Joo kireetä akselia varten venttiilitaskut on tietysti syvennettävä ,mutta nyt oon nähnyt kuvia joissa männän laki on ollu jopa kannen ohjuritapin korkeudella.Joten kyllä saa olla aika hyvät patit.Siis kun käytetään 2.5 kantta
Joo kireetä akselia varten venttiilitaskut on tietysti syvennettävä ,mutta nyt oon nähnyt kuvia joissa männän laki on ollu jopa kannen ohjuritapin korkeudella.Joten kyllä saa olla aika hyvät patit.Siis kun käytetään 2.5 kantta
Kuvista kun katsoo niin reunastakin saa olla ylhäällä sen
1.5mm lohkon kansitason ja siitä viistous n.45-astetta
männän keskihohtaan n.15-17mm ja männän huippu
saa olla "täyskorkea" kuten timpakin toteaa.
Yleensä korkeampien puristusten hakeminen on männillä
kalleinta ja tosin se rakennneus tapa on mielestäni
paras.
Tosin jokainen voi viilata koneensa makunsa ja
muiden kriitreidensä mukaan, toin tässä
esille esimerkkiä vaparista Mahlen männillä ja M20B25
kansi kokoonpanolla.
Se etuhan on bemariin tehdyillä viritys männillä että,
siellä on jo otettu huomioon männän ja venttiilin
välys eli männän tekovaiheessa on huomioitu enenmmän pelivaraa kuin vakiomännissä.
Voidaan esim. käyttää Schrick merkkistä nokkaa nostoltaan 7.3mm/11.4mm 288-astetta ja silti jää nokan valmistajan
2.8mm antaman välyksen ylitys (+0.2mm).
Joo tarkotus on tehdä männät niistä fipatin männistä ja jättää reilut patit koska tulee se 2.5 kansi käyttöön.Ne 11 puristeiset etan männät ei nosta puristuksia varmaankaan edes 10:neen ton kannen kans
tuollaisia 4mm:n patille olevia eta-mänitä ei ole, piste.
kyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.
muistan tapauksen sinänsä vielä helvetin hyvin, kun itse sorvasin männät tasaisiksi ja lohkosta samanverran pois. jotain 3,94mm tms se oli.
B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
[QUOTE=jvakeva;804818]kyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.
Ne sitten ollu sen moottorin omat männät.Niitä on kyllä saanut esim. mahlelta 12 ruttusinakin mutta alkuperäsinä niitä ei oo ollut missään 325e:ssä
kyllä tasan on. mahlen leimoilla vielä. en muista minkä vuotisesta se oli, mutta ... en nyt löytänyt topiccia missä oli siitä juttua, mutta 325e:ssä se kone oli alunperin ollut.
Ne sitten ollu sen moottorin omat männät.Niitä on kyllä saanut esim. mahlelta 12 ruttusinakin mutta alkuperäsinä niitä ei oo ollut missään 325e:ssä
no, ainakin 84 oli koko, enkä usko, että mitään ihmeempää koneelle ikinä oli tehty.. mutta voipi olla.
B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment