Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 B25 ja lastu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jäteöljyvatkain
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 5

    M50 B25 ja lastu

    Oon tässä lastua hankkimassa kys. moottoriin ja olis kiva kuulla kokemuksista: Miten kulutus muuttuu, tuleeko alavääntöä, hv/nm???
    Missäköhän kannattais asennuttaa ja mitä maksaa??
  • Dzeini
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 329
    • Seinäjoki

    #2
    Kulutus tipahtaa litralla, parilla. vääntöä tulee koko kierrosalueelle eikä enää tunnu vääntökäyräpiikkejä vaan vääntö ja teho kasvaa tasaisesti loppuun asti. Huipputehoja ei varmaan 5 heppaa enempää vakiokoneeseen saa, mutta väännöllä sitä ajetaankin :wink:

    Lastua kannattaa kysellä oo:lta. Helppo ite asentaa. ohjeet kuvien kera:
    Gotta love V8

    E36 E46 E61 E39 F20...

    Comment

    • Rockwell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 1713
      • Helsinki

      #3
      Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
      BMW F31 330d M-Sport -13
      ex. BMW F21 116i -13
      ex. BMW 540i(g) Touring -01
      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
      ex. BMW 316g -99
      ex. BMW M5 Touring -92
      ex. BMW 535i -91
      ex. BMW M5 -91
      ex. BMW 325i Touring -90

      Comment

      • Hevimies
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1456
        • Savonlinna

        #4
        Originally posted by Rockwell
        Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
        Löytyisköhän tuo juttu netistä tai voisiko joku vaikka skannata ja laittaa jakoon? Lastua olen itsekin miettinyt ja olisi mukava saada jotain faktaa aiheesta.

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Originally posted by Hevimies
          Originally posted by Rockwell
          Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
          Löytyisköhän tuo juttu netistä tai voisiko joku vaikka skannata ja laittaa jakoon? Lastua olen itsekin miettinyt ja olisi mukava saada jotain faktaa aiheesta.
          Juu ja "vääränlainen" vapaavirtaussuodin oli rikkonu muuten ilmamassamittarin :!: :!: Niin ja hyötyä ei nimeksikään :!:
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Masinol
            Originally posted by Hevimies
            Originally posted by Rockwell
            Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
            Löytyisköhän tuo juttu netistä tai voisiko joku vaikka skannata ja laittaa jakoon? Lastua olen itsekin miettinyt ja olisi mukava saada jotain faktaa aiheesta.
            Juu ja "vääränlainen" vapaavirtaussuodin oli rikkonu muuten ilmamassamittarin :!: :!: Niin ja hyötyä ei nimeksikään :!:
            Ja 95:sta tankissa.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Jaksu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 753
              • Kempele

              #7
              Tuo juttu olisi kyllä mielenkiintoista lukea. Tuolla 95 bensalla voisi olla jotain tekemistä ilmeisesti heikkoon tulokseen? Moottoripyörä puolella lastuviritykseen jaksetaan ilmeisesti uskoa paremmin vaparienkin suhteen jos vain kyseessä on ruiskupyörä ja ilmeisesti jonkinlaisia tuloksiakin niillä saadaan aikaan? Johtuuko tämä moottorin korkeammasta viritysasteesta vai mistä?

              T Muukkonen näyttää lupavaan lastulla ja suodattimella +17hp E36 325:een
              xdrive

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #8
                Onhan se nyt sanomattatakin selvää ettei vapariin pelkällä lastulla paljon paskaakaan tehoa lisää tule.
                Kokonais ajettavuus varmaan muuttuu "jouheemmax" kuten Dzeini kirjoitti, ja onhan se jo plussaa.
                Sitä en vaan jaksa ymmärtää miksi monissa lastuissa on rajoitinta nostettu, koneen rasitus kuitenkin kasvaa melkoisesti vaikka huippukierrokset nousiskin vain esim. 500rpm. Ja toisaalta ei vakio nokka enään mitään tarjoa yläkierroksilla.
                Toi Bemaristin juttu oli ihan mielenkiintoinen vaikkei sitä vielä kunnolla saatu jarrutettuakaan nakutus ongelmien takia. Ja tuli taas nähtyä vapariputsarin "huima" hyöty=massamittari paskax
                Muukkonen taitaa olla "hiukan" optimistinen noissa teholupauksissa, lupailee E30 325:n +15 heppaa...niin varmaa ja lehmätkin lentää
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Hevimies
                  Originally posted by Rockwell
                  Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
                  Löytyisköhän tuo juttu netistä tai voisiko joku vaikka skannata ja laittaa jakoon? Lastua olen itsekin miettinyt ja olisi mukava saada jotain faktaa aiheesta.
                  [Mainos]Laita jäsenhakemus vetämään www.bmwclub.fi niin saat kotiisi kaikki Bemaristit, myös ne jotka ovat ilmestyneet tänä vuonna ennen liittymistäsi

                  Itse liityin n. 1kk sitten ja pelkästään Bemaristi-lehti maksaa tuon jäsenyyden takaisin. Loistavaa luettavaa 8) [/Mainos]

                  Ylläolevan on kirjoittanut total newbie keltanokka, joka on vain innostunut saamastaan uudesta lehdestä ja tuoreesta kerhon jäsenyydestään. Tietojen oikeellisuudesta, niiden aiheuttamista tunteenpurkauksista tai mistään muustakaan ei oteta vastuuta.
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • TONI_VAAN
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 210

                    #10
                    lastusta mittää hyötyä oo jos muuten vakio kone

                    kannattaa sitte muutaki tehä sille koneelle ku ruppeette lastuttaan :juo [/code]

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Rockwell
                      Just oli uusimmassa bemaristissa penkitetty lastutettu ja vapaavirtausputsarilla varustettu auto. Ei häävii ollu
                      Ja lehdessä testattiin lastua juuri topicin mukaisessa myllyssä?
                      Muuttuiko vääntökäyrä ollenkaan "alakierrosystävällisemmäksi" (vittu mikä sana??)? :oops:
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by Masinol

                        Juu ja "vääränlainen" vapaavirtaussuodin oli rikkonu muuten ilmamassamittarin :!: :!:
                        Kyse on varmaankin ollut Kuumalankamallista .

                        Comment

                        • Bemarimies
                          BTCF Member
                          • Aug 2003
                          • 85
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Jep jep, eilen täräytin lastun kiinni 325:seen ja aika pieneksi jäi sen hyöty! Kierrokset kelaa nykyään 7000rpm, mutta eipä paljon muuta iloa tuonut! :roll:

                          Comment

                          • TONI_VAAN
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 210

                            #14
                            hmm

                            ei muuta ku kansi irti ja soitto viripajaan. niih eiköhän seki pulma ratkee.
                            eli ei pelkällä lastulla saaha irti paljo mittää ellei sijoiteta rahaa muuhunki
                            nokat/pakoputki/suuttimet yms ja tietenki se pakollinen vapaavirtaussuodin. riippuu vaan siittä kuin paljo haluatte ottaa koneesta irti :juo

                            Comment

                            • biimer327
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1928
                              • Eastside

                              #15
                              Re: hmm

                              Originally posted by TONI_VAAN
                              ei muuta ku kansi irti ja soitto viripajaan. niih eiköhän seki pulma ratkee.
                              eli ei pelkällä lastulla saaha irti paljo mittää ellei sijoiteta rahaa muuhunki
                              nokat/pakoputki/suuttimet yms ja tietenki se pakollinen vapaavirtaussuodin. riippuu vaan siittä kuin paljo haluatte ottaa koneesta irti :juo
                              No eipä siitä paljon iloa vaikka konetta muutenkin muuttelisi,ELLEI teetä konekohtaista lastua.
                              "Suck my dick!"
                              -Ron Jeremy

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎