Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 kytkimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #61
    Originally posted by Jasu View Post
    Tuossa nyt on 2 erilaista ohjetta, kumpi pitää paikkansa sintterille? Olisi 8.4mm sintteri laitettavana.
    -618 asetelmalle ? Kysyin -765 asetelmalle sachsilta ohjeet. 8,4mm sintterilevyllä tulee vauhtipyörässä olla upotusta asetelmalle 1,2mm ja 9,3mm massalevyllä (1861 931 034) 0,3mm.

    _Muistaakseni_ nuo samat mitat toimii myös -618:n kanssa. Mortimer voisi vielä tuon varmistaa.

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #62
      Originally posted by Maza View Post
      -618 asetelmalle ? Kysyin -765 asetelmalle sachsilta ohjeet. 8,4mm sintterilevyllä tulee vauhtipyörässä olla upotusta asetelmalle 1,2mm ja 9,3mm massalevyllä (1861 931 034) 0,3mm.

      _Muistaakseni_ nuo samat mitat toimii myös -618:n kanssa. Mortimer voisi vielä tuon varmistaa.
      Juu, 618 asetelmalle. Ja tuo tosiaan natsaisi myös tuon Pasi_K:n ohjeen kanssa.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Lep1
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 396
        • Keminmaa

        #63
        kytkin ..

        fichtel&sachsag
        merkintöjä 22055 2357
        painoa tolla paketilla 11.4 kg
        onko tosta mihinkää ? paljonkoha nm pitää toi?
        mistä ootte vautipyörään pultit hommannu ja kytkinasetelmaan ja millaset?
        uus painelaakeriki ois varmaan järkevä laittaa?

        Last edited by Lep1; 29-04-2009, 11:49.
        e46 330xia 00
        e3 3.0Sa 77
        e30 325i 89 cabrio
        e30 320i 88
        e32 735iL 88
        e30 318is 90
        e28 520i 86
        e30 320i 89

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6217
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by Sädde View Post
          Tota toi sach 618 asetelma ja 4-lapanen sintteri ilman jousitusta, millainen liikenteessä tai yleensä käyttö kokemuksia, onko kenelläkään 2-levy kytkimestä kokemuksia.
          Mistä saisi 2-levyisen noin 500Nm vääntöä kestävän kytkimen:think
          Tämä uudelleen... sori tupla postaus
          Last edited by MikeDry; 11-06-2009, 16:24.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • zJark
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 740
            • Ylöjärvi

            #65
            Onko kenties jollain m20 turbottajalla kiinnostusta vp:lle millä saisi 240mm -765 race asetelman m20 jatkeeksi?
            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Veneen alla

              #66
              Tuolla PPF:llä ilmoittavat -618 asetelmalla ja vakiolevyllä 500nm kestävän ja Sachs ilmoittaa vain 350nm, kumpi lie sitten lähempänä totuutta, että uskaltaako tuota vakio levyä laittaa jos vääntöä tulee ~400-500nm?

              Comment

              • GraZ
                Newbiemmer
                • Nov 2006
                • 4

                #67
                Originally posted by Pasi_K View Post
                Mulla 618-loppuinen asetelma, 232-loppuinen levy ja M21 kovavauhtipyörä jossa kytkinpinta n.0.5mm korkeammalla. Asetelma oli 4-5mm irti vauhtipyörästä kun mittasin. Levyn paksuus oli vähän reilu 10mm. Aika paljon heittää tuosta sun neuvosta?

                Tällaisen vastauksen sain örumilta:
                "Katso oheinen piirustus ko asiasta (laitan sen vielä tulemaan postissa). Eli kytkinlevyn paksuus on se joka määrää kuinka v-pyörä tulee koneistaa. Jos levy on 9,3 mm tulee syvennys olla 0,3 mm +max 0,1 mm. Jos levyn paksuus on 8,4 mm syvennys tulee olla 1,2 mm + max 0,1 mm

                Terv Nils Lemström"

                Mitenkäs tästä nyt on kokemukset, onko pelannut ja pitänyt tuolla 0.5mm pykälällä?

                Itsellä on juurikin sama paketti samoilla mitoilla(~10mm levyllä myös), ei ole vielä ajoon asti päässyt mutta kummallisen syvälle jää asetelmat kynnet irrottaa kylläkin.

                Kuinka tuo pykälä nyt pitäisi mitoittaa?

                Comment

                • Pasi_K
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 687
                  • Tyrnävä

                  #68
                  Originally posted by GraZ View Post
                  Mitenkäs tästä nyt on kokemukset, onko pelannut ja pitänyt tuolla 0.5mm pykälällä?

                  Itsellä on juurikin sama paketti samoilla mitoilla(~10mm levyllä myös), ei ole vielä ajoon asti päässyt mutta kummallisen syvälle jää asetelmat kynnet irrottaa kylläkin.

                  Kuinka tuo pykälä nyt pitäisi mitoittaa?
                  Eihän tuota enään tahdo muistaa mutta taisin vaihtaa 325:n työsylinterin ja 2mm lisää jatkoa tappiin niin toimi. 324D:n työsylinterillä irroitti vasta ihan poljin pohjassa. Jokatapauksessa kytkin piti tuon dieselin 436nm väännön mukisematta myös varttimailia ajellessa.
                  Last edited by Pasi_K; 28-10-2009, 12:07.
                  Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                  Tsekkaa myytävät osat tästä

                  Comment

                  • GraZ
                    Newbiemmer
                    • Nov 2006
                    • 4

                    #69
                    Originally posted by Pasi_K View Post
                    Eihän tuota enään tahdo muistaa mutta taisin vaihtaa 325:n työsylinterin ja 2mm lisää jatkoa tappiin niin toimi. 324D:n työsylinterillä irroitti vasta ihan poljin pohjassa. Jokatapauksessa kytkin piti tuon dieselin 436nm väännön mukisematta myös varttimailia ajellessa.
                    Ei tuo irroittaminen ole niinkään ongelma sen hoitaa helposti pidemmällä painelaakerilla ja vipusuhteen muutoksella.

                    Mutta lähinnä tuo esijännitys kytkimelle kiinnostaa? eli pelaako tuolla 0.5mm pykällä ja tuolloinhan asetelmalla on 4.2mm jännitystä?

                    -Toni

                    Comment

                    • Pasi_K
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 687
                      • Tyrnävä

                      #70
                      Originally posted by Pasi_K View Post
                      Jokatapauksessa kytkin piti tuon dieselin 436nm väännön mukisematta myös varttimailia ajellessa.
                      Kai se toimi? En tiiä minkälaisen koneen perään sulla tulee mutta itellä ei ollut kyllä ongelmia pitämisen kanssa.
                      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                      Tsekkaa myytävät osat tästä

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #71
                        Mikä levy ja asetelma olisi järkevä laittaa vapariin? Paljonko vakio paketti kestää?
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #72
                          Originally posted by Jasu View Post
                          Mikä levy ja asetelma olisi järkevä laittaa vapariin? Paljonko vakio paketti kestää?
                          Vakiopaketin siirtokyky on aika tarkkaan ~350nm.

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            #73
                            Originally posted by Maza View Post
                            Vakiopaketin siirtokyky on aika tarkkaan ~350nm.
                            Kiitoksia! Eli riittää mainiosti vapariin.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • KooTee
                              BTCF Member
                              • May 2007
                              • 104
                              • Pulkkila

                              #74
                              minkälaista painelaakeria tällasen paketin kans ootta käyttäny? eli tiltonin 3 levynen.
                              Last edited by KooTee; 17-04-2014, 13:27.
                              BMW E30 325TIC 2.8L 24v 941hv 1046nm
                              BMW E30 325 Cab

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                #75
                                Mistäs löytyisi tietoa LUKin kytkimistä / paineasetelmista? Tilasin paketin Octane-Stylingista (kun halvalla sai) ja tarttis saada varmistus että paljonko nuo kestää? Asetelmassa lukee BMW 1 223 169 1
                                Last edited by Jasu; 17-02-2010, 13:33.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎