Announcement

Collapse
No announcement yet.

ETA:n männät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    ETA:n männät

    Eli Kuinka paljon korkeepuristeisessa eta koneessa männän päässäoleva patti tulee lohkon pinnan yli ja kuinka levee se patti on?
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89
  • Zeik88
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 300
    • Suonenjoki

    #2
    ewtwe

    Puhutaanko m20 koneesta?
    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Mulla on korkeapuristeiset eta männät koneessa (11:1) ja oli melkeinpä tasapäiset, se mäntä tulee juurikin tarkkaan lohkon tasoon. B25 mäntä taas on siitä kuopalla..

      t.Ville

      Comment

      • turboix
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 581
        • p-laidun

        #4
        Originally posted by Zeik88 View Post
        Puhutaanko m20 koneesta?
        Puhutaan.
        BMW E46 330dA touring -00
        BMW e30 325tbo -86
        BMW e30 323ia cabriolet -83
        BMW e30 318i touring -89

        Comment

        • turboix
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 581
          • p-laidun

          #5
          Originally posted by Kyytsis View Post
          Mulla on korkeapuristeiset eta männät koneessa (11:1) ja oli melkeinpä tasapäiset, se mäntä tulee juurikin tarkkaan lohkon tasoon. B25 mäntä taas on siitä kuopalla..

          t.Ville
          No tossa koneessa on on montut mäntien päissä, ei siinä oo ku joku 3mm korkee ja 5mm levee sellanen patti joka kiertää koko männän.
          BMW E46 330dA touring -00
          BMW e30 325tbo -86
          BMW e30 323ia cabriolet -83
          BMW e30 318i touring -89

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Ettei ois nyt ne 9,4 tjsp männät kyseessä? 11:1 männät siis eniten muistuttaa tasapäisiä... lähes koko männän laki on korotettu ja hyvin pieni korotus.. Oisko noin 1,5mm?

            Comment

            • turboix
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 581
              • p-laidun

              #7
              Originally posted by ZoMbiE View Post
              Ettei ois nyt ne 9,4 tjsp männät kyseessä? 11:1 männät siis eniten muistuttaa tasapäisiä... lähes koko männän laki on korotettu ja hyvin pieni korotus.. Oisko noin 1,5mm?
              Juu toi on se matala puristeinen, tarvis vaan tietää millaset männät korkee puristeisessa on et vois sorvailla sellaset männät.
              BMW E46 330dA touring -00
              BMW e30 325tbo -86
              BMW e30 323ia cabriolet -83
              BMW e30 318i touring -89

              Comment

              • C caddy
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 47

                #8
                Just oon rakentamassa eta 11:1 männillä moottoria ja tulipas noita mittailtua.
                Elikkäs mäntä tulee lohkon dekkipinnasta yli 0,25 - 0,3mm 130mm veiveillä
                ja siinä on 0,3mm korkea tasapäinen "patti" keskellä mäntää, jonka halkaisija on n.65mm

                Eli siis männästä "patin" päältä mitattuna tulee 0,55 - 0,6mm yli dekkipinnasta.

                Mitattu tönärilla ja rakotulkilla, joten 0,05mm heitot mitoissa mahdollisia.
                Last edited by C caddy; 20-12-2006, 01:34.
                TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
                Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  8,5

                  voi olla myös 8,5 ruttuset
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    Ikä ratkaisee jos....

                    Originally posted by jannmann View Post
                    voi olla myös 8,5 ruttuset
                    Käsittääkseni jos auto on 10/1985 vuosimallia
                    niin puristussuhde on 11:1 eli vanhemmat
                    ovat kovapuristeisia kuten oli 325i malli 1986 joka
                    oli puristusuhteeltaan 9.7:1 ja sekin tippui jo 1987
                    joka oli matalapuristeinen.

                    325E

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      Mun mielestä 325e:tä ei ole tehty edes sillä 11:1 puristus suhteella, vaan kyseinen puristus olisi ollut käytössä vain 525e malleissa 83-85.
                      325e:ssä ollut käytössä vain 9,0:1 joka käytössö 12/86 asti. Sen jälkeen 8,5:1
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        tiedot pois...
                        Last edited by T3; 08-01-2007, 21:42. Reason: VITUTUS!
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • vpernu
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 522
                          • Kouvola

                          #13
                          ja onks toi 525e ollu sit m30 koneel?
                          joo ei näköjää ookkaa ku m20b27
                          Last edited by vpernu; 21-12-2006, 17:08.

                          Comment

                          • timpa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 257
                            • Akaa

                            #14
                            Millasia mäntiä olis sitten paras käyttää kun alakerta on 2.7 ja kannex tulee b25 kansi?Mun olis tarkotus sorvata männät siihen että sais rutut jonnekin 10-11 tasolle ja kun tossa kannessa on noi palotilat aikas paljon isommat kun etan omassa joten millanen patti siellä mahtuu olee?Onko kellään kokemusta asiasta?Tarvitsisin mittoja.....
                            speed limits are for pussies

                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #15
                              Mitä mäntiä aiot käyttää lähtökohtana sorvaukselle?

                              t.Ville

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎