulettimen suojamuovit kunnossa, eli ei pitäisi niistäkään johtua.

                              Alkuperäinen visko tarrasi vain pahimpina hellepäivinä hetkittäin, mutta tämä humisee kyllä ihan liikaa.
                              Voi.

                              Motonet tuskin vieläkään valmistaa yhtikäs mitään itse. Viskot voi jakaa raakasti kahteen kastiin mitä löytyy hyllyiltä motonetin. Kotimaatukkureilta tulleisiin ja omatuontiin.

                              Onko jäähdytin alkuperäinen? Tarpeeksi paskainen kenno niin ei siinä auta vaikka olisi vesipumppu itse pyhällä hengellä siunattu.
                              On-One InBred 29er

                              Comment

                              • Piplis
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 292
                                • Kerava

                                #30
                                Jeps, tarkasti kun luet niin huomaat, että mainitsin kummankin koitetun viskon olleen erimerkkisiä. Ostopaikka kummassakin tuo samainen Motonet, niin siksi siihen viittasin.

                                Syyläri on alkuperäinen, mutta ihan yhtä paskainen kuin mitä se oli alkuperäisellä viskolla.

                                Alkuperäisen viskon akselin löystyttyä ajelin 400km mökiltä kotiin ilman koko ropelia 20 asteen lämmössä ja muutaman päivän sen jälkeenkin ilman mitään lämpö-ongelmia, eli uskon syylärin hoitavan hommansa kuten pitääkin. Ainoastaan tuo uusi tarvikevisko ei tee.

                                Tuollaista spiraalinmuotoista anturia ei taida millään saada säädettyä löysemmäksi.
                                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎