Originally posted by T3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ETA:n männät
Collapse
X
-
Originally posted by Freak View PostJees, Beibe. Kyllä sun pitäsi tietää millainen pilkunnussija mä oon...?
Noh, MYÖNNÄN pienen virheeni kirjoitusasussani, mutta ilmeisesti Vinpeliläinen ---> :n nussijakin ymmärsi mitä tarkoitin.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostPikemminkin "pulunnussija"
Originally posted by T3 View PostNoh, MYÖNNÄN pienen virheeni kirjoitusasussani, mutta ilmeisesti Vinpeliläinen ---> :n nussijakin ymmärsi mitä tarkoitinEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Kuvista näkyy
Originally posted by timpa View PostJoo kireetä akselia varten venttiilitaskut on tietysti syvennettävä ,mutta nyt oon nähnyt kuvia joissa männän laki on ollu jopa kannen ohjuritapin korkeudella.Joten kyllä saa olla aika hyvät patit.Siis kun käytetään 2.5 kantta
1.5mm lohkon kansitason ja siitä viistous n.45-astetta
männän keskihohtaan n.15-17mm ja männän huippu
saa olla "täyskorkea" kuten timpakin toteaa.
Yleensä korkeampien puristusten hakeminen on männillä
kalleinta ja tosin se rakennneus tapa on mielestäni
paras.
Tosin jokainen voi viilata koneensa makunsa ja
muiden kriitreidensä mukaan, toin tässä
esille esimerkkiä vaparista Mahlen männillä ja M20B25
kansi kokoonpanolla.
Se etuhan on bemariin tehdyillä viritys männillä että,
siellä on jo otettu huomioon männän ja venttiilin
välys eli männän tekovaiheessa on huomioitu enenmmän pelivaraa kuin vakiomännissä.
Voidaan esim. käyttää Schrick merkkistä nokkaa nostoltaan 7.3mm/11.4mm 288-astetta ja silti jää nokan valmistajan
2.8mm antaman välyksen ylitys (+0.2mm).
325E
Comment
-
-
Originally posted by T3 View Posttuollaisia 4mm:n patille olevia eta-mänitä ei ole, piste.
muistan tapauksen sinänsä vielä helvetin hyvin, kun itse sorvasin männät tasaisiksi ja lohkosta samanverran pois. jotain 3,94mm tms se oli.B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
[QUOTE=jvakeva;804818]kyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.
Ne sitten ollu sen moottorin omat männät.Niitä on kyllä saanut esim. mahlelta 12 ruttusinakin mutta alkuperäsinä niitä ei oo ollut missään 325e:ssäspeed limits are for pussies
Comment
-
-
[quote=timpa;804979]Originally posted by jvakeva View Postkyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.
Ne sitten ollu sen moottorin omat männät.Niitä on kyllä saanut esim. mahlelta 12 ruttusinakin mutta alkuperäsinä niitä ei oo ollut missään 325e:ssäB10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
Comment