Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sitkeä perhana = MITEN KEINUVIPUAKSELI IRTI? m20b20
Collapse
X
-
Palataas tähän "vanhaan" topicciin.. Sama ongelma mulla saatana.. Mistäs sakki on pyöritelly konetta että sais nokan vähän kivempaan asentoon jos akseli vaikka sitte haluis tulla edes vähän vähemmällä väkivallalla ulos? virta avaimesta kun ei oikein viittis :S mulla 2pytyn keinu poikki ja akselia liikutettu noin sentti syyläriin päin.. auttaisko asiaa sitte mahollisesti että noi epäkeskot säätelis sellaseen asentoon et keinut olis vähän vähemmän jumissa :think ongelmahan on siinä että tulipellin ja kannen väliin kun jääse 10cm ni sieltä pahemmin paukutella akseliae30 316 M10
(Skoda Octavia 1.9Tdi)
ex: e34 525i, e36 320i Cabriolet, e31 850iA, e39 523iA
Comment
-
-
Originally posted by F127 View PostPalataas tähän "vanhaan" topicciin.. Sama ongelma mulla saatana.. Mistäs sakki on pyöritelly konetta että sais nokan vähän kivempaan asentoon jos akseli vaikka sitte haluis tulla edes vähän vähemmällä väkivallalla ulos? virta avaimesta kun ei oikein viittis :S mulla 2pytyn keinu poikki ja akselia liikutettu noin sentti syyläriin päin.. auttaisko asiaa sitte mahollisesti että noi epäkeskot säätelis sellaseen asentoon et keinut olis vähän vähemmän jumissa :think ongelmahan on siinä että tulipellin ja kannen väliin kun jääse 10cm ni sieltä pahemmin paukutella akselia
Ihan ensimmäinen homma on löysätä _kaikki_ epäkeskot että saa ehjät keinuvivut pois venttiileiden päältä. Eli keräät ne klipsut siitä päältä talteen ja sitten nokkaa pyörittelet siten että keinuvipuakselilla ei ole painetta.
Sen jälkeen tässä topikissa onkin esitelty luovia ratkaisuja asian hoitoon...Itse hankkisin uuden keinuvipuakselin jostain ja sitten murjoisin sen vanhan surutta pois sieltä. Toki kantta rikkomatta.
Comment
-
-
Haet koneesta sellaisen kohdan että saat painettua pakopuolen kuudennen keinun pois paikoilaan. Samalla siirrät myös imupuolen. Kun aikasi niitä liikuttelet, niin löydät sellaisen kohdan jossa kumpikin mahtuu siirtymään tulipeltiin päin. Nyt etsit pakopuolelta kohdan jossa mikään jäljelle jäävä keinu ei kanna (muista löysätä säädöt, tai ota ne kokonaan pois). Kohta ei ole mikään iso, vaan jokaisessa keinussa on tosi pieni rako ettei ne kosketa nokkaa. Nyt se ei ota vastaan ja lähtee ilman väkivaltaa ulos.
Imupuolen saat sitten kun pako on poistettu.
Neloskoneessa sama homma, sieltä löytyy se kohta missä mikään keinu ei kanna. Sen jälkeen homma on helppo, muuten siitä ei tule mitään.
Comment
-
-
Originally posted by F127 View PostPalataas tähän "vanhaan" topicciin.. Sama ongelma mulla saatana.. Mistäs sakki on pyöritelly konetta että sais nokan vähän kivempaan asentoon jos akseli vaikka sitte haluis tulla edes vähän vähemmällä väkivallalla ulos? virta avaimesta kun ei oikein viittis :S mulla 2pytyn keinu poikki ja akselia liikutettu noin sentti syyläriin päin.. auttaisko asiaa sitte mahollisesti että noi epäkeskot säätelis sellaseen asentoon et keinut olis vähän vähemmän jumissa :think ongelmahan on siinä että tulipellin ja kannen väliin kun jääse 10cm ni sieltä pahemmin paukutella akselia______________________________
BP-2010 burnismestari\o/
Comment
-
-
alkuun lähtee tanko tulemaan lukkopiheillä puristaen ja pyörittämällä, vaikka kumia väliin nii ei jää rantuja tankoon. sen jälkeen ku akseli on jonki verran tullut keulaan päin niin siihen akselin päähän oli kätevä laittaa muistaakseni 9mm hylsy, ettei riko sitä tangonpäätylevyä. sitten sitä hylsyä vasten vääntelee vaikka rengasraudalla pukkia vasten varovasti. vähän kerrallaan ja akselia pyörittelemällä saa tangon tulemaan pois. kattelee vaan semmosta kohtaa ettei mikää keinu kanna pahasti. siitä ne yks kerrallaan purkautuu.. paineilmalla kannattaa puhistaa kaikki ennen ku rupee hommaan ettei paskaa jää pukkien ja tangon väliin.Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
-
Sama talkoo kerran tehtynä m20b23:een. Syyläri ja munuaiset veks jne... Alku on tuossa se hankala vaihe. Akseli pitää saada sen verran eteenpäin että tulee takimmaisen pukin läpi, loppu on helppoa. Pystyy niistä pukeista ottamaan tukea vääntämiseen. Joku sopivan kokoinen hylsy ja tulipellin puolelta kampeamalla vaan. Olisko ollut jotain lautaa tms välissä, ettei tulipelti painunut sisään.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Mul on kans 3 vipua yhteensä katkennut =) Ekalla kerralla vein kannen koneistamoon, jossa tehtiin täys remppa. Myöhemmin meni kummatkin 3-pytyn keinut poikki. Ei tarvinnut edes syylaria purkaa kun sai välistä vaihdettua. Itsellä syynä ehkä kulunut nokka-akseli, mutta kannattaa se öljynjakoputki myös puhdistaa kunnolla..F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Voi perkeles sanon minä
joo m20b20 koneen kanssa ongelmia. Ei helevetta lähde keinuvipujen akseli irti. Imu- eikä pako puolen keinut eivät kanna. Kaikki liikkuu ylös alaisin ainakin vähän joka siis riittää. Tulipeltiin sitä sais ehkä paukutettua , mutta ei toivoakaan että toiseen suuntaan. Siis oonko ymmärtäny oikein että pakopuolen aksila pitää ottaa ensin irti ja sitten vasta lähtee imupuoli. Lähtisköhän se aksila helpommin kun sen eka paukuttais tulipeltiä kohde että se rupeaa liikkumaan? Rupoo oleen vitutus aste aika korkealla ton kans
Comment
-
-
Originally posted by Antti_K View Postjoo m20b20 koneen kanssa ongelmia. Ei helevetta lähde keinuvipujen akseli irti. Imu- eikä pako puolen keinut eivät kanna. Kaikki liikkuu ylös alaisin ainakin vähän joka siis riittää. Tulipeltiin sitä sais ehkä paukutettua , mutta ei toivoakaan että toiseen suuntaan. Siis oonko ymmärtäny oikein että pakopuolen aksila pitää ottaa ensin irti ja sitten vasta lähtee imupuoli. Lähtisköhän se aksila helpommin kun sen eka paukuttais tulipeltiä kohde että se rupeaa liikkumaan? Rupoo oleen vitutus aste aika korkealla ton kans
Ei sillä ole väliä kumman puolen ottaa, löysää venojen välyssäädöt vapaaksi ensin, molempien akseleiden päissä on kierretty tulppa, tämä pitäisi ottaa pois ja laittaa tilalle samalla kierteellä varustettu liukuvasara jolloin akselit voisi vetää pois tällä tavoin, lähtevät varmasti vaikka muutama vena painaakin, toki takaisinlaittaessa kannattaa ko venat painaa alas jollain kammella niin että vipu menee akselille sievästi. No joo sitä liukuvasaraahan ei tietysti ole käytettävissä ainakaan sopivalla kierteellä jolloin pitää tehdä 12mm harjateräksestä /vast semmoinen toimintaperiaatteeltaan laminaattiraudan kaltainen kampe, niin pitkä koukku kuin tulipellin ja akselin väliin mahtuu, tällä ja vasaralla saa ne liikkeelle JOS on muistanut ottaa akselit lukitsevat metallilevyt kannen kummastakin päästä ylös... sitten kun on saanut akseleita ko matkan eteenpäin on helpompi improvisoida miten edetään.
Comment
-
-
Originally posted by Antti_K View PostVoi piruEnhän mä niitä lukituslevyjä niistä päistä oo ottanu pois
Oppia ikä kaikki. Lähteekös ne lukituslevyt pois ihan nostamalla ja eikö ne oo ne ihan päissä jotka pitävät molempia imu- sekä pakopuolen akseleita?
Sitten ne peltiklipsut oot varmaan ottanukkin jotka keinoja pitää?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
terve. nasahti tuossa revitellessä 1 pannun kohalta keinu katki (imu).. kyselisin siis että lähteekö se tanko joka pitää keinuja niin vaan syyläriä kohden irti vai liikkuuko molempiin suuntiin oon yrittäny liikutella sitä mutta ei inahdakkaan ja mistä sais halvimmalla alkuperäisiä uusia keinuja tohon nokkaki on kulunu aika pirusti kone siis m20b25 ??
Comment
-
Comment