käytännössä katsottuna niidebn irrottaiminen paikoillaan on lähes mahdotonta. kansi irti, hieman pienempää tankoa ja iso vasara. niillä ne lähtee 8) mutta tosiaan paikallaa voi olla ongelmalliset.. esim, kun kerran oli kiire niin yhteen e21 rälläköitiin omat tangot poikki joka väliustä, että saatiin irti konett purkamatta..
Kustannusmielessä tuo rälläköinti ei ole paha vaihtoehto: Kansipahvi 35e, kansipultit 30e vs. Ehjä keinuvipu 15e.
..ajaminen nätisti=priceless.. :lol: Saa vaan olla aika tarkkana sahatessa ettei mene metallisälää sinne venttiilikoneistoon, pitää laittaa pari rättiä aina siihen väliin suojaksi mitä rälläköi.
Kiitos vaan kaikille neuvoneille ja Sicknesille avusta! Kovasta yrityksestä huolimatta ei sytytetty kuin yksi tulipalo, mutta tärkein tuli kuitenkin tehtyä ja auto on taas ajossa.
Pikkuhommana tuo venttiilivälysten säätö jäi tälle päivälle, mutta muuten kone käy nätisti. Tuntuu jopa melkoisen tehokkaalta verrattuna 1,4 citroen zx:ään..
mulla katkesi kanssa keinuvipu n.2-3 kk. otin suosiolla kannen irti.ei tartennu mitään ihmeempiä taistella ja menettää hermoja.ensin harmitti ,että auto seisoo ,mutta sitten välähti. "viritys korjaus" vanhan nokka-akselin saa esim hiottua jyrkemmäksi koneistamossa,työ kestää 1-3 päivää ja maksaa n. 150 euroa.eli tuli vaihdettua kaikkea pientä kivaa samalla jolloin auton muutaman päivän seisominen ei harmittanut ollenkaan..joten miten ois tällänen vaihtoehto??
-kannen irrottamisesta saa revittyä iloa irti- :lol:
Keinuvipujen vaihto M20 ja M30 koneeseen on sen verta kuttumainen urakka että jos ja kun kansihommia teen, vaihdan ne vivut suosiolla uusiin. No maksaahan se jonkin verran, mutta alle 150€:lla saa 12 kappaletta uusia ja alkuperäisiä vipuja. Kokonaisuuteen ja vaivaan nähden se on pikkuraha.
Tokihan ymmärrän että joskus saattaa olla pätäkästä tiukkaa, mutta ennemmin jättää muutaman mäyräkoiran kenneliin, käyttää senkin rahan osiin.
Keinuvipujen vaihto M20 ja M30 koneeseen on sen verta kuttumainen urakka että jos ja kun kansihommia teen, vaihdan ne vivut suosiolla uusiin. No maksaahan se jonkin verran, mutta alle 150€:lla saa 12 kappaletta uusia ja alkuperäisiä vipuja. Kokonaisuuteen ja vaivaan nähden se on pikkuraha.
Tokihan ymmärrän että joskus saattaa olla pätäkästä tiukkaa, mutta ennemmin jättää muutaman mäyräkoiran kenneliin, käyttää senkin rahan osiin.
t: Timo
Harrastuspohjaltahan tuota tulee enemmän tehtyä, kuin "laakista uudeksi" periaatteella. Luulisin, että voin todeta näin Villen puolesta. Sitä paitsi, tuossa hommassa apumekaanikkona olleena voin todeta taas oppineeni jotain moottoritekniikasta, joten ei se kaikki aika ihan hukkaan heitettyä ole.
Harrastuspohjaltahan tuota tulee enemmän tehtyä, kuin "laakista uudeksi" periaatteella. Luulisin, että voin todeta näin Villen puolesta. Sitä paitsi, tuossa hommassa apumekaanikkona olleena voin todeta taas oppineeni jotain moottoritekniikasta, joten ei se kaikki aika ihan hukkaan heitettyä ole.
Harrastuspohjaltahan tuota tulee enemmän tehtyä, kuin "laakista uudeksi" periaatteella. Luulisin, että voin todeta näin Villen puolesta. Sitä paitsi, tuossa hommassa apumekaanikkona olleena voin todeta taas oppineeni jotain moottoritekniikasta, joten ei se kaikki aika ihan hukkaan heitettyä ole.
EIKÖ MUKA KUKAAN MUU OLE OTTANUT NÄITÄ AUKI? ensin pitää olla sen puolen vivuston kannenpultit pois paikoiltaan jotta akselissa olevat "lovet" ovat vapaat ja tietenkin vipujen sokat pois ja melkein tulee painamalla akseli pois. PS. En ole koskaan vaihtanut kannen pultteja uusiin ja hyvin toimii
Jep, M10:ssa kannenpultit auki (tai koko kansi) mut M20:ssä ei tartte.
Yksinkertaisesti lähtee helpoiten kun vetää 6-pytyn keinut taakse jotteivat ne kanna. Sitten siirtää myös 3 pytyn keinut syrjään ja kääntää nokan niin ettei yksikään pakopuolen keinu kanna. Nyt tanko lähtee helposti irti.
Comment