Announcement

Collapse
No announcement yet.

ETA:n männät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2541
    • .

    #31
    Originally posted by T3 View Post
    Vai takkerruitko sinä kenties tähän "täysin auki" kohtaan. Silloin ei, mutta ehkä jossain muussa vaiheessa
    Jees, Beibe. Kyllä sun pitäsi tietää millainen pilkunnussija mä oon...?
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #32
      Originally posted by Freak View Post
      Jees, Beibe. Kyllä sun pitäsi tietää millainen pilkunnussija mä oon...?
      Pikemminkin "pulunnussija"

      Noh, MYÖNNÄN pienen virheeni kirjoitusasussani, mutta ilmeisesti Vinpeliläinen ---> :n nussijakin ymmärsi mitä tarkoitin
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Freak
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2541
        • .

        #33
        Originally posted by T3 View Post
        Pikemminkin "pulunnussija"
        Oot vain kateellinen.

        Originally posted by T3 View Post
        Noh, MYÖNNÄN pienen virheeni kirjoitusasussani, mutta ilmeisesti Vinpeliläinen ---> :n nussijakin ymmärsi mitä tarkoitin
        Jopa Vinpeliläisten älynlahjat riittävät ymmärtämään Laihialaisen kirjoittamaan tekstiä.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • timpa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 257
          • Akaa

          #34
          Joo kireetä akselia varten venttiilitaskut on tietysti syvennettävä ,mutta nyt oon nähnyt kuvia joissa männän laki on ollu jopa kannen ohjuritapin korkeudella.Joten kyllä saa olla aika hyvät patit.Siis kun käytetään 2.5 kantta
          speed limits are for pussies

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #35
            Kuvista näkyy

            Originally posted by timpa View Post
            Joo kireetä akselia varten venttiilitaskut on tietysti syvennettävä ,mutta nyt oon nähnyt kuvia joissa männän laki on ollu jopa kannen ohjuritapin korkeudella.Joten kyllä saa olla aika hyvät patit.Siis kun käytetään 2.5 kantta
            Kuvista kun katsoo niin reunastakin saa olla ylhäällä sen
            1.5mm lohkon kansitason ja siitä viistous n.45-astetta
            männän keskihohtaan n.15-17mm ja männän huippu
            saa olla "täyskorkea" kuten timpakin toteaa.
            Yleensä korkeampien puristusten hakeminen on männillä
            kalleinta ja tosin se rakennneus tapa on mielestäni
            paras.
            Tosin jokainen voi viilata koneensa makunsa ja
            muiden kriitreidensä mukaan, toin tässä
            esille esimerkkiä vaparista Mahlen männillä ja M20B25
            kansi kokoonpanolla.
            Se etuhan on bemariin tehdyillä viritys männillä että,
            siellä on jo otettu huomioon männän ja venttiilin
            välys eli männän tekovaiheessa on huomioitu enenmmän pelivaraa kuin vakiomännissä.
            Voidaan esim. käyttää Schrick merkkistä nokkaa nostoltaan 7.3mm/11.4mm 288-astetta ja silti jää nokan valmistajan
            2.8mm antaman välyksen ylitys (+0.2mm).


            325E

            Comment

            • timpa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 257
              • Akaa

              #36
              Joo tarkotus on tehdä männät niistä fipatin männistä ja jättää reilut patit koska tulee se 2.5 kansi käyttöön.Ne 11 puristeiset etan männät ei nosta puristuksia varmaankaan edes 10:neen ton kannen kans
              speed limits are for pussies

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #37
                Originally posted by T3 View Post
                tuollaisia 4mm:n patille olevia eta-mänitä ei ole, piste.
                kyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.

                muistan tapauksen sinänsä vielä helvetin hyvin, kun itse sorvasin männät tasaisiksi ja lohkosta samanverran pois. jotain 3,94mm tms se oli.
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by jvakeva View Post

                  muistan tapauksen sinänsä vielä helvetin hyvin, kun itse sorvasin männät tasaisiksi ja lohkosta samanverran pois. jotain 3,94mm tms se oli.

                  Miten jaon saa enää lähellekään oikein tuollaisella sorvauksella?

                  t.Ville

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2541
                    • .

                    #39
                    Originally posted by Kyytsis View Post
                    Miten jaon saa enää lähellekään oikein tuollaisella sorvauksella?

                    t.Ville
                    Säätämällä?:think
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • timpa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 257
                      • Akaa

                      #40
                      [QUOTE=jvakeva;804818]kyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.

                      Ne sitten ollu sen moottorin omat männät.Niitä on kyllä saanut esim. mahlelta 12 ruttusinakin mutta alkuperäsinä niitä ei oo ollut missään 325e:ssä
                      speed limits are for pussies

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #41
                        [quote=timpa;804979]
                        Originally posted by jvakeva View Post
                        kyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.

                        Ne sitten ollu sen moottorin omat männät.Niitä on kyllä saanut esim. mahlelta 12 ruttusinakin mutta alkuperäsinä niitä ei oo ollut missään 325e:ssä
                        no, ainakin 84 oli koko, enkä usko, että mitään ihmeempää koneelle ikinä oli tehty.. mutta voipi olla.
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • timpa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 257
                          • Akaa

                          #42
                          no niillä 84 männillä on ollu aika paljon autoja
                          speed limits are for pussies

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎