Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kytkimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    m20 kytkimistä

    Eikös M20 koneen perässä käytetä 9" kytkintä? Minkäverran pykälää on kyseisen laitteen vauhtipyörässä kytkinlevylle? Entä uuden kytkinlevyn paksuus? Jos joku pystyy jostain mittamaan nämä kyseiset tiedot niin olisin erittäin kiitollinen

    Ostin nimittäin M20 koneen SRE kisa-asetelman "vääränmerkkiseen" autoon ja nyt pitäisi sorvauttaa vauhtipyörään pykälää, vaikka kyseisiä asetelmia on opeleihin viri käytössä laiteltu niin kukaan ei tunnu tietävän että minkäverran sitä vauhtipyörää pitäisi sorvata...
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Ainakin 325:n kytkin on toi 9 tuumane, 228mm. Muista ei tietoa, kun en oo semmosia käsissäni pitäny. Ja v.pyörän pykälällä tarkoitat ilmeisesti sitä et paljonko on kytkinpinta ylempänä asetelman kiinnityspinnasta, niin se on 0.5mm. Omastani oikaisin pariviikkoa sitten kytkinpinnan ja samalla lisäsin hieman pänniä kytkimeen, mulla toi pykälä on 0.6mm(ja tietysti kevensin samalla ) Tota mittaa ei kyllä mistään kirjasta löydä, mittasin vaan omani ja toimin sen mukaan. Mulla on uus kytkinlevy himas ja ny oon töis ni ei pääse mittaan. Mut sunnuntaina oon taas koneen ääres (illalla) et sillon sen sais tietää ellei joku ole siihen mennessä sitä kertonu.
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      #3
      Eli siis kytkinpinta on ylempänä kuin asetelman kiinnityspinta? Perhana oisin sorvauttanut pykälän just väärinpäin...

      Levyn paksuuden jos saat vielä mittailtua niin hieno homma!

      Onko muuten kokemuksia bemareissa kuparilevystä ja tästä SRE kisa asetelmasta, kuinka hyvin kestää?
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • biimer327
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1928
        • Eastside

        #4
        Ei oo kokemusta mut vois sitä hankkia ku tuntuu tuo vakio periksi antavan,mistäs ostit ja oliko minkä hintainen?
        "Suck my dick!"
        -Ron Jeremy

        Comment

        • Jubu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 937
          • Kuusankoski

          #5
          onkos tosta asetelman kiinnityspinnan "madaltamisesta" kenelläkään kokemuksia bemareissa?

          paljonko madallettu ?

          onko mitään hyötyä ?

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #6
            ainakin sachs 999 618 asetelmaa (bmw M3 +30% jäykempi 228mm) pro-street on kaupitellut ja nettisivuilla mainittiin "suoraan vauhtipyörään" eli ilman upotusta. vakiokytkinlevy taitaa olla 9.6 mm paksu jos en ihan väärin muista.
            mulle ainakin aikoinaan neuvottiin että tuo asetelman "upotus" vauhtipyörään max 0.7 mm. itselläni on ollut tuon verran upotusta normaalin asetelman kanssa ja ihan hyvin tuntui toimivan. kytkin oli 520/4 228 mm (pehhmeämpi kuin 325) massalevyllä, vääntöä 300+ Nm.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              Sachs:in levyä mittailin ja se oli noin 10.1mm/10.2mm paksu riippu vähän mittaus kohdasta. Levy on m20b25:sen vakiolevy. Kirjan mukaan minimi paksuus olis 7.5mm. Sintteri kytkimistä ei oo omakohtaisia kokemuksia, mutta ainakin jäykällä keskiöllä voi olla hiukan äkäinen ja v.pyörän ja asetalman "liukupinnat" luonnollisesti kovemmalla rasituksella. Turbo miesten juttuja kun oon kuunnellu niin noi sintteripalat ei oo kauheen kulutuskestäviä, et pientä vaihtorumbaa on tiedossa. Pieni hinta tosin siitä että kytkin todella pitää.
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • mortimer
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1079
                • Satulinna kaukomaan

                #8
                Originally posted by Cee.Koo
                Sachs:in levyä mittailin ja se oli noin 10.1mm/10.2mm paksu riippu vähän mittaus kohdasta. Levy on m20b25:sen vakiolevy. Kirjan mukaan minimi paksuus olis 7.5mm. Sintteri kytkimistä ei oo omakohtaisia kokemuksia, mutta ainakin jäykällä keskiöllä voi olla hiukan äkäinen ja v.pyörän ja asetalman "liukupinnat" luonnollisesti kovemmalla rasituksella. Turbo miesten juttuja kun oon kuunnellu niin noi sintteripalat ei oo kauheen kulutuskestäviä, et pientä vaihtorumbaa on tiedossa. Pieni hinta tosin siitä että kytkin todella pitää.
                alkaa vanhemmiten pätkimään pahemman kerran :shock: ... kävin mittaamassa uuden sachs:in levyn ja päädyin myös vastaaviin arvoihin kuin Cee.Koo. täytyy vissiin hävittää alumiininen puurokattila

                i3S -20
                E30M3 slotcar 1:32
                XKE FHC 1971
                Mgb Gt -66
                T6 -19
                E91 -08

                Comment

                • MikkoV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 631
                  • Sastamala

                  #9
                  Autolla ei tuu montaa tuhatta kilometriä kesässä eli kulutuskestävyys kuparilevyllä on riittävä...

                  Sachsin asetelma oli 310E (varaosanro. 3082999618) ja ihan paikallisesta varaosaliikkeestä (ovh.360E), ja APE-Importilta kuparilevy 170E postikuluineen :? löytynee myös bemariin

                  Halpaa kun mikä mut minkäs teet jos ei kuparilevyllä ja ooppelin omalla setelmalla pidä...
                  E70 3.0SD -08
                  .................................................. ................................
                  Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                  Comment

                  • tonnikala
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2002
                    • 199
                    • Mikkeli

                    #10
                    Nostetaans vanha topic ylös..

                    Alkaa olemaan oma turboprojekti siinä vaiheessa että uusi 325 kytkin + asetelma kävi luistamaan normaalissa kiihdytyksessä, eli uutta kytkintä (ja ehkä asetelmaakin) pyytää. Tilasin Ape-Importista 4 lapasen 228mm kuparilevyn ja sen paksuudeksi kerrottiin 8.6mm. Ajattelin aluksi kokeilla kuparikytkin + vakioasetelma-yhdistelmää ja kattoa pitääkö..?

                    Kysymys kuuluukin miten paljon olette asetelmaa upottanut kuparilevyn kanssa (kuparikytkinlevyhän on ohkasempi kuin orkkislevy)? (10.2-8.6=1.6 mm?). Onko sorvailuissa / asennuksessa mitään muuta huomioonotettavaa?

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      #11
                      Ajattelin aluksi kokeilla kuparikytkin + vakioasetelma-yhdistelmää ja kattoa pitääkö..?
                      S.A.F.F.A:n 5-lapaisella sintterilevyllä & sorvaamattomalla vauhtipyörällä ja käytetyllä vakioasetelmalla piti helposti ~450Nm. Maksimi olisi varmaan ollut jossain 550+Nm.

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        #12
                        tupla

                        Comment

                        • tonnikala
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2002
                          • 199
                          • Mikkeli

                          #13
                          Originally posted by Maza
                          S.A.F.F.A:n 5-lapaisella sintterilevyllä & sorvaamattomalla vauhtipyörällä ja käytetyllä vakioasetelmalla piti helposti ~450Nm. Maksimi olisi varmaan ollut jossain 550+Nm.
                          Levyn paksuuden jos muistaisit, niin tiedosta olisi eniten apua..

                          Comment

                          • tonnikala
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2002
                            • 199
                            • Mikkeli

                            #14
                            Nyt on asetelmaa upotettu levyjen paksuuden eron verran, eli 1.6mm. Jostain syystä kytkin ottaa kiinni (ja irrottaa..) vasta ihan ylhäältä. Pito on aika sama kuin massalevylläkin, eli luistaa. Mikä meni pieleen?

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4321
                              • Kannus/Kokkola

                              #15
                              Mikä meni pieleen
                              Onkos tuossa vakiolevyn välissä jonkinlainen jousihässäkkä ? Otitko sen jouston huomioon mitatessasi ? Eli meniköhän nyt levy sitten liian syvälle..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎