Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B34 hyytyilee satunnaisesti kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    M30B34 hyytyilee satunnaisesti kylmänä

    Enpä löytänyt sörtsillä ihan vastaavaa..
    oireet seuraavat..eli kun starttaa kylmänä aamulla niin lähtee aina hyvin käyntiin, mutta muutaman kerran tehnyt niin, että hyytyy&sammuu seuraavaan risteykseen. Sitten n. 5-8 startin jälkeen lähtee vaivaisesti käymään ja sen jälkeen pelaa täysin ok. Vuosimalli on 89 (E34).

    Ajatuksia mistä voisi johtua?
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä.

    Comment

    • MTV
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 337
      • JKL

      #3
      Originally posted by superb View Post
      Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä.
      Njoo..mikäs oireissa viittaa juuri noihin..siis miksi hyytyy vasta hetken kuluttua startista?
      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
      E34 540iA -93

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Originally posted by MTV View Post
        Njoo..mikäs oireissa viittaa juuri noihin..siis miksi hyytyy vasta hetken kuluttua startista?
        Paha sanoa, mutta moni käyntiin liittyvä häiriö korjaantuu vaihtamalla edellä luetellut asiat.. tulpanjohtojen kunto kannattaa tarkistaa, ettei ole ulkoisia rispaumia. Voit myös putsata niiden päät esim. teollisuusalkoholilla. Tulpat ja virranjakajan kansi ja pyörijä kannattaa aina uusia.

        Comment

        • MTV
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 337
          • JKL

          #5
          No nyt se sitten hyytyi lopullisesti, lähti aamulla myrskyn jälkeen taas käymään ok, mutta sit hetken päästä sammu eikä enää lähtenytkään vaikka starttaili..täytyy vaihtaa tuo kansi ja pyörija & tulpat.

          Tuleeko mieleen mikä muu voisi olla jos ei noilla korjaannu?
          Mites se kampiakselin asentotunnistin oireilee?
          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
          E34 540iA -93

          Comment

          • ccc
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 503
            • RHMK

            #6
            Originally posted by MTV View Post
            kampiakselin asentotunnistin
            koputtele/putsaa/räplää sitä ja sen piuhaa pikkasen ni saattaa herätä taas henkiin. Mulle auttoi ku vähän koputteli sitä tunnistinta ja katto et piuha oli hyvin kiinni
            F25 X3 setämies-edition
            E36 325 iA Cabriolet
            __________________
            Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

            Comment

            • MTV
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 337
              • JKL

              #7
              Originally posted by ccc View Post
              koputtele/putsaa/räplää sitä ja sen piuhaa pikkasen ni saattaa herätä taas henkiin. Mulle auttoi ku vähän koputteli sitä tunnistinta ja katto et piuha oli hyvin kiinni
              Ok, missäs ko. värkki sijaitsee eli mistä pitää räpläillä?
              Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
              E34 540iA -93

              Comment

              • MTV
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 337
                • JKL

                #8
                Originally posted by MTV View Post
                Ok, missäs ko. värkki sijaitsee eli mistä pitää räpläillä?
                Antaako tuo asentotunnistin muuten välttämättä vikakodea jos p*skana,
                koska koodit luettiin eikä siellä ollut kuin jotain nopeusmittarista?
                Voiko se lämpötilanturi vaikuttaa ja missäs se sijaitsee? :think

                Edelleen siis käynnistysongelmia, joutuu välillä sahaamaan.
                (Vaihdettu jakajankansi, pyörija & tulpat)
                Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                E34 540iA -93

                Comment

                • ccc
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 503
                  • RHMK

                  #9
                  Originally posted by MTV View Post
                  Ok, missäs ko. värkki sijaitsee eli mistä pitää räpläillä?
                  Kampiakselin päässä, lukee sitä hihnapyörää.
                  F25 X3 setämies-edition
                  E36 325 iA Cabriolet
                  __________________
                  Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                  Comment

                  • MTV
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 337
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by ccc View Post
                    Kampiakselin päässä, lukee sitä hihnapyörää.
                    Ok, niin onko perää kun jostain luin ettei välttämättä näytä vikakodea vaikka
                    tunnistin olisi pois pelistä?
                    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                    E34 540iA -93

                    Comment

                    • ccc
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 503
                      • RHMK

                      #11
                      Originally posted by MTV View Post
                      Ok, niin onko perää kun jostain luin ettei välttämättä näytä vikakodea vaikka
                      tunnistin olisi pois pelistä?
                      Tuosta ei mulla ainakaan oo mitään hajua, enkä viitsi arvaamaankaan lähteä.
                      F25 X3 setämies-edition
                      E36 325 iA Cabriolet
                      __________________
                      Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by MTV View Post
                        Antaako tuo asentotunnistin muuten välttämättä vikakodea jos p*skana,
                        koska koodit luettiin eikä siellä ollut kuin jotain nopeusmittarista?
                        Voiko se lämpötilanturi vaikuttaa ja missäs se sijaitsee? :think

                        Edelleen siis käynnistysongelmia, joutuu välillä sahaamaan.
                        (Vaihdettu jakajankansi, pyörija & tulpat)
                        Antaa, stomp testillä, eli pedaalitestillä koodin #1244.

                        This code is stored when the Camshaft Pulse Generator signal is interrupted or defective. Also check the spark plugs and the ignition coil(s) output. Check the pulse signal with an oscilloscope (50Hz, 25ms sweep). Measure with a break-out box. If a coil is found to be defective the DME control unit may also be damaged. Failure of the injector side of the output stage is the most common symptom.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • MTV
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 337
                          • JKL

                          #13
                          Jep,
                          nyt tuntuu taas pelaavan. Toivottavasti jatkossakin..
                          Vaihdettiin siis nuo edellä mainityt sytytysosat, eikä vikakoodejakaan antanut.
                          Myös bensanpaineet oli mitatessa ok. Liittimia tarkistettu. Ehkäpä häiriöt oli noiden kaikkien yhteisvaikutusta..
                          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                          E34 540iA -93

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎