Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ja M52 kaasuläppäkoteloiden erot + BBTB...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    M50 ja M52 kaasuläppäkoteloiden erot + BBTB...

    Eli mitäs näillä on eroa muuta kuin tuo imusarjaan kiinnitettävän laipan tiiviste joka on M50:ssä kotelon ja M52:sessa imusarjan puolella??

    -Mikä on "putken" halkaisija läpän kohdalla, ja onko molemmissa sama??

    -Entä vaijerien kiinnitykset ja vivusto??

    -Missä firmassa/kenellä olisi mahdollista teettää "Big bore throttle body" eli porauttaa tuo kaasuläppäkotelo isommaksi ja uusi isompi läppä vastaamaan porattuja mittoja??

    Ainakin tuon M52-kotelon saa porattua 3mm suuremmaksi jolloin virtaavuus paranisi huomattavasti. Mm. Alpinan B6:ssa on yhtenä päivityksenä hieman isompi kaasuläppäkotelo... Ajatuksena olis M50 imusarjan asennus M52B28-koneen kylkeen kaasuläppäkoteloineen päivineen ja porauttaa tuo kotelo suuremmaksi siinä samassa. Noita "toisen kotimaisen" kielen foorumeita lueskellessa tämä kotelon poraus on suosittu modaus mutta yo.kysymyksiin ei faktaa vielä löytynyt.


    Ps.EI TEHDÄ TÄSTÄ IMUSARJAN VAIHDON "HYÖTY VS. HAITTA"-VÄITTELYÄ, KIITOS!
    Last edited by Gonzalez; 04-01-2007, 21:57.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Kellään faktaa??

    M50/M52 2.5 ja 2.8-litrasten kutoskoneiden omistajat voisi vierailla vaikkapa tuolla, klikatkaa vasemmalta valikosta products ja sieltä bbtb, ja käykääpä samalla hakemassa searchillä ko.modin kehuja myös foorumin puolella ---> http://www.e36coupe.com/
    Last edited by Gonzalez; 04-01-2007, 21:16.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Tässä imusarjojen virtauksia..

      Ja tuolla jotain juttua M52 vs. M50 kaasuläpistä, eli samankokoisia(65mm) näyttää olevan...

      Jos ei löydy sopivaa firmaa läheltä joka noita suurentelisi niin pistäppä privaa, itsellä M20 moottorin kaasuläpän isonnus edessä ensiviikolla.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Racink View Post
        Ja tuolla jotain juttua M52 vs. M50 kaasuläpistä, eli samankokoisia(65mm) näyttää olevan...
        On noissa koteloissa näköjään sen verran eroa tuon kuvan perusteella että helpoimmalla taitaa päästä kun käyttää koneen omaa, tässä tapauksessa M52-koteloa tuon M50-imusarjan kanssa ja värkkää vaan sen tiivistelevyn jostain...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎