Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 le-jet ei saa bensaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    m20b20 le-jet ei saa bensaa

    Elikkä moottorina on m20b20 jossa le-jet ruisku. Ongelmana on että suuttimet eivät avaudu eikä siten tule bensaa palotilaan. Mistähän tällaista ongelmaa kannattaisi alkaa purkamaan. Tarvitseeko suuttimet / ruiskunohjaus tietoa kaasuläppä anturilta eli vaikuttaako jos kaasuläppä anturi on poissa käytöstä? Kertokaa hyviä vinkkejä miten kannattaa alkaa vikaa etsimään. Kipinä tulee mutta bensaa ei. Minkä väriset johdot menee kaasuläppä anturille ja missä järjestyksessä? 3 johtoa ilmeisesti? Itsellä siinä olisi puna/valkoinen, musta/ruskea sekä joku toinen ruskea johto mitkä ilmeisesti olisivat menossa anturille. Mihin järjestykseen nämä pitäisi laittaa anturin pistokkeeseen? Liitintä minulla ei ole. Ainakin 2 näistä johdoista menee ruiskunohjaus boxille. Auttakaa miestä mäessä että saadaan mopedi tulille.
    BMW e36 316i Turbo Compact
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Kaasuläppätietoa ei tarvita koneen käynnistämiseen. Eli sama mitä tietoa niissä letkuissa menee, niin kone lähtee käymään kyllä.

    Maadoitusviat ovat yleisiä, eli kannattaa katsella kaikki ruskeat johdot läpi. Toimiiko bensapumppu ja sen rele varmasti?

    t.Ville

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #3
      Bensapumppu toimii kyllä. Missä on noiden suuttimien maadoitus paikka? Virtakynällä kokeillessa ei tullut virtaa suuttimien liittimille elikkäs sähköissä vikaa..
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Vilikki View Post
        Bensapumppu toimii kyllä. Missä on noiden suuttimien maadoitus paikka? Virtakynällä kokeillessa ei tullut virtaa suuttimien liittimille elikkäs sähköissä vikaa..
        Muistaakseni maadoittavat sinne imusarjan alla olevaan pulttiin, suunnilleen 5 ja 6 pytyn välissä, kuskin puolella. Pitäisi olla monta rengasliitintä jotka tulevat yhden mutterin alle.

        Katso seuraavaksi boksin liitennät hanskalokerossa, kipinähän toimii ilman boksiakin LE-jetissä...tai sitten muistan väärin.

        t.Ville

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #5
          nopeeta toimintaa tää neuvonanto =) Kiitos ja pitänee tarkistella huomenna kun pääsee taas siihen rotiskoon käsiksi. Onko m10 ja m20 moottoreiden suuttimet samalla ohmi luvulla? paljonko on tuotto m20b20 vakio suuttimilla?
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Ööh... suuttimille tulee + virta, ja suuttimia aukaistaan/suljetaan maata katkomalla.

            näin ainakin l-jetissä.

            Last edited by Axum; 02-12-2006, 16:00.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Kyytsis View Post
              Muistaakseni maadoittavat sinne imusarjan alla olevaan pulttiin, suunnilleen 5 ja 6 pytyn välissä, kuskin puolella. Pitäisi olla monta rengasliitintä jotka tulevat yhden mutterin alle.
              Nuo ovat ainakin paikallaan, sen verran osaan sanoa.
              Olli.

              Comment

              • Toffe_Vsa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 152
                • Vaasa

                #8
                mullakin on tasan sama ongelma ku tuli täs viikolla vaihdettua 2.5 koneen tilalle 2.3L. ja ne ruskeat maadoituskaapelit on kiinni siel imusarjan alla ja kaikki bensa letkut on oikeen. täs menos just ettiin vikaa niin voin pistää tietoo jos saan toimimaan!

                Comment

                • /PETE/
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 430
                  • Seutula City / Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Axum View Post
                  Ööh... suuttimille tulee + virta, ja suuttimia aukaistaan/suljetaan maata katkomalla.

                  näin ainakin l-jetissä.
                  Ja Motronicissa, sekä muistaakseni myös LE-Jetronicissa joka taas on hyvin paljon samanlainen ruiskun osalta kun Motronic.
                  E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                  EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                  Comment

                  • Toffe_Vsa
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 152
                    • Vaasa

                    #10
                    paljo noihin suuttimiin pitää tulla sähköä?? omassa ku mittasin niin hyppi 0.25-0.8 voltin välis =/

                    Comment

                    • Vilikki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 6309
                      • Raahe

                      #11
                      eipäs ollut monitoimi relettä paikallansa niin ainakin siinä on osasyy....jatketaan tutkiskelua kunhan releen jostain sais. Kiitokset roclalle jeesaamisessa.
                      BMW e36 316i Turbo Compact

                      Comment

                      • Vilikki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 6309
                        • Raahe

                        #12
                        Noniin nyt on laitettuna monitoimirele paikalleen ja lyhyen aikaa tarttailtu mutta ei vielä hörähtänyt tulille. Pitänee huomenna hinailla sitä hieman ja kokeilla pyörittää moottoria kun pitkään seisonut niin kestää saada ilmat pois järjestelmästä. Tuossa taistelun tuoksinnassa tuli katseltua virtakynällä ja todettua että suuttimen molemmille pinneille tulee virta kun pyörittää moottoria startilla / on virrat päällä. Onko tämä normaalia? mistä suuttimet maadottuu? suuttimen rungosta? Jospa sen saisi käymään vielä tällä vuosituhannella.
                        BMW e36 316i Turbo Compact

                        Comment

                        • Kyytsis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 3472
                          • Helsinki

                          #13
                          Siis ilmat pois bensasysteemistä? Siihen ei tarvita kun kaksi starttausyritystä ja jo pitäisi kiskolla olla bensaa vaikka kuinka ja kovasti.

                          t.Ville

                          Comment

                          • Vilikki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 6309
                            • Raahe

                            #14
                            juu eipä ollu akussa paljoo virtaa niin ei paljon moottori pyöriny. Mites tuo suuttimien virta hommeli?
                            BMW e36 316i Turbo Compact

                            Comment

                            • Vilikki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 6309
                              • Raahe

                              #15
                              Elikkäs asioita jotka kummastuttaa:
                              1. Suuttimet eivät maadoitu. (suuttimen liittimeen tulee molempiin napoihin virtaa...miten mahdollista?)

                              2. Suuttimelle tulee ruskea / valkoiset johdot kun taas maadoitus pisteessä johdot ovat pelkät ruskeat. Käykö nämä johdot jossain vai meneekö suoraan maadoitus pisteestä suuttimen liittimelle?

                              3. Voiko olla että ruiskun boxille menee väärin jatkuva virta ja maa? Miten niiden pitäisi mennä?

                              4. Mitkä johdot ruiskun boxilta menee suuttimille? Montako johtoa? Onko boxin ja suuttimien välillä jtn palikkaa missä johtojen pitäisi käydä?

                              Ongelmanahan on että suuttimet eivät maadoitu eikä siten aukea ollenkaan jolloin palotilaan ei mene bensaa eikä auto käynnisty. Moottori on m20b20 l- ja le-jetin risteytys. Neuvokaa jos sen käymään saisi ilman että tarttee laittaa kaasuttimia ruiskun tilalle. Rocla ja muggo varmaan osaa kertoa lisää sähköistä?? Tai ainakin osien alkuperästä.
                              BMW e36 316i Turbo Compact

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎