Oon tässä lastua hankkimassa kys. moottoriin ja olis kiva kuulla kokemuksista: Miten kulutus muuttuu, tuleeko alavääntöä, hv/nm???
Missäköhän kannattais asennuttaa ja mitä maksaa??
Kulutus tipahtaa litralla, parilla. vääntöä tulee koko kierrosalueelle eikä enää tunnu vääntökäyräpiikkejä vaan vääntö ja teho kasvaa tasaisesti loppuun asti. Huipputehoja ei varmaan 5 heppaa enempää vakiokoneeseen saa, mutta väännöllä sitä ajetaankin :wink:
Lastua kannattaa kysellä oo:lta. Helppo ite asentaa. ohjeet kuvien kera:
Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
Löytyisköhän tuo juttu netistä tai voisiko joku vaikka skannata ja laittaa jakoon? Lastua olen itsekin miettinyt ja olisi mukava saada jotain faktaa aiheesta.
Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
Löytyisköhän tuo juttu netistä tai voisiko joku vaikka skannata ja laittaa jakoon? Lastua olen itsekin miettinyt ja olisi mukava saada jotain faktaa aiheesta.
Juu ja "vääränlainen" vapaavirtaussuodin oli rikkonu muuten ilmamassamittarin :!: :!: Niin ja hyötyä ei nimeksikään :!:
Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Juu ja "vääränlainen" vapaavirtaussuodin oli rikkonu muuten ilmamassamittarin :!: :!: Niin ja hyötyä ei nimeksikään :!:
Tuo juttu olisi kyllä mielenkiintoista lukea. Tuolla 95 bensalla voisi olla jotain tekemistä ilmeisesti heikkoon tulokseen? Moottoripyörä puolella lastuviritykseen jaksetaan ilmeisesti uskoa paremmin vaparienkin suhteen jos vain kyseessä on ruiskupyörä ja ilmeisesti jonkinlaisia tuloksiakin niillä saadaan aikaan? Johtuuko tämä moottorin korkeammasta viritysasteesta vai mistä?
T Muukkonen näyttää lupavaan lastulla ja suodattimella +17hp E36 325:een
Onhan se nyt sanomattatakin selvää ettei vapariin pelkällä lastulla paljon paskaakaan tehoa lisää tule.
Kokonais ajettavuus varmaan muuttuu "jouheemmax" kuten Dzeini kirjoitti, ja onhan se jo plussaa.
Sitä en vaan jaksa ymmärtää miksi monissa lastuissa on rajoitinta nostettu, koneen rasitus kuitenkin kasvaa melkoisesti vaikka huippukierrokset nousiskin vain esim. 500rpm. Ja toisaalta ei vakio nokka enään mitään tarjoa yläkierroksilla.
Toi Bemaristin juttu oli ihan mielenkiintoinen vaikkei sitä vielä kunnolla saatu jarrutettuakaan nakutus ongelmien takia. Ja tuli taas nähtyä vapariputsarin "huima" hyöty=massamittari paskax
Muukkonen taitaa olla "hiukan" optimistinen noissa teholupauksissa, lupailee E30 325:n +15 heppaa...niin varmaa ja lehmätkin lentää
[Mainos]Laita jäsenhakemus vetämään www.bmwclub.fi niin saat kotiisi kaikki Bemaristit, myös ne jotka ovat ilmestyneet tänä vuonna ennen liittymistäsi
Itse liityin n. 1kk sitten ja pelkästään Bemaristi-lehti maksaa tuon jäsenyyden takaisin. Loistavaa luettavaa 8) [/Mainos]
Ylläolevan on kirjoittanut total newbie keltanokka, joka on vain innostunut saamastaan uudesta lehdestä ja tuoreesta kerhon jäsenyydestään. Tietojen oikeellisuudesta, niiden aiheuttamista tunteenpurkauksista tai mistään muustakaan ei oteta vastuuta.
Jep jep, eilen täräytin lastun kiinni 325:seen ja aika pieneksi jäi sen hyöty! Kierrokset kelaa nykyään 7000rpm, mutta eipä paljon muuta iloa tuonut! :roll:
ei muuta ku kansi irti ja soitto viripajaan. niih eiköhän seki pulma ratkee.
eli ei pelkällä lastulla saaha irti paljo mittää ellei sijoiteta rahaa muuhunki
nokat/pakoputki/suuttimet yms ja tietenki se pakollinen vapaavirtaussuodin. riippuu vaan siittä kuin paljo haluatte ottaa koneesta irti :juo
ei muuta ku kansi irti ja soitto viripajaan. niih eiköhän seki pulma ratkee.
eli ei pelkällä lastulla saaha irti paljo mittää ellei sijoiteta rahaa muuhunki
nokat/pakoputki/suuttimet yms ja tietenki se pakollinen vapaavirtaussuodin. riippuu vaan siittä kuin paljo haluatte ottaa koneesta irti :juo
No eipä siitä paljon iloa vaikka konetta muutenkin muuttelisi,ELLEI teetä konekohtaista lastua.
Comment